Интересувам се от информация за Lodgy с h4m мотора. Преди да пусна тази тема се опитах да изчета максимално много теми във форума за Lodgy и sce мотора, както и от други под форуми свързани с този мотор. Също така изчетох много review-та на мотора в интернет.
След като прочетох многото теми съм доста объркан

Може ли да по някакъв начин да потвърдите или отхвърлите (с вероятностен характер) това което успях да събера като информация.
Данни:
Мотора е Нисанската модификация с променливото газоразпределение което според някой review-та има живот от около 250 000:
https://mymotorlist.com/engines/nissan/hr16de-h4m/
В същото време намирам Nissan Qashqai 1.6 (114 Hp) с пробег от 415.000 km.
Като много вероятно е това да е hr16de мотора, но произведен от Нисан (не от Рено).
https://www.auto-data.net/en/nissan-qashqai-i-j10-1.6-114hp-730
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=341304454&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=CNG&fuels=LPG&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=18700&maxMileage=700000&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&minMileage=300000&pageNumber=1&ref=srp&refId=0e6868aa-fa79-84bc-9a72-c2d643250b08&scopeId=C&sfmr=false&searchId=5cb41786-2b05-0a5d-593f-dc517a906bc2
В някой теми във форума прочетох доста крайни мнения, че мотора е доста зле и много няма дълъг живот. И да се взима предишната 8 клапанова версия (K7M). Но 82 hp за това купе ми се виждат прекалено малко, особено ако се ползва климатик и хора с багаж.
Също така прочетох за H4M, за някакво реле (вероятно на променливото газоразпредение), което като спре и мотора просто спира.
В някой теми във форума прочетох, че се предпочита да се вземи екземпляр без газова уредба и да се монтира след това читава, вместо да се вземи фабрична, понеже след това поддръжката е много по-скъпа.
В други теми прочетох, че има голяма вероятност тези които са произведени с фабрична газова уредба да са със закалени допълнително легла на клапаните което е за предпочитане.
Въпроси:
1. Мотора H4M надежден ли е? Има ли информация за модели с Dacia сглобката които да са минавали 400 000+ км само със стандартно обслужване?
2. K4M мотор някога монтиран ли е на това купе ?
3. Това за релето което спира вярно ли е ? Подлежи ли да подмяна в движение с инструменти под ръка?
4. В случай на приключване на ресурса, мотора подлежи ли на основен ремонт?
5. Относно LPG-то, коя версия е за предпочитане, тази с фабричната газова ?
5.1. Това за закалените легла на клапаните има ли информация дали има вероятност да е вярно ?
5.2. Докато колата се движи на газ, впръсква ли едновременно и бензин и колко % ?
6. Какъв е светлия просвет на 2016+ версията ? (намирам информация за 120мм но като съм виждал на lodgy на пътя ми се струва много повече).
Доста от обявите за Lodgy-та втора употреба са с по 150 000+ км (а и на новия внос винаги поставям под съмнение километража), затова изникнаха толкова много въпроси.
Благодаря предварително на всички отзовали се.