Дачия Форум

Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Какво Ви харесва или Ви дразни - Логан(сем),Сандеро & Duster

Re: Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Мнениеот ivo_67 » Пет Май Пет, 29 Май 2020 15:06:05 +0000, 2020 3:06 pm

NikolaS написа:Здравейте колеги,
Да се включа и аз като собственик на MCV 1.5 DCI с AdBlue, колата е Laureate изпълнение. Като цяло е доста шумна след 110км/ч, но не е непоносимо. При страничен вятър е нестабилна и нещата със шума се влошават. Като цяло не е лош автомобил за парите си, бензиновия двигател tce90, лично мое мнение, е че е слабичък и с висок разход когато колата е натоварена и е магистрално каране :). В никакъв случай не е лош, тъй като това е по индивидуална преценка и нужди.

TCe90 е слаб при потегляне с включен климатик, потегляне със запълнен товарен капацитет и ускорява с една идея по- бавно със стоковите джанти и гуми 16". За сравнение с джанти 15", гуми 185х65х15 постига максимална скорост 190 км/час по километраж (реална около 185 км/час) на равен участък от пътя. Разходът на гориво е малко по- различен в различните ситуации- на извънградско каране е без значение от размера на джантите и гумите. Товарът също не оказва съществено значение, ако не се кара на "ръчка". Силно влияние оказва скоростта и още повече страничен (насрещен вятър). На автопилот по магистрала със зададени 125-130 км/час и повишаване на скоростта само при изпреварване- 5.8-5.9 л/100 км. Толкова е и разхода при движение на извънградско с изкачване и спускане. Магистрала със скорост 140-170-180 км/час отива на 8 л./100 км. На градско последните 2 месеца и половина- 7.4-7.5 л./100 км. Зимата в задръствания 9-9.5 л./100 км. По лични наблюдения силен насрещен вятър на равно забавя ускорението повече от изкачване на наклон (разбира се има значение силата на вятъра и наклона), колата няма добри аеродинамични характеристики. Обезшумяването на купето и усещане на шум от гумите също не са на добро ниво. Не съм карал dci90, известен със своята икономичност, но мога да направя сравнение с двигател на ВАГ Diesel 1.9 105 к.с. и 220N/m. Стига да не е натоварен до "козирката" Tce90 превъзхожда на ускорение както в града, така и на магистрала. Предимството на дизела е при ускорение от място на първа скорост до втора, както и значително по- голямата теглителна сила, която се усеща предимно с пътници и багаж, но не и с един пасажер. Като разход на гориво е почти същия, с изключение на зимните преходи, когато дава с около 1/100 по- нисък разход. Но все пак е морално остарял- от 2005 година.
ivo_67
Любител
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Ное Сря, 06 Ное 2019 11:45:44 +0000, 2019 11:45 am
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Logan MCV Stepway red line tce90

Re: Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Мнениеот NikolaS » Пет Май Пет, 29 Май 2020 20:29:52 +0000, 2020 8:29 pm

Радвам се че си доволен от колата колега. Както казах по-горе, просто изразявам мнение. За скорости от 180-190 км/ч не мога да имам твърдения, тъй като винаги я ползвам за път с детето. Дали дизел или бензин - тема по-стара от мен :) Затова ги има и двете, качваш се караш и избираш която ти пасне по- добре :)
NikolaS
 
Мнения: 11
Регистриран на: Сря Май Сря, 22 Май 2019 19:06:30 +0000, 2019 7:06 pm
Местоположение: София
Автомобил: Logan MCV dci95

Re: Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Мнениеот Us3rNam3d » Пет Май Пет, 29 Май 2020 20:31:44 +0000, 2020 8:31 pm

Как постигаш 5.8 / 100 разход на бензин със 130 км/ч? Не се заяждам, просто ми се вижда невъзможно, освен ако няма поне 10% наклон постоянно.
Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 `15
Renault Kadjar Gold 1.2 TCe 130 `16
Аватар
Us3rNam3d
Дачия маниак
 
Мнения: 669
Регистриран на: Вто Яну Вто, 13 Яну 2015 18:25:27 +0000, 2015 6:25 pm
Местоположение: Бургас (Сарафово) / София (Лагера)
Автомобил: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Re: Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Мнениеот Joro 01 » Пет Май Пет, 29 Май 2020 20:49:01 +0000, 2020 8:49 pm

Не питай!

Сравнение на 3-цилиндров турбо-бензин 0.9 с 1.9 TDI :shock:
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-353 333 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15663
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Мнениеот Us3rNam3d » Пет Май Пет, 29 Май 2020 22:04:37 +0000, 2020 10:04 pm

Карал съм 2 броя Сандеро Степуей (единия дизел и продължавам да го карам), като другия беше бензин 0.9. Знам, че при Логан челното съпротивление е по- малко, но това тук пък е МСВ Степуей, едва ли са толкова различни нещата, МСВ-то е и по- тежко и тн и тн. Не знам как 0.9 ти се струва по динамичен на магистрала от 1.9 TDI, при положение, че разликата между 0.9 и 1.5 dCi е огромна. Със 130 аз съм на около 2500 об/мин, което все още са си 220нм, следял съм през Torque каква тяга ми дава колата до 3000 оборота (което са около 160 км/ч) и до 2800 об/мин все още се държи ~ 180 - 200 нм. Та как tce-то, при все че е бензиново и тягата му държи повече време във високите (140 нм) ти се струва по- динамично не знам. Може аз нещо да бъркам. Пак казвам, не се заяждам, просто разсъждавам с вас. :)
Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 `15
Renault Kadjar Gold 1.2 TCe 130 `16
Аватар
Us3rNam3d
Дачия маниак
 
Мнения: 669
Регистриран на: Вто Яну Вто, 13 Яну 2015 18:25:27 +0000, 2015 6:25 pm
Местоположение: Бургас (Сарафово) / София (Лагера)
Автомобил: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Re: Впечатления от Logan MCV Stepway след тестдрайв

Мнениеот ivo_67 » Пет Сеп Пет, 11 Сеп 2020 12:35:50 +0000, 2020 12:35 pm

Us3rNam3d написа:Как постигаш 5.8 / 100 разход на бензин със 130 км/ч? Не се заяждам, просто ми се вижда невъзможно, освен ако няма поне 10% наклон постоянно.

Да, засичах в отсечката София- Пловдив. Наклонът и да не е 10% постоянно, е предимно спускане. Обратно Пловдив- София не го засичах с икономично шофиране, просто имам навик на натискам педала на газта до дупка. Свикнал съм да карам спортно ориентирани автомобили, на които разходите за поддръжка и ремонти са много повече от тези за гориво. Но правих опит да тествам подобно пенсионерско шофиране от Септември до София. Разходът беше около 6.8-7.0 л./100 км. Или средно около 6.5. Моя грешка за неуточнението. TCE90 като разход има чувствително по- голям толеранс от повечето бензинови двигатели с ходов обем 1.8 литра и нагоре, в зависимост от пътните условия, товар, страничен, попътен или насрещен вятър. При равни други условия само насрещен вятър и товар + 300 кг примерно дава немалка разлика в разхода.
Относно динамичните характеристики при шофиране с включен и изключен климатик: Включен климатик и градско каране- при потегляне от място колата е спъната неимоверно до достигане на 2200 оборота, след това се "отпушва". Същото важи и до достигане на тези обороти в движение на втора скорост. Както споделя Джереми Кларксън все едно потегляш с дръпната ръчна спирачка. В движение на трета, четвърта и пета предавка няма разлика в ускорението над 2500 оборота, може и да има някаква, но лично аз не усещам, пробвах многократно с включване- изключване на климатика. Карал съм всякакви автомобили с бензинови двигатели и естествена аспирация с ходов обем от 1.3, до 1.8 л., включително форсирани (16 кл.) и има разлика в ускорението, дори над 3500 об. Относно разхода + 0.5 л./100 км. градско в задръстване, извънградско и магистрала- почти без промяна според моя стил на шофиране.
ivo_67
Любител
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Ное Сря, 06 Ное 2019 11:45:44 +0000, 2019 11:45 am
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Logan MCV Stepway red line tce90

Предишна

Назад към Впечатления за автомобилите

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта