Дачия Форум

Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилайзери

Да си помогнем според професиите...

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот vvasilev » Чет Май Чет, 29 Май 2014 15:19:21 +0000, 2014 3:19 pm

Благодаря за представените графики,
Това, което ми направи впечатление на пръв поглед, е значително по-големия първоначален в.м./ 230 NM/ измерен на главини, от заводския, 220 NM, като последния е на колянов вал /маховик/, което ще рече още по-малко на главини. Много добро ниво на в.м., на главини след ремап /265 NM/, Мощноста след ремапа се вдига с около 10 KW, което не е малко. Много малки ми се струват загубите в трансмисията, ако са верни фабричните данни, няма как само 1 KW, да се губи, което ще рече, че двигателя е с по-висока мощност - около 68-70 KW, след ремапа, вероятно отива на 78-80 KW, /107-110 кс./. Сравнени с предишните данни от ремап на същия мотор, освен, че е повишен значително в.м и макс. мощност, графиката изглежда много по-изгладена. Накратко много добри резултати.
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот kbot » Чет Май Чет, 29 Май 2014 16:17:10 +0000, 2014 4:17 pm

Супер е !
Дали записват часове за август догодина ? (че тогава ми изтича гаранцията) :D
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1585
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот vvasilev » Чет Май Чет, 29 Май 2014 16:39:08 +0000, 2014 4:39 pm

Dragan_Trial написа:Само да обобщя:

Заводска Sandero 1,5 dCi 90 к.с. Euro 5:
89 к.с. при 3710 об/мин
230 Нм при 1986 об/мин

Чипната Sandero 1,5 dCi 90 к.с. Euro 5:
102 к.с. при 3681 об/мин
264 Нм при 2294 об/мин

За всекидневието:
При 1500 об/мин и двете коли имат 140 Нм и 31 к.с.
При 2000 об/мин нещата се променят: 230 vs. 260 Нм и 65к.с vs. 75 к.с.

Все пак доколкото виждам тези данни са на главини, на мотор стойностите ще са по-високи, допълнителната разлика в мощността след ремап е най-осезаема при ускорение на високи скорости, например много лесно стига 170 км/ч, което е рядко използвана опция, но поначало по-високото ускорение над 2000 об/мин, е много полезно за изпреварване, особено като минеш на по-ниска предавка, автомобилът има висока пъргавина. Това е много добре за по-новите предавателни числа на Дачия II. 2000 об./мин са при скорост около 75 км/ч, при 4-та предавка, ускоряването до 120 км/ч е много ефективно, като за тази скорост оборотите са малко над 3000.
Последна промяна vvasilev на Пет Май Пет, 30 Май 2014 12:11:44 +0000, 2014 12:11 pm, променена общо 1 път
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот Dragan_Trial » Пет Май Пет, 30 Май 2014 08:35:18 +0000, 2014 8:35 am

Абе ясно, че повече мощност е по-добре...
Браво на нинджата за куража и на Ники за постиженията!
Не съм сигурен, че разбирам правилно AFR-графиката, но май е по-богата на ниски и по-бедна на високи (много високи) обороти (спрямо заводската)...
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот ninja » Пет Май Пет, 30 Май 2014 15:22:37 +0000, 2014 3:22 pm

Бе, той Ники каза и друго вчера. За реални данни не 7%, ами 10% трябва да се добавят, според него. Гориво-въздушната смес също е нагласена в оптимални граници и така е добре, че иначе да очаквам вдигане на разхода.
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот KoLe4ko » Пет Май Пет, 30 Май 2014 18:09:39 +0000, 2014 6:09 pm

Може ли някой да обясни на какво се дължи, това че на
"стоковата" данните от последователните тестове в ръна
са по-близки по стойности от колкото на ремапнатата?
Изображение
Николай от София с
нова Дачия Сандеро II
от 27.07.2013 г.
Аватар
KoLe4ko
Дачия фен
 
Мнения: 74
Регистриран на: Пон Мар Пон, 10 Мар 2014 23:44:21 +0000, 2014 11:44 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero II 1.5 dci 90 k.c. FAP

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот Dragan_Trial » Съб Май Съб, 31 Май 2014 08:26:53 +0000, 2014 8:26 am

Дали процентите на загуба са 0%, 5% или 25% реално няма значение. Важна е разликата между показателите на заводския и тунингования автомобил, измерени на един и същи уред по един и същи начин. Ефект има и то положителен и значителен.

Относно гориво-въздушната смес: Заводкста кола работи с AFR 19 (Air to Fuel Ratio или отношение на количесто/маса въздух към количесво/маса гориво). Образно казано:
- Заводски автомобил:
AFR 19 - към 19 кг въздух се добавя 1 кг гориво. Да кажем, че това е някаква референтна/заводска стойност.
- Тунингован автомобил:
AFR 17 при 2200 об/мин (към 17 кг въздух се добавя 1 кг гориво, тоест по-богата смес от AFR 19)
AFR 20 при 4200 об/мин (към 20 кг въздух се добавя 1 кг гориво, тоест по-бедна смес от AFR 19)

Защо при заводската AFR е 19, а при тунинговата варира от 17 до 20 - предполагам, че отговорът се крие някъде в компетенциите на екологията. Ники най-добре си ги разбира тия неща...
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот vvasilev » Съб Май Съб, 31 Май 2014 10:57:18 +0000, 2014 10:57 am

Dragan_Trial написа:Дали процентите на загуба са 0%, 5% или 25% реално няма значение. Важна е разликата между показателите на заводския и тунингования автомобил, измерени на един и същи уред по един и същи начин. Ефект има и то положителен и значителен.

Относно гориво-въздушната смес: Заводкста кола работи с AFR 19 (Air to Fuel Ratio или отношение на количесто/маса въздух към количесво/маса гориво). Образно казано:
- Заводски автомобил:
AFR 19 - към 19 кг въздух се добавя 1 кг гориво. Да кажем, че това е някаква референтна/заводска стойност.
- Тунингован автомобил:
AFR 17 при 2200 об/мин (към 17 кг въздух се добавя 1 кг гориво, тоест по-богата смес от AFR 19)
AFR 20 при 4200 об/мин (към 20 кг въздух се добавя 1 кг гориво, тоест по-бедна смес от AFR 19)

Защо при заводската AFR е 19, а при тунинговата варира от 17 до 20 - предполагам, че отговорът се крие някъде в компетенциите на екологията. Ники най-добре си ги разбира тия неща...


Може би при заводската /AFR 19/, е оптимизирано натоварването на турбината? При ремапа то е завишено и е нормално резултата да е такъв. От друга страна за получаване на по-висок в.м на 2200 оборота, явно производителността на турбината при тези обороти не е достатъчна, поради, което е обогатена сместта /AFR 17/. Все пак това са крайни гранични стойности, които рядко се получават при нормално каране, тъй като и при заводските настройки мощността и в.м. са несравнимо по-високи от стойностите необходими за каране от порядъка на 110-120 км. Според мен не може да се очаква съществена промяна на разхода, тъй като двигателят е изцеден по отношение на икономичност /имайки се предвид постоянната тенденция за снижаване на разхода по заводски данни, спрямо по-старите модели на същия двигател/, а разхода зависи основно от съпротивлението на автомобила при движение, поради което се колебае е доста широки граници /около 1 л./ в зависимост от начина на каране. При модела Степуей това колебание е може би най-осезаемо, тъй като съпротивлението му се влияе по-силно от увеличаване на скоростта /изключвам Дъстъра, който видимо има по-високо съпротивление от въздуха, с което се обясняват и по-ниските му динамични показатели при един и същ двигател, дадени от производителя/.
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот ninja » Чет Юни Чет, 26 Юни 2014 14:27:06 +0000, 2014 2:27 pm

Sandero dCi 75 104 g CO2/km
Sandero dCi 95 104 g CO2/km
Logan dCi 75 104 g CO2/km
Logan dCi 90 104 g CO2/km
Logan MCV dCi 75 119 g CO2/km
Logan MCV dCi 90 119 g CO2/km

Ето къде е заровено кучето за повечкото конье на Сандеро dCi, ми хората са си го написали и то в табличен вид Тук.
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот Hard_Cat » Чет Юни Чет, 26 Юни 2014 18:23:22 +0000, 2014 6:23 pm

Нищо не обяснява тази препратка. Не става ясно, защо е с 5 отгоре.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5820
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот ninja » Чет Юни Чет, 26 Юни 2014 18:45:54 +0000, 2014 6:45 pm

Така е, но в комбинация с реален дино-тест придобива смисъл.
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот vvasilev » Пон Юли Пон, 14 Юли 2014 16:34:01 +0000, 2014 4:34 pm

Hard_Cat написа:Нищо не обяснява тази препратка. Не става ясно, защо е с 5 отгоре.

Препратката само визира постиженията при този вид двигатели с различни купета, естествено е при MCV емисията на CO2 да е по-голяма, същото е и при Степуея, тъй като и двата модела консумират повече енергия, откъдето растат и емисиите.
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот Hard_Cat » Пон Юли Пон, 14 Юли 2014 16:54:07 +0000, 2014 4:54 pm

Да де, препратката не обяснява, защо Сандеро е с двигател 75 и 95, а не 75 и 90. Няма никаква логика, само при Сандеро да е 95.
За емисиите е ясно, какво поражда разликата. Но не успях да разбера, това със заровеното куче. Нещо мисълта на Нинджата беше прекалено дълбока. 8) 8)
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5820
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот ninja » Пон Юли Пон, 14 Юли 2014 17:15:38 +0000, 2014 5:15 pm

Няма дълбочина и конспирация. 90 коня по каталог, не отговаря, а и диното го показва, че е повече от 90 коня. Това мисля.
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Качествен чиптунинг, OBD програмиране, Airbag и Имобилай

Мнениеот vvasilev » Съб Юли Съб, 19 Юли 2014 13:11:10 +0000, 2014 1:11 pm

ninja написа:Няма дълбочина и конспирация. 90 коня по каталог, не отговаря, а и диното го показва, че е повече от 90 коня. Това мисля.

В каталога е посочено 66 kw, приведено в к.с е, 88.51 /сметнато от функцията на ексел convert/, самата единица к.с. има поне две отношения спрямо киловата, които в крайна сметка показват различни резултати. В този смисъл каталожните данни за к.с, са ориентировъчни, определящи като стойност са киловатите. Колкото до теста на стоковата, където е достигната мощност от 65 kw, следва да се приеме, че са с 3-5 kw повече, тъй като има загуби в трансмисията, при което на двигател са малко повече от 90 к.с., това едва ли е от съществено значение, максималната мощност много рядко се достига и използва, кой вдига до 3750 об/мин? Аз лично мисля, че не съм. На пета предавка не можеш и да ги достигнеш на пътя, тъй като това е скорост около 200 км/ч, за която ти трябва много по-голяма мощност.
vvasilev
Дачия маниак
 
Мнения: 192
Регистриран на: Вто Яну Вто, 21 Яну 2014 21:02:36 +0000, 2014 9:02 pm
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Sandero Stepwey DCI 66 kw

ПредишнаСледваща

Назад към Бизнес обяви

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта