Дачия Форум

"Тунинга" на дачийката ми

Екстериор и оптически тунинг

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 20:20:49 +0000, 2012 8:20 pm

Joro 01 написа:на практика няколко стотин хиляди километра

Еееееееее какво ме направи бе :shock:
Аз толкова надали ще я карам, да наближи края на лизинга и ако има нов модел Дъстър, връщам "Хищтничето", /ако има такава възможност тогава/ и скачам на другия - дай боже!!! Ако няма - дотогава бая нови SUV-чета ще има :wink:
Тая КИА Спортидж много ми харесва сега, ама клиренса много малък - само 172 см. :? Къде са нашите 210 !!!!!!!!!!!
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4005
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Stoyan05 » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 20:41:46 +0000, 2012 8:41 pm

Борка да не става въпрос за милиметри не за сантиметри!
:D
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Stoyan05
Дачия маниак
 
Мнения: 1370
Регистриран на: Пет Авг Пет, 20 Авг 2010 17:47:52 +0000, 2010 5:47 pm
Местоположение: гр.София
Автомобил: DACIA SANDERO 1.2 16V LPG LANDI RENZO

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 22:12:27 +0000, 2012 10:12 pm

да бе..............и аз съм един конструктор................. :oops:
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4005
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот notorious » Сря Окт Сря, 17 Окт 2012 09:16:13 +0000, 2012 9:16 am

Та за маслото, 5в40 е доста по-рядко масло от 10в40, точно за това 5в40 се препоръчва при по-ниски температури, защото маслената помпа го подкачва по-лесно, именно защото е по-рядко. Щом 2-те масла имат разлика при ниски температури (едното да е по-рядко, другото по-гъсто), не мисля, че при работна температура, гъстотата ще е еднаква(10в40 пак ще е по-гъсто). Колкото до Vitku, който започна да се заяжда за експеримента който дадох като пример, дадох точно този пример, защото е лесен за разбиране + това, ако се направи можеш лесно да забележиш разликата, дори само със зрението си.
Аватар
notorious
Дачия маниак
 
Мнения: 269
Регистриран на: Чет Юни Чет, 21 Юни 2012 18:27:31 +0000, 2012 6:27 pm
Автомобил: Dacia Logan 1.5 DCI 68+hp

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот лгветрен » Сря Окт Сря, 17 Окт 2012 10:04:47 +0000, 2012 10:04 am

notorious написа:Та за маслото, 5в40 е доста по-рядко масло от 10в40, точно за това 5в40 се препоръчва при по-ниски температури, защото маслената помпа го подкачва по-лесно, именно защото е по-рядко.

Прав си! Износването за първия км със студен двигател (зимата) е в пъти по-голямо от "износването" за 100 км каране със загрят двигател именно заради лошото смазване от все още "по-гъстото" масло.

notorious написа: Щом 2-те масла имат разлика при ниски температури (едното да е по-рядко, другото по-гъсто), не мисля, че при работна температура, гъстотата ще е еднаква(10в40 пак ще е по-гъсто).

Май не си прав. Именно това е шпагатът, който добрите съвременни масла постигат. Ако "гъстота" = "кинематичен вискозитет", то "КВ" при 100грд С е еднакъв за 0В40, 5В40 и 10В40. Поне съгласно изискванията на САЕ.

Извън темата:
И ако някой коригира горното, въобще няма да го приема като заяждане. В днешно време и вчерашните азбучни истини може да се окажат вече остарели и неточни. Така че без нищо лично да пишем, дискутираме, спорим или се опровержаваме, но без заяждане. Смятам и се надявам, че и на витку не заяждането му е била основната цел. Да приемем, че пред всеки пост пише "БНЛ"="Без Нищо Лично"


На всички добро смазване, независимо с какво масло сте!
Дачия Ветрен 1.5 dci 70 кс
лгветрен
Дачия маниак
 
Мнения: 366
Регистриран на: Вто Яну Вто, 19 Яну 2010 11:12:44 +0000, 2010 11:12 am
Местоположение: София

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот kbot » Сря Окт Сря, 17 Окт 2012 10:20:47 +0000, 2012 10:20 am

лгветрен написа:Прав си! Износването за първия км със студен двигател (зимата) е в пъти по-голямо от "износването" за 100 км каране със загрят двигател именно заради лошото смазване от все още "по-гъстото" масло.

Това изглежда логично, обаче:
84-85-та година правихме експеримент с две МТЛБ-та (нови). Двата двигателя бяха отворени и измерени с микрометър. Нататък едното винаги се подгрява до работна температура, другото пали и тръгва. След 1 година експлоатация, двата двигателя бяха отворени и измерени отново. Резултатът - никаква разлика в изменението на хлабините между двете. :!:
Оттогава не подгрявам повече от 1-2 минути, колкото да разбърка маслото :D
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1551
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот лгветрен » Пет Окт Пет, 26 Окт 2012 14:42:31 +0000, 2012 2:42 pm

kbot написа:Оттогава не подгрявам повече от 1-2 минути, колкото да разбърка маслото :D

Прав си. Може да съм се изразил неправилно. Идеята беше за първите секунди след старта и ползата от 0В40 за намаляване продължителността на сухото триене.
А за леките автомобили загряването на място отдавна не е задължително. Даже в Германия е забранено, по-точно ограничено през зимата: мисля, че беше 30 сек за бензин и до 1 мин за дизел. Ако комшията ти има зъб и докладва в полицията, че загряваш сутрин дизела си 2 мин (макар и в двора си), следва предупреждение и при рецидив - глоба. Разпоредбата е от времето, когато зеленото си пробиваше път и беше модно в Германия. Сега не знам как е.
Дачия Ветрен 1.5 dci 70 кс
лгветрен
Дачия маниак
 
Мнения: 366
Регистриран на: Вто Яну Вто, 19 Яну 2010 11:12:44 +0000, 2010 11:12 am
Местоположение: София

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Пет Окт Пет, 26 Окт 2012 20:38:48 +0000, 2012 8:38 pm

Какво ме направихте бе ! :?
Аз зимата при минусови температури, паля и колата си работи към 5 мин. винаги и то хем е в гаража и после я изкарвам.
Така съм си свикнал, а и съм си по-спокоен - затоплена е, чувствам се комфортно, а не като "спирач", неправилно ли е или по-точно казано - излишно ли е тази работа на място ?
Мен ми не пречи, мислил съм че и за двигателя е добре - зимата де.......... :D
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4005
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Joro 01 » Пет Окт Пет, 26 Окт 2012 20:44:51 +0000, 2012 8:44 pm

Борка, НЕ е правилно и НЕ му е добре на двигателя, еле па на FAP-а.
Дъстъра ти е в топъл гараж и след стартиране/потегляне двигателя по-бързо ще достигне работна температура отколкото на място. :wink:
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-346 666 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14573
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Пет Окт Пет, 26 Окт 2012 20:58:33 +0000, 2012 8:58 pm

Ами............добре. Паля, отварям и бегам, ама вътре в колата си е студено пак........... :?
Ааааа така неща, да си ми стане топло вътре и тогава тръгвам :lol:
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4005
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Joro 01 » Пет Окт Пет, 26 Окт 2012 21:05:26 +0000, 2012 9:05 pm

Е, имаш парно и реотан използвай ги де! :D
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-346 666 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14573
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Предишна

Назад към Дизайн и тунинг

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron