Дачия Форум

"Тунинга" на дачийката ми

Екстериор и оптически тунинг

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот notorious » Сря Сеп Сря, 26 Сеп 2012 17:44:01 +0000, 2012 5:44 pm

Ако под профил, имаш предвид разход, след всички интервенции, последно като я засякох ми даде смесен разход под 5.5, но не каране като пенсионер, а и стъпка от време на време :D
Съществени проблеми имаше, но те не са от некачествена изработка, а от калпаво масло (под това имам предвид, след 100 хиляди, не карайте с масло 5 на 40, защото лятото като загрее и от жегата става направо на вода. Може да карате с него, ако не сте съзтезателна натура, тогава няма да има проблем)+ съзтезателното каране на брат ми :D
Аватар
notorious
Дачия маниак
 
Мнения: 269
Регистриран на: Чет Юни Чет, 21 Юни 2012 18:27:31 +0000, 2012 6:27 pm
Автомобил: Dacia Logan 1.5 DCI 68+hp

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Vitku » Чет Сеп Чет, 27 Сеп 2012 08:30:20 +0000, 2012 8:30 am

Извинявай, но с какво масло да се кара тогава лятото?
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2647
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот notorious » Чет Сеп Чет, 27 Сеп 2012 19:10:59 +0000, 2012 7:10 pm

10в40, след като колата е надхвърлила 100 хиляди, за да си спестиш главоболия, моля да не развиваме теории, защото съм си патил и надали 1000 поста за това, че се карало с 5в40, а не 10в40 ще променят случилото се, както и мнението ми. Който както иска да си кара колата, аз просто съветвам, от чисто колегиална гледна точка, да помогна да се избегне авария. Разбира се, ако колата се кара винаги на 5 с 60 км/ч (пенсионерско каране), карайте ако искате и 2,5в40.
П.П. Ако искаш направи експеримент, налей в съд малко масло 5в40, нагрей го на 100 градуса и после кажи дали си е запазило визкозитета, а да не говорим, че лятото като стане 40+ градуса жега като се нагрее още малко, става направо като минерална вода Банкя ;)
Аватар
notorious
Дачия маниак
 
Мнения: 269
Регистриран на: Чет Юни Чет, 21 Юни 2012 18:27:31 +0000, 2012 6:27 pm
Автомобил: Dacia Logan 1.5 DCI 68+hp

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Joro 01 » Чет Сеп Чет, 27 Сеп 2012 22:04:48 +0000, 2012 10:04 pm

notorious написа:10в40, след като колата е надхвърлила 100 хиляди, за да си спестиш главоболия, моля да не развиваме теории, защото съм си патил и надали 1000 поста за това, че се карало с 5в40, а не 10в40 ще променят случилото се, както и мнението ми. Който както иска да си кара колата, аз просто съветвам, от чисто колегиална гледна точка, да помогна да се избегне авария. Разбира се, ако колата се кара винаги на 5 с 60 км/ч (пенсионерско каране), карайте ако искате и 2,5в40.
П.П. Ако искаш направи експеримент, налей в съд малко масло 5в40, нагрей го на 100 градуса и после кажи дали си е запазило визкозитета, а да не говорим, че лятото като стане 40+ градуса жега като се нагрее още малко, става направо като минерална вода Банкя ;)

Изказвам лично мнение:
Моят автомобил НЯМА да използва друго масло освен 5W40.
А това - след като колата е надхвърлила 100 хиляди... ще го подмина.

notorious написа:...Колега, моя ЕГР го чистих на 190+ хиляди за пръв път, ЕГР-а не беше толкова зле, но хромираната тръба, която влиза в него, беше направо ужас. Така като я гледам е Фи 30-35, толкова сажди имаше, че беше станала на Фи 20 сигурно :D

Румен/ФАМ1 чисти EGR-клапана за първи път на 350 000 км, като Сценика се експлоатираше 7-8 месеца в годината като такси.
Аз профилактично го чистих за първи път на 138 000 км и имаше нужда само от промиване, а тръбата и нататък нямаха нищо за чистене - viewtopic.php?p=43426#p43426
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14789
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Joro 01 » Пет Сеп Пет, 28 Сеп 2012 19:05:02 +0000, 2012 7:05 pm

Днес тази тема и другата ще ги заключа за малко.
Поразчистих вече.
Колегата notorious на първо четене малко да спре с този тон и отношение към колеги доказали се в този и други форуми като капацитети и не празнословят.

Joro 01
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14789
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот methtical » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 13:30:02 +0000, 2012 1:30 pm

Иска ми се да спомена, че вида масло 5W40 или 10W40 указва вискозитета на маслото при ниски температури. Т.е. 5W40 при ниски температури е по-редко а 40 оказва вискозитета при загряло състояние. В случая, може да се смята, че са еднакви масла с различен вискозитет при ниски температури. От там идва етапа, в който по-износените двигатели използват 10W40, за да имат добра компресия при по-ниски температури, защото маслото е по-гъсто. При достигане на оптимална работна температура на двигателя и двете масла имат абсолютно еднакви вискозитети. За спортистите или не, по-важното е да имаш маслен охладител, за да можеш да задържиш маслото в по-добри работни температури. При 120 градуса и 10W40 ше стане на водичка.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо!
Аватар
methtical
Дачия маниак
 
Мнения: 591
Регистриран на: Пет Авг Пет, 03 Авг 2012 15:45:31 +0000, 2012 3:45 pm
Местоположение: София
Автомобил: Dacia Sandero 1.4MPI 01/06/2009

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 16:37:59 +0000, 2012 4:37 pm

Joro 01 написа:Моят автомобил НЯМА да използва друго масло освен 5W40.

А бе, Жоре, мойто що е 5W30 - хищникът от малък си е с него и преди месец при първото ТО пак същото са сипали.
На max-мума е и 2500 км след смяната все така си стои. Малко е почерняло, ама си е "бистричко" - тип "черен коняк"-Грузински :lol:
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4038
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот notorious » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 16:45:17 +0000, 2012 4:45 pm

Хищникът :D :D :D
Аватар
notorious
Дачия маниак
 
Мнения: 269
Регистриран на: Чет Юни Чет, 21 Юни 2012 18:27:31 +0000, 2012 6:27 pm
Автомобил: Dacia Logan 1.5 DCI 68+hp

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 17:30:15 +0000, 2012 5:30 pm

ами да. 8)
що ? твоята няма ли си име ? :shock:
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4038
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Joro 01 » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 18:25:20 +0000, 2012 6:25 pm

borkata написа:
Joro 01 написа:Моят автомобил НЯМА да използва друго масло освен 5W40.

А бе, Жоре, мойто що е 5W30 - хищникът от малък си е с него и преди месец при първото ТО пак същото са сипали.

Защото Борка твоят хищник е Евро 5 и с FAP, а моят е Евро 4 и само с катализатори. :wink:

methtical написа:Иска ми се да спомена, че вида масло 5W40 или 10W40 указва вискозитета на маслото при ниски температури...

Това са малко общи приказки когато говорим за съвременни масла и последно поколение комън-рейл турбо дизел.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14789
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот borkata » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 18:46:13 +0000, 2012 6:46 pm

ОК. Аха !
А до колко км. да карам с това масло, или те в сервиза си знаят ?
Аватар
borkata
Дачия маниак
 
Мнения: 4038
Регистриран на: Сря Юни Сря, 29 Юни 2011 20:05:50 +0000, 2011 8:05 pm
Местоположение: гр. Русе
Автомобил: DUSTER 4х4, 1.5 dci, ESP

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Stoyan05 » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 18:57:07 +0000, 2012 6:57 pm

Моя звяр също е ЕВРО 5 и му дават да папка само 5w40 и аз питам Защо?
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Stoyan05
Дачия маниак
 
Мнения: 1370
Регистриран на: Пет Авг Пет, 20 Авг 2010 17:47:52 +0000, 2010 5:47 pm
Местоположение: гр.София
Автомобил: DACIA SANDERO 1.2 16V LPG LANDI RENZO

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Joro 01 » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 18:59:35 +0000, 2012 6:59 pm

След като ти си експлоатираш автомобила от чисто нов, при това нормално, а не като състезател, на практика няколко стотин хиляди километра. Естествено и не правиш компромиси с масла и филтри.
За пример ще дам отново Румен/ФАМ1, който имаше Сценика от чисто нов и въпреки, че в част от времето го експлоатираше като такси преди катастрофата беше над 350 000 км и продължаваше да използва препоръчаното за този двигател 5W40, като и турбото си му беше в цветущо здраве. Изводът е ясен.

Stoyan05 написа:Моя звяр също е ЕВРО 5 и му дават да папка само 5w40 и аз питам Защо?

Стоянчо ти не си турбо дизел. :wink: При бензиновите НЯМА FAP-филтър, а нормален катализатор.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14789
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Stoyan05 » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 19:00:45 +0000, 2012 7:00 pm

Де да бях,ама е факт че съм с такова масло
5w40
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Stoyan05
Дачия маниак
 
Мнения: 1370
Регистриран на: Пет Авг Пет, 20 Авг 2010 17:47:52 +0000, 2010 5:47 pm
Местоположение: гр.София
Автомобил: DACIA SANDERO 1.2 16V LPG LANDI RENZO

Re: "Тунинга" на дачийката ми

Мнениеот Hard_Cat » Вто Окт Вто, 02 Окт 2012 20:10:45 +0000, 2012 8:10 pm

Стояне, ти да не си мислиш, че маслата са различни за бензинов и дизелов мотор? Едно и също масло може да се ползва и на двата вида мотори.
Жоро ти го каза - не търси под вола теле, щото ще го намериш. :D Това, че си Евро 5, не значи нищо. Евро 6 с какво масло мислиш, че карат? Плюс това, не е правилно да казваш "да папка" масло. Щото тогава вече е нещо съвсем друго.
ИзображениеИзображениеИзображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5580
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

ПредишнаСледваща

Назад към Дизайн и тунинг

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron