Дачия Форум

След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Хечбек

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот Joro 01 » Сря Фев Сря, 12 Фев 2020 11:26:32 +0000, 2020 11:26 am

Абсолютно нормално си е и ECU-то добавя впръскване на гориво при 1-ва и 2-та скорост без газ.
И да, много е удобно при пъплене в задръстване.
Сравнението с 1500 оборота е неуместно и няма връзска с празен ход без натоварнате и поддържане на 1500 оборота на висока предавка.
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-353 333 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15658
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот cempay » Сря Фев Сря, 12 Фев 2020 11:33:52 +0000, 2020 11:33 am

Колега, не се притеснявай! И аз имах подобно питане в началото. Малко е необичайно вместо да намалява-да ускорява, но се свиква...
Лада-Нива 1.7 -ВСЪДЕХОД
Сандеро Степуей 1.5 dci
cempay
Дачия маниак
 
Мнения: 1524
Регистриран на: Пон Юни Пон, 20 Юни 2016 22:17:19 +0000, 2016 10:17 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Нива , Сандеро Спепуей 1.5dci

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот kermit » Сря Фев Сря, 12 Фев 2020 12:18:04 +0000, 2020 12:18 pm

Супер, благодаря ви :)
Сега с кеф и спокойствие ще си се възползвам от тази компютърна програма :) - наистина е много удобно.
Изображение
Аватар
kermit
Дачия маниак
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Май Чет, 24 Май 2018 19:19:18 +0000, 2018 7:19 pm
Местоположение: София
Автомобил: Sandero II Stepway Red Line TCe 90 к.с.

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот Joro 01 » Сря Фев Сря, 12 Фев 2020 14:03:54 +0000, 2020 2:03 pm

Отдавна е въведено това, дори стария Пасат от края на миналия век е така и по-добре отколкото да забие и изгасне или използването на полусъединител и малко по-високи обороти.
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-353 333 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15658
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот kermit » Сря Фев Сря, 12 Фев 2020 15:03:29 +0000, 2020 3:03 pm

Явно не съм го "хванал" при предишните си автомобили. Интересното е, че явно и на Sce-то съм си карал по навик на полусъединител.
Изображение
Аватар
kermit
Дачия маниак
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Май Чет, 24 Май 2018 19:19:18 +0000, 2018 7:19 pm
Местоположение: София
Автомобил: Sandero II Stepway Red Line TCe 90 к.с.

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот ivo_67 » Сря Мар Сря, 04 Мар 2020 14:16:58 +0000, 2020 2:16 pm

kermit написа:Явно не съм го "хванал" при предишните си автомобили. Интересното е, че явно и на Sce-то съм си карал по навик на полусъединител.

Има го и на други автомобили с бензинови двигатели, от преди 25-30 години, но само в режим на загряване. При старите модели дроселовата клапа се управлява от жило с педала на газТа. А оборотите на празен ход независимо от жилото с байпас между дебитомера (MAF сензор) и дросела. Когато двигателят загрява едно устройство- стъпков мотор увеличава или намалява спрямо температурата на охлаждащата течност проходното сечение, като допълнителната въздушна струя отклонява клапата на дебитомера и оттам подава информация на ECU-то да се впръска повече гориво, т.е. обогатява горивната смес. При движение на първа скорост и напълно отпуснат педал на газТа оборотите не падат под 1000 примерно, дори и на леко изкачване по наклон. Съвременните двигатели, към които спада TCE90 управлението на дросела е изцяло електронно, няма жила, електромотори за круиз контрол и ASR и т.н. Има само един ел.мотор, управляващ дроселовата клапа и конектор, през който се задава необходимото напрежение от ECU за всеки един работен режим. Няма нужда от отделен байпас, жила и други компоненти, които усложняват и оскъпяват двигателя. Създадено е многофункционално просто устройство. Примерно стартираш напълно изстинал двигател. Компютърът получава информация от множество датчици- температура на въздуха, маслото и охлаждащата течност, налягане на маслото, количество (маса) на входящия въздух (mass sensor, на TCE 90 са 3 броя- непосредствено преди компресора, преди дросела и след него в колектора). Независимо от положението на педала, дросела има автономно управление (в определени граници), отваря и притваря отвора според режима. Натискането на педала също допълнително променя сечението. С оглед правилната работа на двигателя, без да загасва при пълно отпускане на педала на първа или втора скорост, впръскването на горивото се увеличава, както и отвора, за да не се "дави" (гасне) двигателя, когато е напълно загрял. Подобно е управлението с круиз контрол- компютърът изчислява съотношението на горивната смес, спрямо наклона, скоростта, предавката, товара, атмосферните условия, за постигане на постоянна скорост.
ivo_67
Любител
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Ное Сря, 06 Ное 2019 11:45:44 +0000, 2019 11:45 am
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Logan MCV Stepway red line tce90

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот ivo_67 » Сря Мар Сря, 04 Мар 2020 15:29:11 +0000, 2020 3:29 pm

kermit написа:Да ви питам, приятели, за обяснението на нещо странно - когато тръгна на първа и стигна 10-15 км/час, махнал съм си крака от съединителя и махна крака от газта, колата продължава да си кара сама. Все едно е на круиз, ама не е (то и не може под 30 км/час). Това става не само на равното, ами дори на баир - пъпли си, самоподдържа си скоростта като перпетуум мобиле. Няма значение дали е на студен мотор или е добре загряла - едно и също се наблюдава. На втора също се наблюдава този ефект до някъде, а от трета нагоре, когато пусна газта си намалява скоростта и оборотите, както е логично да се очаква.
Случващото се е много удобно в едва кретащо задръстване, но въпросът ми е дали това по някакъв начин не уврежда мотора?

Няма какво да му се увреди. TCE90 има маслена помпа с променлива геометрия тип ексценрик на вала. На ниски обороти валът с шайбата се намира точно в средата на корпуса, т.е. лопатките, които засмукват маслото от картера и вала са разположени на еднакво разстояние от стените. Маслените отвори няколко броя откъдето влиза маслото са в долната част, а в горната е изходящият отвор. При това положение количеството на преминаващото масло през маслените отвори е максимално за съответните обороти. Ламелите са монтирани в статично положение, подвижен е само вала с шайбата, в която влизат самите ламели. При високи обороти валът се доближава максимално до една от стените, като лопатките засмукват масло само през 1 или 2 отвора, съответно намалява дебита, отнесен за единица обороти. Много полезно решение на инженерите от "Рено". Осигурява оптимално смазване дори при ниски обороти на двигателя.
ivo_67
Любител
 
Мнения: 31
Регистриран на: Сря Ное Сря, 06 Ное 2019 11:45:44 +0000, 2019 11:45 am
Местоположение: гр. София
Автомобил: Dacia Logan MCV Stepway red line tce90

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот kermit » Сря Мар Сря, 04 Мар 2020 15:43:54 +0000, 2020 3:43 pm

Благодаря, Иво, за подробното техническо обяснение! Интересно бе да прочета, макар да не вдявам много от техническа информация.
Изображение
Аватар
kermit
Дачия маниак
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Май Чет, 24 Май 2018 19:19:18 +0000, 2018 7:19 pm
Местоположение: София
Автомобил: Sandero II Stepway Red Line TCe 90 к.с.

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот Vitku » Пет Мар Пет, 06 Мар 2020 09:56:50 +0000, 2020 9:56 am

Само да допълня, че идеята не е да има оптимално смазване при ниски обороти. То си е проектирано на всички коли по подразбиране (изключваме соц недоносчетата) да е достатъчно и на свободен ход. Идеята е да не се губи енергия при високите обороти и там да се подава точно необходимото налягане, а не повече. Т.е. поддържа се оптимално налягане във високите обороти (иначе там идва високо).
Съответно спестената енергия (т.е. по-малките загуби на енергия за дейности различни от задвижване) води до намален разход. Причината е: екологията.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2705
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот kermit » Съб Юни Съб, 20 Юни 2020 16:01:08 +0000, 2020 4:01 pm

Дългата история накратко:
Карам си в еднопосочна улица, разбира се - в посоката, в която е разрешено. Насреща джигитин, помислил знака "Забранено влизането в едната посока" за презряла череша. И си кара юнашки. Спираме. Спор. Той бил прав, аз не. Естествео - не съм се съмнявал, че да навлезеш в насрещното си е ок, а тия дето са си в него нещо им хлопа дюшемето.
В спора винаги по-умния отстъпва. Освен умен - в 21 ч, гладен и със семейството тамън на прибиране - викам си, аре - давам назад и да се оправя. Но по-умния понякога се ядосва, в случая че трябваше да давам назад въпреки правотата си и нацелих дошлия впоследствие автомобил отзад. КАТ, полиция - обичайните брътвежи, виж ся, туй онуй... в конце концах - бил съм направил ПТП. Виновен?! Ха! :)
За да не ми одрусат точки и нам кви магарии, да сме се прибирали без протоколи, без глоби и без справедливост - щот за умния справедливостта щяла скъпо да излезе. ОК, глада надделя. Така насрещния джигитин отървава и той. Максо от блок 15 в Бъкстон - цела София го знаела. Чудно как аз не го знаех, живеейки там, ама :lol: Пиша го, да го знаете и вие :lol: ако го засечете като насрещен. Явно му е навик.
Уж леко натиснах задния, ама... щетица. Колата в сервиза - чака нова броня заради счупени щипки и ново фарче за мъгла. ДЗИ плаща масрафа.
Извод - дори да сте прави - не се ядосвайте! Ядосването пречи на известяването от парктроника и камерата.

Утре ще се видим на сбирката - колегата двоен адаш предложи да ме развози до мястото на срещата и обратно, за което много благодаря :)

Ето така изглеждаше отвън:
Изображение
Изображение
Аватар
kermit
Дачия маниак
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Май Чет, 24 Май 2018 19:19:18 +0000, 2018 7:19 pm
Местоположение: София
Автомобил: Sandero II Stepway Red Line TCe 90 к.с.

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот Us3rNam3d » Съб Юни Съб, 20 Юни 2020 16:19:16 +0000, 2020 4:19 pm

Как ще се радвам да го срещна аз този :mrgreen: Ако трябва 1 ден ще стоя там, но няма да мръдна назад. Ако трябва ще му набера 112 да дойдат да го хванат в нарушение, но няма да мръдна. Ама и аз имам време, което ти нямаш, така че хубаво си направил. Не се ядосвай за щетата. Юнак без рана не може :wink: .
Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 `15
Renault Kadjar Gold 1.2 TCe 130 `16
Аватар
Us3rNam3d
Дачия маниак
 
Мнения: 668
Регистриран на: Вто Яну Вто, 13 Яну 2015 18:25:27 +0000, 2015 6:25 pm
Местоположение: Бургас (Сарафово) / София (Лагера)
Автомобил: Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Re: След Sandero SCe kermit взе Sandero Stepway Red Line TCe

Мнениеот kermit » Съб Юни Съб, 20 Юни 2020 16:22:00 +0000, 2020 4:22 pm

Така е - сега треперенето ще е по-малко, веднъж като мине бойното кръщение :lol:
Предното Сандеро като му огънах петата врата в едно дърво в един як сняг, ми стана по-мило някакси :lol:

Пропуснах в разказа да кажа най-важния аргумент на джигитина - бил живеел в блока и можел да кара, където си иска. Те това е! :lol:
Изображение
Аватар
kermit
Дачия маниак
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Май Чет, 24 Май 2018 19:19:18 +0000, 2018 7:19 pm
Местоположение: София
Автомобил: Sandero II Stepway Red Line TCe 90 к.с.

Предишна

Назад към Сандеро

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта