Дачия Форум

Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Впечатления от сродните марки

Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Hard_Cat » Пон Авг Пон, 12 Авг 2019 22:10:25 +0000, 2019 10:10 pm

Тук ще поствам конкретните ми впечатления от последния тест-драйв, който направих последната събота. Минах предния петък през близкия шоурум на Рено/Дачия/Субару да ги питам, дали имат конкретния модел за тест-драйв. Оказа се, че са го получили преди един-два дни и ще мога на следващия ден да го тествам. На следващия ден се успах колосално, но отидох, разбира се - такова нещо не мога да изпусна.
Специално този модел е с оборудване Limited Delux-Paket, едно ниво под BOSE-Edition, което мен напълно ме устройва, като му бяха добавени някоя и друга екстра като Extended Grip (ротационен бутон за избор на настилка в три режима) и LED-светлини (къси/дълги).
Относно аудио-източника - сравнен с BOSE-версията звукът излиза като от консервна кутия. Затова прецених, че няма смисъл да се мъчим взаимно. Вероятно е било въпрос на повече настройки, защото колата беше на 8 км.
Първото ми впечатление на първите три-четири завоя е леко казано неприятно - не очаквах такава реакция на волана със закъснение по завоите. Воланът се чувства прекалено лек и не се връща в изходна позиция моментално от самосебе си, а трябва да го изправяш. ОК, казах си, въпрос на свикване. Но разликата между управлението на Сценика и това на Каджара е чувствителна. Изкарах го на магистралата - денят беше облачен, но не валеше, така че нямах допълнителни шумове от дъжд и вода. Да го накера тих - не бих могъл. Странични шумове се чуват достатъчно добре - вероятно една идея по-малко от дизеловия му събрат в Сценик, но чак толкова тих вътре не е. Управлението е типично за SUV-гамата - комфортно, не друса. Гумите са с много приятен размер, по-висок профил от този на Сценика, което носи и повече комфорт, разбираемо е.
И дотук приключват предимствата. По завоите се клати сравнително повече.
Автоматичната скоростна кутия си върши работата много добре - седем предавки, като при 100 км/ч оборотите са 2000 на минута. Бих бил по-радостен, ако бяха направили някоя изненада тука с по-ниски обороти, но явно това ще е. От първа до трета предавките се изреждат много добре, няма го това тътрене на съединител на 2-ра предавка с 10 до 15 км/ч, каквото има при 6-скоростния автомат в дизела ми. Това мога да го потвърдя и от Мегана, който карах миналата година с 1,2 ТCe. Не успях да тествам много добре, но мисля, че има разлика между предавателните числа между скоростите - оборотите, с които пада всяка следваща скорост при ускорение, не са еднакви и на някои предавки задържа до по-високи обороти на сравнително равен път и равномерно ускорение. Тук не съм много сигурен, ще трябва някой да потвърди моите впечатления.
Навигационната система е R-Link 2, вероятно е някоя Evolution версия - има си ААуто и Кар Плей, но не успях да тествам, защото си забравих и кабелите от бързане. Впечатленията ми са смесени - работи бързо, но има ужасно много подменюта - не е толкова интуитивна, щом не успях за 30 минути да си сменя показанията на дисплея на таблото пред очите ми. Исках да си настроя скоростомера и оборотомера в друг дизайн, но така и не успях на прима виста.
Покарах го известно време магистрално, после на междуселски път, като не успях да сваля разхода под 9/100, но при положение, че беше на 8 км като го взех, е доста рано да се иска нещо от мотора. Като цяло автомобилът е добре, типичен SUV-представител без някакви спортни амбиции.
Сравнен с него, Сценика ми вози като по-спортен модел (тип лагерна количка) и със сигурност завоите се взимат с по-голяма скорост и с минимално накланяне. При това без да се очаква това от него като семеен ван. Лично за себе си, аз не открих причина да му се нахвърля и да сменя настоящия автомобил. Засега в личната ми класация возията на Subaru XV остава ненадмината.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5644
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот nikentce » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 08:26:43 +0000, 2019 8:26 am

Със сигурност има много автомобили под слънцето, които ще ти изместят Subaru-то от първото място в класацията, но ще има едно общо между тях - всичките ще са доста по-скъпи :)
0886 721 778
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 472
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот Hard_Cat » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 08:53:31 +0000, 2019 8:53 am

Досега, откакто тествам, никога не съм посягал на немски производни - един път само пробвах Октавия комби и това беше. Знам, че ще има и други, знам, че ще са и по-скъпи, но целта е съвсем друга - с минимум да постигнем максимум (нещо като с 20% усилие 80% резултат). Далеч съм от мисълта да обожествявам Субару, но за конкретните ми условия се убедих, че засега това е моят автомобил. При Субару или трябва да си мазохист, или трябва да си радикалист. А вероятно може и да си радикален мазохист. При него е като зараза - няма пускане.
За конкретните ми условия в БГ бях доволен на Дъстъра, като на моменти и той беше прекалено много ресурс за малко нужда. Вероятно някой ден ще ми дойде акълът в главата (или пък няма, знам ли).
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5644
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот teodordt » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 09:35:07 +0000, 2019 9:35 am

А ако сравниш Каджара с Дъстъра, как е? Знам, че отдавна не караш Дъстъра, но...
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!....Тази кола е направо страхотна!"
http://teodordt.weebly.com/
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 4801
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот Hard_Cat » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 11:08:57 +0000, 2019 11:08 am

По-правилно би било да го сравним със сегашното поколение Дъстър, че дори и със същия двигател или най-малкото с автоматични скорости. Щото със стария нещата са несравними - дизел <-> бензин, двойно предаване <-> предно предаване, гуми 215/65 R16 (139,75 mm профил) <-> 215/60 R17 (129 мм профил).

Нещото по което си приличат е, че и двата са с меко окачване. Тягата на моторите е еднаква (240 Нм), но на Дъстъра заради първата губиш много време за хубаво ускорение. Каджара пък е по-тежък, но ускорява добре. Седалката на стария Дъстър ми харесва повече от на новия - прекалено мека е в новия. Тази в Каджара е по-добре от тази на новия Дъстър, но там има едни странични бузи на седалката, които усложняват влизането и излизането и ще се мачкат много. При Сценика кожата на лявата буза на шофьорската седалка е вече сцепена 20 см, а е само на три години.
Не съм гледал какво е задното окачване на Каджара - на Дъстъра е независимо и комфортът е по-голям по неравности от при Сценика. Междуосието на Каджара е по-малко от на Дъстъра - 25 мм са, не би трябвало да се отразява много в някаква посока (по-добро или по-лошо возене). Със сигурност по-дългото междуосие прави колата по-стабилна при завоите при една и съща височина и тегло на автомобилите.
Когато съм със Сценика имам чувството, че и задните колела завиват заедно с предните - с малкия Фиат Пунто не мога да си позволя толкова висока скорост в завоите, просто ще излетя на места.
В крайна сметка - ако не си човек, който е ненормален и сравнява непрекъснато, изобщо няма да те смути нещо в Каджара. Но ако пряко сравняваш интериора и работата на Мултимедията, нещата са в полза на Каджар спрямо Дъстър (последния модел). Работата на мултимедията е много по-бърза, но все така се губиш из менютата, не е никак интуитивна.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5644
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот teodordt » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 12:00:43 +0000, 2019 12:00 pm

Благодаря, Владо!
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!....Тази кола е направо страхотна!"
http://teodordt.weebly.com/
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 4801
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот orrllin » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 18:15:03 +0000, 2019 6:15 pm

Hard_Cat написа:Вероятно някой ден ще ми дойде акълът в главата (или пък няма, знам ли).

И аз го чакам, ама май е късно! :lol: :wink:
Изображение Изображение Изображение Изображение
Dacia Duster 1.5 dci 86hp.
Dacia Logan Van 1.5 dci 90hp.
Dacia Sandero II 1.5 dci 75hp.
Аватар
orrllin
Дачия маниак
 
Мнения: 2224
Регистриран на: Съб Дек Съб, 18 Дек 2010 10:11:51 +0000, 2010 10:11 am
Местоположение: Перник
Автомобил: Duster 1.5 dci

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - ревю и тест-драйв

Мнениеот radowolf » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 19:46:42 +0000, 2019 7:46 pm

Акъла на тия години е като онзи период при младите булки - не е ли дошъл досега - не го чакай! :lol:
яки спирачки, лек волан, кеф в жегата, мъглоразпръсквачи, 2 поспаланки и лъскава боя!
Изображение
Аватар
radowolf
Дачия маниак
 
Мнения: 7996
Регистриран на: Чет Мар Чет, 18 Мар 2010 11:01:17 +0000, 2010 11:01 am
Местоположение: Дряново
Автомобил: Dacia Sandero 1.4 mpi 75 кс - K7J 710

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Joro 01 » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 20:30:59 +0000, 2019 8:30 pm

Няма да се съглася с много от споделеното от Влади с Каджара, но това си е мое мнение на базата на повече допирни точки с Каджар 4х4 от декември насам.

Заглавието на темата отново е заместено и изместено с други размисли и страсти.

Между-другото не бих давал за тест-драйв автомобил на по-малко от 1500 км.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15022
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Hard_Cat » Вто Авг Вто, 13 Авг 2019 22:42:36 +0000, 2019 10:42 pm

Аз не мисля, че е изместено заглавието - споделил съм достатъчно много детайли и достатъчно много сравнения съм посочил. Няма как да търся твоето съгласие, Жоро, защото допирните ти точки са от съвсем различен Каджар и сравнение не може и да става.
Всеки може да отиде да тества каквото реши и сметне, че иска да кара. Аз съм посочил някои важни за мен особености, на които винаги обръщам внимание. Който иска - чете и тества, който иска - само тества и после споделя, какво му е харесало и какво не му е харесало.
Не виждам какво лошо има да се предоставят директни сравнения и с други марки и модели. Нито Рено е перфектно, нито Дачия, нито която и да е друга марка и модел. Така е и така ще бъде, независимо какво ни се иска на нас.

В Германия има два типа автомобили, които се продават от дилърствата на марките - нови (без пробег и нерегистрирани) и такива, които са вече регистрирани. Във втория случай, чрез регистриран автомобил, дилърите успяват да го продадат с по-голяма отстъпка, която нямат право да дават за новите автомобили без пробег.
Това се водят отново фабрично нови автомобили, но с първи собственик дилъра на марката. Отстъпката, която имат право дилърите да предоставят на клиента, е понякога между 20 и 30%. За фабрично нов се счита регистриран от дилъра автомобил, който е при дилъра до 6 месеца от първата регистрация и до някакъв определен пробег.
В конкретния случай с този Каджар - автомобилът нямаше регистрация още, но може да се кара със специални червени номера, които се вписват в специален талон, придружаващ автомобила. С едни и същи червени номера могат да се карат различни автомобили. Дали дилърът го предоставя за тест или не - това си решава той. Така или иначе дилърът е задължен да го регистрира до определен срок (мисля, че ми каза до края на този месец). И си става след това демонстрационен автомобил, собственост на дилъра. Като стане на 6 месеца и могат да го пуснат да се продава.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5644
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Joro 01 » Сря Авг Сря, 14 Авг 2019 09:42:21 +0000, 2019 9:42 am

А тук въобще не говоря за каквато и да било регистрация, а за тест-драйв на чисто нов автомобил.
Joro 01 написа:...Между-другото не бих давал за тест-драйв автомобил на по-малко от 1500 км.

Правилното е да се навъртят първите 1500 км. от служител на дилъра (такава е практиката) и след това се дава на клиенти за тест.

Hard_Cat написа:...Няма как да търся твоето съгласие, Жоро, защото допирните ти точки са от съвсем различен Каджар и сравнение не може и да става...

Написал съм -
Joro 01 написа:...но това си е мое мнение на базата на повече допирни точки с Каджар 4х4 от декември насам.

и кормилното управление е едно и също при различните окомплектовки.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15022
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Hard_Cat » Сря Авг Сря, 14 Авг 2019 10:04:23 +0000, 2019 10:04 am

Добре, ела им го обясни на дилърите в Германия, щом такава е практиката. :D :D
Мисля, че си знаят най-добре, а и тук хората на тест-драйв не са диваци като по други ширини. Когато ти дават колата, винаги ти обясняват какво и как. Мен ме познават от много време вече, така че не е необходимо да ми обясняват, но все пак ме попитаха, искам ли да ми обяснят нещо. В крайна сметка има гаранция - цели 5 години. Каквото не е наред, ще бъде отстранено. Няма как да си го държат и да чакат да стане на 1.500 км, щото клиентите един през друг се прескачат и искат да тестват - сега, ако може за вчера. Учуден съм, все пак, но тук вървят като топъл хляб продажбите - не могат да се оплачат. Преди две седмици същият този шоурум беше полупразен и нямаха едно Рено в него.
А че управлението или по-скоро воланът е сравнително по-лек от този на Сценика ми, е точно така, и управлението е по-скоро синтетично в ниските скорости, без твърде много обратна връзка.
Няма как да твърдиш, че управлението на модел от 2019-та, бензин и 4х2, е същото като на модел 2016-та, дизел и 4х4, просто защото не си ги сравнил двата пряко и просто защото ги делят цели три години. И в голяма степен влияние върху управлението имат и гумите - размер и тип (летни, зимни, всесезонни). Конкретният модел беше с всесезонни гуми - Good Year, ако не се лъжа.
На Сценика има осезаема разлика между зимните и летните гуми в сцеплението - с летните е като залепен и всяко помръдване на волана се усеща. Всичко е толкова субективно, че е излишно да спорим, кой какви наблюдения има.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5644
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Stucko » Сря Авг Сря, 14 Авг 2019 13:16:27 +0000, 2019 1:16 pm

Joro 01 написа:Правилното е да се навъртят първите 1500 км. от служител на дилъра (такава е практиката) и след това се дава на клиенти за тест.

И по нашите ширини не се спазва, Логан-а който тествах беше на 800, Меган-а който тествах след това беше на 600. А относно това да си вземеш тест-драйв автомобил, не бих си го причинил :lol: След като знам как я тестват хората или как Димитър Илиев те вози по завоите над Железница :D
Другото, което Владо е споменал, го прилагат и тук. Една приятелка така си взе кола, показа им оферта от Германия и им вика, можете ли да я биете. Отговора беше - можем, поръчаха колата като тяхна, 6 месеца регистрацията беше на тяхно име с пълномощно за ползвателя, след 6те месеца я прехвърлиха. Размера на отстъпката беше колкото една Дачия, просто защото колата е висок клас :lol:
Аватар
Stucko
Дачия маниак
 
Мнения: 340
Регистриран на: Сря Юли Сря, 05 Юли 2017 14:23:32 +0000, 2017 2:23 pm
Автомобил: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 к.с.

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот Joro 01 » Сря Авг Сря, 14 Авг 2019 18:01:59 +0000, 2019 6:01 pm

Владо, не знаеш дали знам и дали съм сравнявал.
Последните 2 месеца търсим Каджар за приятеля ми (онзи дето имаше Лагуната с малкото dCi) и "тества(х)ме" доста предложения на пазара, включително и от дилъри на под 20 000 км.
И оставам с мнението си, че споделяне на впечатления и то кардинални от автомобил на 8 км. НЕ са коректни, това пак от опит.
Не вникваш, ама въобще в това, което пиша.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15022
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Kadjar 1.3 TCe 140 GPF+7DCT - тест-драйв

Мнениеот svezar » Сря Авг Сря, 14 Авг 2019 19:26:58 +0000, 2019 7:26 pm

Единствения подходящ за мен двигател в Каджар dCi 150кс /дето хем да върви хем да не гори прекалено/ са го сложили само с ръчни скорости и 4Х4 /и двете не ги искам/ за 58 500лв,няма шанс да извадя толкова пари за тази кола даже да ги имам ,а със сигурност не съм единствен с такова мнение !
Да си сложиш китайски ксенон е все едно да вървиш по улицата и да псуваш всички на ред ! А халогените са за да виждаш ти в мъглата,а не всички да те виждат къв прост гъзар си в ясно време !
1.5 Dci 110кс
РАЗХОД
Аватар
svezar
Дачия маниак
 
Мнения: 2120
Регистриран на: Вто Ное Вто, 04 Ное 2014 10:35:21 +0000, 2014 10:35 am
Местоположение: Поморие
Автомобил: Dacia Lodgy Stepway

Следваща

Назад към Renault / Nissan

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта