Дачия Форум

Смяна на гумичките на клапаните във Варна

Къде са най-добрите сервизи и най-евтините магазини и до кои да не припарваме въобще

Re: Смяна на гумичките на клапаните във Варна

Мнениеот Svetlioo » Пон Май Пон, 19 Май 2014 08:34:01 +0000, 2014 8:34 am

exclusiveremix написа:Турбината оригиналната ли е,пипал ли си я нещо,колата чипосвана ли е и някакви други проблеми да си имал по мотора ?

Малко късен отговор, че не видях, че е писано в темата.
Турбината е оригинална, по колата не е пипано нищо, не е чипосвана, проблеми други от както е при мен няма.
Svetlioo
 
Мнения: 28
Регистриран на: Чет Дек Чет, 05 Дек 2013 11:53:46 +0000, 2013 11:53 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Fiesta 1.4 tdci

Re: Смяна на гумичките на клапаните във Варна

Мнениеот ivo_67 » Чет Юли Чет, 23 Юли 2020 14:04:44 +0000, 2020 2:04 pm

Dragan_Trial написа:Не е невъзможно. Двигателят се прекарва на горна мъртва точка на първи цилиндър и четвърти цилиндър. За да разкопчаеш клапаните, се ползва скоба, с която се натискат тарелките на клапаните. Проблемът е, че натискайки тарелката, клапанът потъва надолу в главата. Когато буталото е в ГМТ, клапанът просто опира в буталото и по този начин тарелката вече потъва надолу и могат да се освободят конусите. После вече е ясно как се избиват старите и се набиват новите гумички на клапаните.

Не е кой знае колко сложно, но може да се изкривят клапаните... божа работа, тоест - майсторът трябва да е бог или поне да го е правил много пъти! ;)

Стара, но актуална тема. Почти няма риск от изкривяване (подбиване) на клапаните, ако се спазва точната процедура с положението на коляновия вал и някои други неща. Независимо дали газоразпределителния механизъм е с кобилици (1 разпределителен вал) или с директен контакт на гърбиците с повдигачите на клапаните (два вала), първо се освобождава разпределителния вал. Преди това задължително коляновия вал се фиксира в положение около 90 градуса (4 цилиндров двигател) след ГМТ на 1 и 4 цилиндър. Фиксира се и разпределителният вал. Сваля се ангренажния ремък (верига) и се пристъпва към важната част на упражнението, която ще отнеме значително време, не 20-30 минути. Маха се фиксатора на разпределителния вал. 1-во демонтаж на разпределителния вал- изключително внимателно се развиват болтовете, които го придържат към главата. Развиват се не един по един, а последователно с около половин оборот, до като силата на пружините престане да действа. В противен случай има риск от рязко извъртане и повреда на вала. Последното важи и при демонтаж на вала със свалена глава. Нататък е ясно, щом осигурим достъп до уплътнителните О-пръстени (гумички) вадим фиксатора на коляновия вал и го гласим в положение ГМТ на 1 и 4 цилиндър. Както е коментирано преди мен се ползва специална скоба, с която натискаме внимателно без удари тарелките първо на първи цилиндър, след това на четвърти. Вадим конусната срязана втулка и освобождаваме тарелката. Сменяме гумичките и без да въртим коляновия вал монтираме тарелката с конусните втулки. Продължаваме с втори и трети цилиндър.Завъртаме коляновия вал на 180 градуса от предишното положение и повтаряме упражнението. Преди да се пристъпи към сглобяване на разпределителния вал, положението на коляновия вал трябва да се върне в позиция 90 градуса от ГМТ на първи и четвърти цилиндър. Цялото упражнение по моя преценка е непрепоръчително. Вероятно е по- евтино, но няма как да се направи цялостна ревизия на главата и клапаните. В повечето случаи на разкъсани уплътнения (гумички) се дължат на хлабини над допустимите между стъбло на клапана и водача, криви клапани и т.н., което налага подмяна и на други части. Функцията на гумичките е да не позволява на маслото да преминава между тарелките и клапанните стебла, а оттам през водачите в горивната камера, допълнителният луфт ги разкъсва за кратко време и цялото упражнение губи смисъл.
ivo_67
 
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Ное Сря, 06 Ное 2019 11:45:44 +0000, 2019 11:45 am
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Logan MCV Stepway red line tce90

Re: Смяна на гумичките на клапаните във Варна

Мнениеот Joro 01 » Чет Юли Чет, 23 Юли 2020 17:56:45 +0000, 2020 5:56 pm

Колега, този форум не е на механици на автомобили, а на потребители и любители на марката.
Заглавието на темата също не засяга конкретните специализирани и с опит действия на механици.
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-352 222 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15556
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Предишна

Назад към Сервизи/Магазини

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта