Дачия Форум

От 1.5 dCi 110 4x4 "10 на 1.3 TCe 150 4x4 "19 Redline+

4x2 & 4х4

От 1.5 dCi 110 4x4 "10 на 1.3 TCe 150 4x4 "19 Redline+

Мнениеот baldzhiev » Вто Юни Вто, 23 Юни 2020 15:46:53 +0000, 2020 3:46 pm

Здравейте колеги,

От много време обещавам на Жоро, а и аз се каня и наканвам да си отворя тема иии ето вече нямаше на къде да отлагам повече :!:

Ще я допълвам с времето, ако нещо пропусна сега при постването.

:arrow: Ще започна с предшественика:
Извън темата:
за който отварям тема от както членувам в форма от 2015 година :roll:

>Duster PH1
>2010
>1.5 dCi 110кс 4х4
>Laureat


Първата внесена Дачия Дъстър от ОмниКар 4х4 в България в далечната 2010 година. Поради тази особеност беше тестови автомобил и не е закупувана с найлоните по седалките.

:idea: Допълнителни екстри:

>Касетофон със CD и mp3 :D и командване от волана
>Преден и заден парктроник с екран отчитащ разстоянието отпред и отзад в сантиметри
>Кожен подлакътник с малко мазенце за дребни неща
>Фабрично затъмнени задни стъкла
>Eл. огледала
>ABS
>Предни и странични AirBags
>Декоративни вътрешни лайсни цвят - кафяв пиано лак
>16" алуминиеви джанти

:idea: Добавени допълнително извън екстрите:
>Камера за заден ход с огледало за задно виждане с вграден LCD екран
>Сменени предни говорители в корите + филтри + високочестотни говорители марка Herz
>Добавени диоди, цвят жълто, в декоративната "черупка" на огледалата свързани с мигачите
(почти G класа :D, а дано, ама надали беше ефекта, но не беше грозно или гадно)
>Видеорегистратор Viofo A118 версия с кондензатор
>DLR дневни светлини вързани в "голямата кутия" с релета и бушони под капака и свързана към дългите светни на 30% от мощността
>Плафон за заден ред седалки. Повече по темата тук

:idea: Експлоатация и обслужване:

>0-110 хил. само консумативи и редовно обслужвана в представителството + някакви дреболии по гаранция, но нищо кой знае какво
>115 хил. сменена гарнитура на капака на клапаните (тя си омасляваше от преди това)
>115 хил. биалетки един брой само, защото имаше само оригинални и една струване колкото един амортисьор почти по онова време :lol: , а се бях заканил да ги сменя всичките. Да ама не...
>120 хил. изтече/омасли единия заден амортисьор и след още няколко хиляди бяха сменени и двамата
>125 хил. проверка на задните барабани при смяна на амортисьорите (без проблеми само омаслило едното цилиндърче и малко или около 50% оставащ живот. Тогава си спомня, че исках да ги сменя накладките, НО дойдоха около 3-4 различни комплекта и нито един не беше точния за моя модел иии ги оставихме оригиналните)
>130хил. спекла ключалка на багажника. Повече по темата тук
>130хил рециклиране на кардан. Повече по темата тук
>135 хил. подгревни свещи и модула за управлението им (модула беше здрав, но реших и него да сменя)
>135 хил. вече имаше афтърмаркет биалетки и смених и останалите 3бр.
>150 хил. преден десен носач
>195 хил сменени предни амортисьори
>201 хил. и 9 години по-късно продадена без никакви забележки и/или предстоящи ремонти

>Някъде м/у 130 и 160хил. се смени термостата, защото една зима много трудно загряваше до оптимален режим и винаги стоеше с една предпоследна "чертичка" по малко т.е. един вид леко студена.
>Не помня дали не се сменяха един път комплекта предни и задни амортисьори в интервала 0-100 хил...но съм почти сигурен, че си бяха оригиналните
>Някъде след 150хил. имаше един странен проблем - от време на време ми светваше на таблото "кардиограмата" и губеше мощност в различни ситуации и без някаква закономерност и след примерно 5-10-30 секунди изчезваше и всичко беше окей за неопределен период от време и в даден момент отново. След 100 километра шофиране с майстора и лаптоп закачен и гледане на какво ли не от дюзи, през турбо и прочие се оказа, че буксата на педала на газта е започнала да събира прах и с времето леко се е разхлабила и окислила и след почистване и контакт спрей всичко си беше окей и повече по спомен не се случи това.
>От около 130 хил. карана с добавките на Жоро за дизел + за двигателя, скорости и т.н. до последно преди да се продаде и ако сме се познавали от по-рано с него щеше да е карана от по-рано с добавки. Аз лично се убедих благодарение на Жоро, че от тях има определено и без съмнение положителен ефект в/у автомобила.
Повече по темата с добавките Добавки към маслото и Добавки към горивото - Дизел и Добавки към горивото - Бензин

:idea: Заключение и факти базирани на личния ми опит и мнение:

>По-доволен до преди това не съм бил, а съм сменил нормален брой автомобили и не е като да нямам наблюдение
>Закарала ме е къде ли не и съм минал през какво ли не с нея и в какви ли не метеорологични условия. От кал до пясък, от сняг до лед и от -30 градуса до плюс 45. И никога не ме е предала. Пътите когато ме е предала (и съм закъсал) са били грешка на задкормилното устройство - Аз, но тези моменти се броят на пръсти.
>По-шумна след 120км/ч по магистралата и на 140км около 3100 оборота, но с ъпрейда на музиката не се забелязва :wink:
>Разход градско м/у 7.5 лятото до 8.5 зимата л/100км.
>Разход извънградско най-нисък 5.2, най-висок 9, а при нормално шофиране обикновено винаги се въртеше около 5.7-6.5 л/100км
>Автомобила не ме е оставил никъде на път (освен когато се е случило да закъсам поради много кал или сняг 8) )

:arrow: Последна придобивка от миналата година:

>Duster 2 Redline
>2019
>1.3 TCe 150кс 4х4
>Redline + екстри от Prestige


Закупена от и с любезното съдействие отново на ОмниКар (магазина срещу Ринг мол), от което представителство аз лично съм много доволен.

:idea: Допълнителни екстри и ъпгрейди:

>Доста от екстрите от списъка с аксесоарите и допълнителните опции са включени
(всичките може да се видят в Интернет и за това си спестявам време да ги изреждам тук)
>Ъпгрейд на високоговорителите с Focal
>LED Philips Ultinon H7 + всички интериорни лампички са заменени с Osram LED
>Идеи за още ъпгрейди, но постепенно и с напредване на времето
>Част от новите ъпдейти ще дойдат с любезното съдействие на колегата Us3rNam3d, за което съм му много благодарен 8)

:idea: Експлоатация и обслужване:

>10хил. смяна на лостчето за чистачките, защото от копчето не можеше да се пуска задната чистачка. Всички друго си работеше,като пръскам течност задното стъкло си чистеше и отделно като работят предните чистачки и включа задна скорост си се включваше отново.
>13хил. първо ТО в ОмниКар инфо в Разходи по Техническо Обслужване на Дъстър

:idea: Заключение и факти базирани на личния ми опит и мнение:

Благодарение на колегите споделили преживявания за 1.3 ТCe от форума + четене от моя страна + тест драйв благодарение на ОмниКар се насочих от 1.5 Дизел към 1.3 Бензин.

Разликата за мен лично е меко казано огромна. Имаш много повече обороти спрямо дизела и не ти се налага да сменяш предавки толкова честно. Колата върви просто перфектно и е доста по-гъвкава при изпреварвания на двупосочни пътища спрямо старата. Обезшумяването на купето е много, много по-добро и комфорта е определено по-голям. Оф-роуд сефте й се направи в Румъния с приятели румънци с Дъстъри и за проходимост не отстъпва грам от предшествениците си. Изключително доволен съм от машината и с този двигател нещата са меко казано перфектни.

Разхода (с моя маниер на шофиране) скоро ще почна да го засичам по схемата пълно - пълно за да е точно, но по груби сметки е с около 2лв /100км повече от предшественика. Т.е. с около литър нагоре спрямо дизела както градско така и извънградско , което за вървенето, което получаваш е просто нищожно. На 140км по магистрала на 6-та предавка двигателя е много малко под 3000 оборота и колата вдига 200 без особен проблем :mrgreen:


Dacia.jpg
Dacia.jpg (252.66 KiB) Прегледано 422 пъти
Последна промяна baldzhiev на Сря Юни Сря, 24 Юни 2020 19:34:04 +0000, 2020 7:34 pm, променена общо 5 пъти
Преди: Duster 1 4х4 1.5 dCi 110 к.с. Laureate 2010
Сега: Duster 2 4x4 1.3 TCe 150hp Redline+ 2019

Който се смее последен...просто не е зацепил навреме.
Аватар
baldzhiev
Дачия маниак
 
Мнения: 331
Регистриран на: Нед Юни Нед, 21 Юни 2015 09:37:27 +0000, 2015 9:37 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster 4x4 1.3 150hp '19 Redline+

Re: От 1.5 dCi 110 4x4 "10 на 1.3 TCe 150 4x4 "19 Redline+

Мнениеот Joro 01 » Вто Юни Вто, 23 Юни 2020 16:53:28 +0000, 2020 4:53 pm

baldzhiev написа:...Първата внесена Дачия Дъстър от ОмниКар 4х4 в България в далечната 2010 година...

Само една подробност - по това време имаше дилър "Алианс Ауто", от който ти я купи, като преди това, през август 2010 г. направих 3-4 дневен тест из България и над 1000 км. с този Дъстър, но ти това го знаеш. :)
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-352 222 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15512
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: От 1.5 dCi 110 4x4 "10 на 1.3 TCe 150 4x4 "19 Redline+

Мнениеот baldzhiev » Вто Юни Вто, 23 Юни 2020 17:41:28 +0000, 2020 5:41 pm

Абсолютно вярно :)

За мен "Алианс Ауто" и "Омникар" са едно и също, защото хората, които познавам от "Алианс Ауто" тогава сега са в "Омникар" :D
Преди: Duster 1 4х4 1.5 dCi 110 к.с. Laureate 2010
Сега: Duster 2 4x4 1.3 TCe 150hp Redline+ 2019

Който се смее последен...просто не е зацепил навреме.
Аватар
baldzhiev
Дачия маниак
 
Мнения: 331
Регистриран на: Нед Юни Нед, 21 Юни 2015 09:37:27 +0000, 2015 9:37 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster 4x4 1.3 150hp '19 Redline+

Re: От 1.5 dCi 110 4x4 "10 на 1.3 TCe 150 4x4 "19 Redline+

Мнениеот baldzhiev » Пон Юни Пон, 29 Юни 2020 11:06:49 +0000, 2020 11:06 am

От този weekend сменени H16 крушките на халогенчетата с LED. Става за буквално 2 минути на крушка през предните "капаци" на бронята.

Закупени от тук

Плюс малка модификация на "капаците" на предната броня ето тук


13233.jpg
13233.jpg (53.12 KiB) Прегледано 228 пъти
Преди: Duster 1 4х4 1.5 dCi 110 к.с. Laureate 2010
Сега: Duster 2 4x4 1.3 TCe 150hp Redline+ 2019

Който се смее последен...просто не е зацепил навреме.
Аватар
baldzhiev
Дачия маниак
 
Мнения: 331
Регистриран на: Нед Юни Нед, 21 Юни 2015 09:37:27 +0000, 2015 9:37 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster 4x4 1.3 150hp '19 Redline+


Назад към Дъстър

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта