Дачия Форум

Регулиране на клапани

Често задавани въпроси, технически параметри и съвети

Регулиране на клапани

Мнениеот koko_djins » Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 10:37:04 +0000, 2012 10:37 am

Добър ден...Честита Нова година на всички...Много ми е приятно да се включа като нов член във вашия форум ,и същевременно бързам да задам вълнуващият ме въпрос...Някой може ли да ми каже хлабините на клапаните на Дачия Логан 1,4 ..... Предварително ви благодаря
koko_djins
 
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 10:17:40 +0000, 2012 10:17 am
Местоположение: гр.Русе
Автомобил: Дачия Логан 1,4

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот CH6656 » Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 10:47:08 +0000, 2012 10:47 am

2 десети.
Duster 1,6 MPI E2 + Dokker 1,6 MPI E1
Аватар
CH6656
Дачия маниак
 
Мнения: 586
Регистриран на: Пон Окт Пон, 15 Окт 2007 19:28:59 +0000, 2007 7:28 pm
Местоположение: Сливен/Бургас
Автомобил: Дачия Дъстър 1.6 + Дачия Докер 1.6

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот koko_djins » Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 11:15:28 +0000, 2012 11:15 am

Благодаря ти за бързият отговор...Това е хлабината за изпускателните и за всмукателните...Така ли
koko_djins
 
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 10:17:40 +0000, 2012 10:17 am
Местоположение: гр.Русе
Автомобил: Дачия Логан 1,4

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот peterco » Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 11:56:53 +0000, 2012 11:56 am

20/40 на студен мотор. По голямата хлабина е за изпускателните клапани. След реглажа си направи проверка. Нали знаеш как се прави реглаж?
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1612
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот Христ0в » Нед Яну Нед, 08 Яну 2012 12:09:43 +0000, 2012 12:09 pm

Петьо защо не обясниш как става? Може след 20 хил. км и аз да се пробвам да го направя. Даже и не съм виждал как става ... :roll:
Аватар
Христ0в
Дачия маниак
 
Мнения: 648
Регистриран на: Вто Мар Вто, 09 Мар 2010 22:19:22 +0000, 2010 10:19 pm
Местоположение: Пловдив област
Автомобил: Sandero 1.4 MPI Laureate газов инжекцион

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот DareDevil » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 09:23:06 +0000, 2012 9:23 am

Ей тази темичка ми харесва, ако някой драсне и за хлабините на клапаните на 1.2 16В мотора, както и процедурата по реглажа, ще си ударя дъто у тавана До автора на темата, да не си на пропан бутан ? Или има друга причина да се интересуваш за клапаните ?

Нали стана ясно, че на 1.2i 16V D4F 75 hp са механични повдигачите, значи следва, че няма начин да се заменят с хидравлични, нали така ? :) :wink:

Между другото очакваме урока за регулиране на клапаните. :)
Dacia Sandero Black line 1.5 dСi K9K892 75 hp
Dacia Sandero BS01 1.2i 16V D4F732 75 hp с газов инжекцион

Части за Сандеро, за повече инфо вижте темата >>>инфо<<<
Аватар
DareDevil
Дачия маниак
 
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто Окт Вто, 04 Окт 2011 16:05:03 +0000, 2011 4:05 pm
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Dacia Sandero 1.5 dСi K9K892 75 hp Euro5

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот peterco » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 11:27:17 +0000, 2012 11:27 am

За 1.4mpi 8V K7J 75 hp:
With valve fully open (Exhaust) Inlet Exhaust
1 ..........................3..............4
3 ..........................4..............2
4 ..........................2 .............1
2 ..........................1..............3

Хлабините са:

Adjust the valve clearance :

Inlet : clearance 0,20 ± 0,05 ( mm )
Exhaust : clearance 0,40 ± 0,05 ( mm )
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1612
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот DareDevil » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 11:37:57 +0000, 2012 11:37 am

Според тази тема: http://www.renault-bg.com/smf/index.php ... msg1202713 Двигателя D4F е с механични повдигачи... :wink:
А хлабините при D4F дали са както при 1.4mpi 8V K7J ? :)
Dacia Sandero Black line 1.5 dСi K9K892 75 hp
Dacia Sandero BS01 1.2i 16V D4F732 75 hp с газов инжекцион

Части за Сандеро, за повече инфо вижте темата >>>инфо<<<
Аватар
DareDevil
Дачия маниак
 
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто Окт Вто, 04 Окт 2011 16:05:03 +0000, 2011 4:05 pm
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Dacia Sandero 1.5 dСi K9K892 75 hp Euro5

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот peterco » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 12:11:44 +0000, 2012 12:11 pm

Извадка от Ауто дата:
D4F 1.2 16v
inlet 0.05-0.15 cold
outlet 0.10-0.20 cold

Oil pressure 3.5bar/4000Rpm
Radiator Cap 1.2 bar.

Последните 2 ще Ви потрябват след време при евентуален проблем по мазителна и охладителна уредби.
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1612
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот DareDevil » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 12:25:10 +0000, 2012 12:25 pm

Благодаря ! :) Това Radiator Cap 1.2 bar ще рече налягането в охладителната система, нали (радиатор на антифриза и разширителен съд) ? :) Или 1.2 bar = 1.18430792 atm :wink:

ОК, благодаря за разяснението. :wink:
Последна промяна DareDevil на Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 13:51:47 +0000, 2012 1:51 pm, променена общо 1 път
Dacia Sandero Black line 1.5 dСi K9K892 75 hp
Dacia Sandero BS01 1.2i 16V D4F732 75 hp с газов инжекцион

Части за Сандеро, за повече инфо вижте темата >>>инфо<<<
Аватар
DareDevil
Дачия маниак
 
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто Окт Вто, 04 Окт 2011 16:05:03 +0000, 2011 4:05 pm
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Dacia Sandero 1.5 dСi K9K892 75 hp Euro5

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот peterco » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 13:46:36 +0000, 2012 1:46 pm

Налягането, на което ще отвори капачката, за да изпусне налягане от системата. Принципно работи до 1бар, но в определени случаи вдига налягането доста. Това са случаите на завиране, малко преди да се пусне вентилатора за охлаждане на радиатора.
peterco подари акаунта си на teodordt на 18.12.2012 г. в 18:00 ч.!
Аз няма да пиша от името на Петьо, нито ще променя нещо от мненията му.
Ако след тази дата се появят каквито да са мнения от този профил, значи е бил хакнат или съм го върнал на Петьо.
peterco
Дачия маниак
 
Мнения: 1612
Регистриран на: Чет Дек Чет, 13 Дек 2007 20:41:14 +0000, 2007 8:41 pm
Автомобил: Логан с VR6 на VW (self made)

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот Vitku » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 15:35:41 +0000, 2012 3:35 pm

Колкото мнения си написал в тази тема - толкова неверни неща.

И не това е страшното, а лошото е, че хората ти вярват и даже са ти благодарни.
Хубаво, за PSA може да си научил нещо, но един акъл от мен - за Рено "двигателни" данни гледай от литературата на Рено, а не Autodata. Тя не е манна небесна.

Нито това са хлабините за 1.4 двигателя, нито това с работата на атмосферно налягане е вярно (и едва ли го пише в Аутодата въобще), нито цитираното налягане е правилно... абе заеби е тая Autodata и чети на правилните места.
Един хинт - отвий си капачката на Логана и карай на "атмосферно" налягане. След като е напълно загряла колата изгаси двигателя, а през това време някой да направи снимки на грасизия гейзер, който извира от казанчето, при атмосферно налягане. А да, купи си литър антифриз за доливане... атмосферно налягане... после се поинтересувай на какво налягане наистина работи двигателя в твоята Дачия...

Работиш в сервиз. С това си изкарваш хляба.
От теб най-малко се очаква да говориш "на ангро". Ай, сиктир...
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2705
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот DareDevil » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 19:26:22 +0000, 2012 7:26 pm

Интересно... ходи разбери кое е вярно и кое не ! :) Но, който има достъп да такава литература, дано даде 100% вярна информация. :wink:
Dacia Sandero Black line 1.5 dСi K9K892 75 hp
Dacia Sandero BS01 1.2i 16V D4F732 75 hp с газов инжекцион

Части за Сандеро, за повече инфо вижте темата >>>инфо<<<
Аватар
DareDevil
Дачия маниак
 
Мнения: 1514
Регистриран на: Вто Окт Вто, 04 Окт 2011 16:05:03 +0000, 2011 4:05 pm
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Dacia Sandero 1.5 dСi K9K892 75 hp Euro5

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот Христ0в » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 19:49:13 +0000, 2012 7:49 pm

Аз съм съгласен с Виктор. Просто всичките му мнения са безкористни и професионално защитени. И много съжалявам , че той нямаше възможност да дойде на срещата в Дряново да се запозная с него.
Аватар
Христ0в
Дачия маниак
 
Мнения: 648
Регистриран на: Вто Мар Вто, 09 Мар 2010 22:19:22 +0000, 2010 10:19 pm
Местоположение: Пловдив област
Автомобил: Sandero 1.4 MPI Laureate газов инжекцион

Re: Регулиране на клапани

Мнениеот Dragan_Trial » Пон Яну Пон, 09 Яну 2012 21:58:54 +0000, 2012 9:58 pm

Двигател D4F (1,2 16V):

Технически документ 6004, глава 10A, Двигателят и неговата долна част, Клапани: Регулиране)

5 - Регулиране на хлабините на клапаните.
Изображение
Уверете се, че коляновият вал е завртян в правилното положение за регулиране на клапаните, като го фиксирате със специалния фиксатор (Mot. 1054).
Изображение
Поставете на болта на шайбата на коляновия вал приспособлението за измерване на ъгъла на завъртане на коляновия вал.

Вариант А - Распределителен вал без канавка
Изображение
(A1) Всмукателен клапан на цилиндър №1
(A2) Всмукателен клапан на цилиндър №2
(A3) Всмукателен клапан на цилиндър №3
(A4) Всмукателен клапан на цилиндър №4
(E1) Изпускателен клапан на цилиндър №1
(E2) Изпускателен клапан на цилиндър №2
(E3) Изпускателен клапан на цилиндър №3
(E4) Изпускателен клапан на цилиндър №4

Положение 1:
- фиксирайте приспособлението за измерване на завъртането на 0°,
- завъртете коляновият вал на 20° по посока на часовниковата стрелка (гледайки от страната на ГРМ - газоразпределителния механизъм),
- регулирайте хлабината на изпускателните клапани (E1) и (E3) в диапазон между 0,20 и 0,27 мм.

Положение 2:
- фиксирайте приспособлението за измерване на завъртането на 0°,
- завъртете коляновият вал на 240° по посока на часовниковата стрелка (гледайки от страната на ГРМ - газоразпределителния механизъм),
- регулирайте хлабината на всмукателните клапани (A1) и (A3) вдиапазон между 0,10 и 0,17 мм.

Положение 3:
- фиксирайте приспособлението за измерване на завъртането на 0°,
- завъртете коляновият вал на 120° по посока на часовниковата стрелка (гледайки от страната на ГРМ - газоразпределителния механизъм),
- регулирайте хлабината на изпускателните клапани (E2) и (E4) в диапазон между 0,20 и 0,27 мм.

Положение 4:
- фиксирайте приспособлението за измерване на завъртането на 0°,
- завъртете коляновият вал на 240° по посока на часовниковата стрелка (гледайки от страната на ГРМ - газоразпределителния механизъм),
- регулирайте хлабината на всмукателните клапани (A2) и (A4) в диапазон между 0,10 и 0,17 мм.

Вариант Б - Распределителен вал с канавка
Този разпределителен вал се познава по канавката между гърбиците (A2) и (E2).
Регулирайте хлабината на клапаните както е описано по-горе, като стойностите на хлабините трябва да са:
- стойност на хлабината на всмукателните клапани между 0,25 и 0,32 мм,
- стойност на хлабината на изпускателните клапани между 0,35 и 0,42 мм.

Източник -> стр. 151/207
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Следваща

Назад към Често задавани въпроси

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron