Дачия Форум

Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Екстериор и оптически тунинг

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот Dragan_Trial » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 11:20:52 +0000, 2015 11:20 am

И аз внимавам - по-ниско окачване ще допринесе повече за аеродинамиката, отколкото заден дифузьор... :)
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот ninja » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 11:39:28 +0000, 2015 11:39 am

То,..... да си бех взел друга модификация тогава, след като все ме насочвате да не е "Стъпката". Не ми помагате особено много, но не се сърдя. :wink: Все пак, е мой "проблем". :mrgreen:
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот Vitku » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 13:24:41 +0000, 2015 1:24 pm

Вместо по-ниско окачване, може да се сложи на предната броня, от долната страна, допълнителна гумена/пласмасова приставка. В Ebay се продават - bumper lip/extension.
Целта на ниското окачване или ниската предна броня е да намалят въздуха, който влиза под колата, тъй като той се завихря твърде много от неравният под, а всяко завихряне е drag.
В този ред на мислите, едно от първите неща, които трябваше да направиш е частичен grill block, примерно на долната част. Прави се лесно, ефекта е голям.

Тия вортекс простотии не е ясно дали ще загладят потоците или ще стане точно обратното. При всички случаи, колкото по-дълги са, толкова по-добре. Обаче ефекта ще е нищожен, тъй като проблема ти е при сепарирането на потока в задният край на колата - или колата трябва да е полегата (макс 30% наклон), или трябва да има "остър" ръб, от който потока да се откача от колата, а при Степуейа - нямаш нито едното.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2647
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот ninja » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 14:37:55 +0000, 2015 2:37 pm

Може и в комбинация, благодарско за съвета. :wink:
Може и комбинация от допълнителни елементи. Гумена/пластмасова приставка(не знам дали има възможност да се монтира на Стъпката, но ще питам), запълване на част от клетките на предна решетка(няма кой да ми каже колко % е оптимално, но ще питам) + Vortex-a, 7 бройки монтирани пред задния спойлер(имам фабричен такъв) + останалите 3 бройки от Vortex-a в долната част на задницата, където имам 3 подходящи места на СУВ-елемнта.
Освен това ми трябват две огледала от някое Рено, да са с ръчно управление и по-малка площ на пластмасата, има такива....., но пък не знам дали ще станат на Стъпката? Ще питам това....
Ще видя и за подходящи чистачки....., казват и те оказвали съпротива.

Е това трябва да се направи, за да мога, когато отида началото на юни месец в Германия, да изпитам с поддържана скорост от 140 км/ч, за дълъг период.
И ако се окаже, че "спестявам" едни 300 грама....., мамата си трака, за кво ги ручах жабетата. Но ако е повече от половин литър - устройва ме! :mrgreen: А най-лошото ще е, ако го завиша, благодарение на всички тия джаджи. :lol:
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот Vitku » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 18:59:08 +0000, 2015 6:59 pm

Чистачките оказват влияние, най-добре да са скрити, а те са общо взето така при Stepway. Евентуално можеш да ги презацепиш малко по-ниско за да се доскрият в нишата под стъклото, но не съм сигурен дали имаше въобще място за това.
Като цяло доста неблагодарен автомобил за аеродомодове. Накрая ще се окаже, че единствената разлика идва от пренапомпените гуми.

Алтернатива за подобряване на разхода е ползване на скоростна кутия с по-дълга 5-та предавка или сменяне само на зъбните колела на 5-тата предавка зада и се промени предавателното число (това за Рено кутиите може да се прави без дори да се сваля кутията от колата). Обаче за кола в гаранция е радикално, а и не е много "направи си сам" дейност.

Между другото, вартекс щуротиите, можеш да замериш дали вършат работа с такъв тест с връвчици и камера: http://youtu.be/9pPTuFO9HCM
Обаче при седан е по-ефективно, тъй като изправяш потока още в средата на колата и той остава "закачен" за повърхността на колата, кото му позволява да се плъзга по задницатаи да се отделя от колата по-късно, с по-малко завихряния.
При Сандерото няма да има такъв ефект, защото веднага след тях има завихряне, заради вертикалната задница. Ако сложиш вортекс генераторите в края на покрива, на практика ефекта ще е нулев. Всъщност където и да ги сложиш - пак ще е такъв ефекта.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2647
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот ninja » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 19:08:06 +0000, 2015 7:08 pm

Начи, викаш, да кротувам? При положение, че не съм виждал среден разход над 5.0 литра дизел, да не се коркам за литър, нагоре, но с начешана краста за придвижване?
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот ninja » Чет Яну Чет, 15 Яну 2015 19:34:06 +0000, 2015 7:34 pm

Въпреки всичко, ще направя всичко, което "мисля", че ще има ефект. Следваща среща тук, края на юни 2015 г.
ninja
Дачия маниак
 
Мнения: 1821
Регистриран на: Нед Авг Нед, 08 Авг 2010 16:04:30 +0000, 2010 4:04 pm
Автомобил: Дачия

Re: Подобряване аеродинамиката на Степуей II

Мнениеот Vitku » Пет Яну Пет, 16 Яну 2015 09:24:56 +0000, 2015 9:24 am

Ни най-малко на искам да те отказвам, напротив.
Също така не виждам как ще влошиш аеродинамиката. Ефекта ще е, или никакъв, или някакъв към подобряване.

Според мен най-ефективно, т.е. с най-голям резултат спрямо инвестицията, при твоят автомобил, ще са следните четири мода:
- повишаване налягането на гумите над заводската норма с 2-3 десети - безплатно
- частичен grill block, предполагам 30-40% от отворите няма да е проблем (за охлаждането) да са затворени, най-добре в долната част на бронята - от няколко до няколко десетки лева + ТНТМ от твоя страна
- допълнителен Lip под бронята, поне 5-6cm. - ~20 USD
- по-малки странични огледала ИЛИ замяната им с камера/и за задно виждане в комбинация с по-голяма огледало в колата - 20-100 USD

Затворените тасове са също добра идея. Навремето карах Мегана с такива, но от години съм само с лети джанти вече. Но се намират напълно затворени тасове, де.

Това едва ли ще даде чак половин литър икономия, но може да даде икономия, която да усетиш. Инвестицията зd горите неща не я виждам да е над 150-200лв., т.е. ще има някакво "избиване" в обозримо време.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2647
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Предишна

Назад към Дизайн и тунинг

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron