Дачия Форум

Дачията не пали студена 1.6 16в

Седан, MCV, Van, Pick-up

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот radowolf » Вто Юни Вто, 11 Юни 2019 13:10:09 +0000, 2019 1:10 pm

Когато се иска съвет за диагностициране на проблем на кола е хубаво да се даде всичката тази информация, която споделихте в последните няколко поста за да могат компетентните колеги да ви дадат наистина верен и полезен съвет.
Трябваше да почнете с това, че колата е таралясник с неизяснен произход и с незнайно колко изменения по нея.
Няма как да се иска от такава кола да има поведение "като нова" нез да се отстранят всичките тези несъответствия и доработки. Оправете си катализатори, ламбди, МПХ-та и т.н. и едва тогава можете да се опитате да докарате нещата до "работещи".
яки спирачки, лек волан, кеф в жегата, мъглоразпръсквачи, 2 поспаланки и лъскава боя!
Изображение
Аватар
radowolf
Дачия маниак
 
Мнения: 7921
Регистриран на: Чет Мар Чет, 18 Мар 2010 11:01:17 +0000, 2010 11:01 am
Местоположение: Дряново
Автомобил: Dacia Sandero 1.4 mpi 75 кс - K7J 710

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот teodordt » Вто Юни Вто, 11 Юни 2019 15:46:58 +0000, 2019 3:46 pm

Данчо, отговорът сам си го написал - "махнахме катализатора". След това настройки в ЕКУ-то правихте ли? Даже и да ти е наред ламбдата, тая кола няма да върви. Знаеш ли защо?
Защото има два датчика - преди и след катализатора. На база на информацията от тях ЕКУ-то постоянно "забъркава" компонентите на горивно-въздушната смес. В момента единият (този преди катализатора) отчита една стойност, и този зад катализатора отчита същата. ЕКУ-то се е побъркало да обеднява сместа, само и само стойността след катализатора да падне (и да се получи заветното "златно" отношение при което газовете замърсяват най-малко), ама тя не пада и това го кара още овече да обеднява сместта. Е, с въздух няма как да запалиш. Освен това пишеш и за експлозии. Тотално е омешано всичко и ЕКУ-то се чуди какво да прави, а няма да те "пусне" докато не стане на неговата (нов работещ катализатор) или не сметне, че станало на неговата (датчик, който да му подава "правилната" информация или промяна в горивните карти на ЕКУ-то).
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!....Тази кола е направо страхотна!"
http://teodordt.weebly.com/
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 4720
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот georgi471 » Вто Юни Вто, 11 Юни 2019 16:07:17 +0000, 2019 4:07 pm

Другият вариант е на кабела на захранването на втората ламбда (обикновено черен) се слага съпротивление, за нисана бях намерил тема, където се посочваше 1.2k Ohm.
Тук просто трябва да се направи опитно....
Ето оригиналното мнение, за който му се чете
Everyone who has installed a header on their ka24 altima most likely has had the check engine light drop "P0420 Catalyst Efficiency Below Threshold" code. After about 2 weeks of research and trial and error, I am 90% positive that Ive found a fix.

Before you understand the fix, you must be aware of why the CEL is on. When you install ANY header, your removed the stock exhaust manifold which contains a pre-cat. There is also another catalytic converter downstream which is used as a smog cat. The new header does not contain that pre-cat, and there just pipe where once this pre-cat existed.

The Post Oxygen sensor is placed to monitor the efficiency of this cat. Each exhaust manifold is considered a bank. Bank 1 and Bank 2. 4 cyclinders contain one bank. On each bank is usually 2 oxygen sensors, the first being the furthest to the block. P0420 refers to bank 1 sensor 2 (downstream sensor).
There are certain measurements that the downstream oxygen sensor must be in accordance with. The ecu monitors the first and second oxygen sensors. The Ecu also measures the 2nd oxygen sensor based on the upstream oxygen sensors readings. The upstream oxygen sensor is also used to control engine conditions based on o2 readings.
Here is the formula as stated in the 1999 Altima service manual
As long as the rear o2 sensor is within 75% voltage reading as the upstream sensor, then the pre-cat is working.
Now to trick the ECU, when you install your header, you increase the voltage sent to the ecu by the downstream sensor. I am using an obx header, and at 60mph, the 2nd oxygen sensor was approx. 94% reading as the front o2 sensor. By lowering this voltage sent to the ecu, it will trick the ecu into thinking the cat is working.
How o2 sensor harness is defined:
There are 4 wires on the downstream sensor. It is a TYPE A sensor. The White wires are to heater circuit, grey is a sensor ground, and the black wire is the signal to the ecu.
By Soldering a 1.2k Ohm 1/2 watt resistor in series with the black wire on the downstream o2 sensor, I was able to decrease the ratio so that my reading at 60mph is now at 45%. you must be careful not to use a resistor too large or the ecu will not see any reading from the sensor.
So far my CEL has not been on since, but if it does come on, I will up the resistance of the black wire.
Вземи кредит - почувствай какво е месечен цикъл!

Изображение
Аватар
georgi471
Дачия маниак
 
Мнения: 259
Регистриран на: Чет Юни Чет, 04 Юни 2015 12:41:24 +0000, 2015 12:41 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Logan 2, 1.5 75 hp, laureate

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот apollo11 » Вто Юни Вто, 11 Юни 2019 18:36:28 +0000, 2019 6:36 pm

В рено форума още преди почтин10 години имаше описано как се симулира 2ра ламбда и как може да се манипулират данните й...
apollo11
Дачия маниак
 
Мнения: 122
Регистриран на: Съб Фев Съб, 09 Фев 2019 06:58:46 +0000, 2019 6:58 am
Местоположение: Тук там из страната на Оз
Автомобил: Logan mcv 0.9 2014

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот georgi471 » Вто Юни Вто, 11 Юни 2019 22:39:01 +0000, 2019 10:39 pm

apollo11 написа:В рено форума още преди почтин10 години имаше описано как се симулира 2ра ламбда и как може да се манипулират данните й...

Не съм чел форума на Рено, просто дадох възможно решение на проблема с липсващия катализатор
Вземи кредит - почувствай какво е месечен цикъл!

Изображение
Аватар
georgi471
Дачия маниак
 
Мнения: 259
Регистриран на: Чет Юни Чет, 04 Юни 2015 12:41:24 +0000, 2015 12:41 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Logan 2, 1.5 75 hp, laureate

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот kormev » Сря Юни Сря, 19 Юни 2019 13:47:33 +0000, 2019 1:47 pm

teodordt написа:Данчо, отговорът сам си го написал - "махнахме катализатора". След това настройки в ЕКУ-то правихте ли? Даже и да ти е наред ламбдата, тая кола няма да върви. Знаеш ли защо?
Защото има два датчика - преди и след катализатора. На база на информацията от тях ЕКУ-то постоянно "забъркава" компонентите на горивно-въздушната смес. В момента единият (този преди катализатора) отчита една стойност, и този зад катализатора отчита същата. ЕКУ-то се е побъркало да обеднява сместа, само и само стойността след катализатора да падне (и да се получи заветното "златно" отношение при което газовете замърсяват най-малко), ама тя не пада и това го кара още овече да обеднява сместта. Е, с въздух няма как да запалиш. Освен това пишеш и за експлозии. Тотално е омешано всичко и ЕКУ-то се чуди какво да прави, а няма да те "пусне" докато не стане на неговата (нов работещ катализатор) или не сметне, че станало на неговата (датчик, който да му подава "правилната" информация или промяна в горивните карти на ЕКУ-то).

Въпроса е, че колата го правеше това и преди да се махне катализатора ! От катализатора имаше 2-3 парчета отчупени и бяха застанали на ламбдасондата. Затова премахнахме катализатора.
kormev
 
Мнения: 9
Регистриран на: Чет Юни Чет, 06 Юни 2019 09:35:16 +0000, 2019 9:35 am
Автомобил: Дачия Логан 1.6-16в 2009

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот teodordt » Чет Юни Чет, 20 Юни 2019 10:18:45 +0000, 2019 10:18 am

kormev написа:От катализатора имаше 2-3 парчета отчупени"

И ефекта е бил същия - некоректни данни от двата датчика и ЕКУ-то пак се "шашкало".
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!....Тази кола е направо страхотна!"
http://teodordt.weebly.com/
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 4720
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот kormev » Съб Юни Съб, 22 Юни 2019 08:05:41 +0000, 2019 8:05 am

От къде да намеря катализатор ?
kormev
 
Мнения: 9
Регистриран на: Чет Юни Чет, 06 Юни 2019 09:35:16 +0000, 2019 9:35 am
Автомобил: Дачия Логан 1.6-16в 2009

Re: Дачията не пали студена 1.6 16в

Мнениеот Joro 01 » Съб Юни Съб, 22 Юни 2019 08:09:46 +0000, 2019 8:09 am

Звънни на Митко от Пазарджик - viewtopic.php?f=16&t=1456
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14775
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Предишна

Назад към Логан

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: cempay, eddyman и 3 госта