Дачия Форум

Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Впечатления от сродните марки

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот Joro 01 » Вто Сеп Вто, 29 Сеп 2020 20:09:44 +0000, 2020 8:09 pm

Владо нямаше предвид такива като теб, (а сте доста малко) а масата.
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-353 333 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 15716
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот Hard_Cat » Вто Сеп Вто, 29 Сеп 2020 20:38:06 +0000, 2020 8:38 pm

Те като цяло и масата, за които аз имам предвид, не са виновни, а тези дето им обещават едва ли не качества на всъдеходи. Визирам това, което маркетолозите продават. Нагледал съм се на такива - пенсионерът е решил да си купи SUV - и му говорят, и го омайват, и едва ли не на Луната ще го пратят с този SUV. И той купува. И никога не ползва двойно задвижване, щото кара 10.000 км годишно - предимно из селото или града, и по магистралата. Ама там нали има във всеки един момент готово да се активира 4х4, и той е щастлив и сигурен, най-вече.
Но идеята ми беше, че като имаш двойно, ходиш за мечки в гората. Като нямаш - чакаш мечката с мечетата сами да дойдат. Е аз съм от чакащите, щото и да ида в гората, мечка няма да видя. Та не ми трябват едни екстра 100 кг и отгоре. Затова и не налитам толкова на дизеловия Форестър с автомат. Толкова го харесах, а и цената му падна зверски надолу и сделката си струваше, ама като не ми трябва?
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5795
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот nikentce » Сря Сеп Сря, 30 Сеп 2020 08:42:11 +0000, 2020 8:42 am

Joro 01 написа:Владо нямаше предвид такива като теб, (а сте доста малко) а масата.

Владо визира юзърите на G-класите(шосейните такива) и X5-ците, но това не са масовия потребител на AWD. Ако за справка се погледне форума на Subaru например може да се придобие сравнително ясна картинка, тъй като там е 100% репрезентативна извадка( с някои изключения(екзотики) като BRZ например ). Над 90%( даже бих казал 94-95% ) са атмосферни с газчица: рибари; млади майки и като цяло семеен тип хора с малки деца - наскоро даже се бъзикахме, че на пътя вече като видиш Subaru, значи жена стои зад волана :lol:; строителни работници и въобще заети в този бранш професии; планинари, скиори, бордисти, сърфисти, къмпингари и т.н.; и още сума ти от този род хора, търсещи сигурност на пътя и по-безпроблемно измъкване от критични ситуации без натискане на копчалъци, ръчки и т.н.
Едва около 5-6% са адреналинковците.
Въобще картинката се потвърждава като се види поведението на пътя на шофьорите на Rav4, CR-V, X-trail, Duster и всички от този род.
Та затова не съм съгласен с Владо, че наличието на АWD подтиква към джигитство :)
08осем2 0четири6 0четири4
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 515
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот nikentce » Сря Сеп Сря, 30 Сеп 2020 09:29:24 +0000, 2020 9:29 am

Hard_Cat написа:Те като цяло и масата, за които аз имам предвид, не са виновни, а тези дето им обещават едва ли не качества на всъдеходи. Визирам това, което маркетолозите продават. Нагледал съм се на такива - пенсионерът е решил да си купи SUV - и му говорят, и го омайват, и едва ли не на Луната ще го пратят с този SUV. И той купува. И никога не ползва двойно задвижване, щото кара 10.000 км годишно - предимно из селото или града, и по магистралата. Ама там нали има във всеки един момент готово да се активира 4х4, и той е щастлив и сигурен, най-вече.
Но идеята ми беше, че като имаш двойно, ходиш за мечки в гората. Като нямаш - чакаш мечката с мечетата сами да дойдат. Е аз съм от чакащите, щото и да ида в гората, мечка няма да видя. Та не ми трябват едни екстра 100 кг и отгоре. Затова и не налитам толкова на дизеловия Форестър с автомат. Толкова го харесах, а и цената му падна зверски надолу и сделката си струваше, ама като не ми трябва?

В това отношение спорът ни би бил вечен, защото е като случая с половина пълната или половина празната чаша :)
Твоето мнение го аргументираш единствено с липсата в ежедневието си на така да се каже предизвикани( търсени ) ситуации с нужда от AWD или 4х4, и съответно слагаш етикета "не ми трябва". Естествено погледнато само от тази гледна точка си прав - спокоен шофоьр си, не живееш в планината, не караш по завои, не ходиш на ски, караш по културни пътища и т.н. Аз гледам от другата гледна точка - и на най-спокойния шофоьор му се случват някакви критични ситуации на пътя, в които AWD-то ако не те изкара напълно от ситуацията, то поне ще намали степента на риск или поражения. Казвам го от многобройни инцидентни ситуации с коли само с предно( все нови, служебни и с всички системи за безопасност - ABS, ESP и последният да затвори вратата), като откакто шофирам AWD-та съм изпадал също в много подобни ситуации и просто виждам разликата в поведението на автомобила. Говоря за аквапланинг, инцидентно попадане върху заснежена и/или заледена настилка, засичане от друг автомобил при висока скорост на магистрала и още ред други, които се случват на напълно нормални и спокойни шофьори. И поведението в такива ситуации на моторната сирачка на кола само с предно, макар и с всички системи за стабилизация, няма нищо общо с поведението на моторната спирачка на кола с AWD пак със същите системи за стабилизация. Говоря само от личен опит.
Не случайно са ти харесали стойката и поведението на пътя на дизеловия Fori, макар че най-вече те е впечатлила комбинацията от мотора и кутията. Ако дългосрочно покараш такъв автомобил няма да ти се слиза повече на нищо друго.
Да, в Германия със сигурност подобни ситауции с пътната обстановка са в десетки пъти по-редки, но чак пък изключени не вярвам.
Някои марекетолози и продавачи наистина попрекаляват, но потребителското търсене не се формира от тяхното поведение. Онзи ден имаше статия, че за ужас на всички производители и играчи на пазара в ЕС, търсенето на SUV-ове достига до 50% от общото търсене на пазара на автомобили в Европа, от което компаниите масово губят, защото със SUV много трудно се покриват новите изисквания за емисии, та не може да се каже, че те се опитват насила да ни рекламират и набутват SUV-ве. Просто хората стават все по-практични и търсещи универсално представяне от колата.
08осем2 0четири6 0четири4
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 515
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот Hard_Cat » Сря Сеп Сря, 30 Сеп 2020 09:36:31 +0000, 2020 9:36 am

(ето, 10 мин. си писах поста и докато го пратя, излязал нов пост)
Така е, съгласем съм. Но става въпрос и за тънкия момент, който след няколко поста вече още не се разбира. Знаейки, че имаш 4х4 си малко по-смел, защото разчиташ на "сигурността", която за мнозина е много прехвалена. 95% от ситуациите са преодолими и с нормално задвижване на единия мост, достатъчно е малко мисъл. Ако говориш пък за семейства с малки деца и жени, които разчитат на тази прословута сигурност на Субару, то те със сигурност не карат дотолкова безумно, че да се наложи пък да разчитат на двойното задвижване. Повярвай ми, от 10 човека вероятно само 1 ще знае какво точно да прави в критична ситуация. Ценител съм на системите с двойно задвижване, не ме разбирай грешно, но все така смятам, че всичко е преувеличено. Рибари, планинари, бордисти - те са ясни, не си взимат SUV за 40.000 лв или още по-скъпи, за да ги врат където си искат.

Ситуация 1: Взимаш завой, в който сцеплението не е особено на висота, и предната ос започва да бяга. Първото нещо, което 9 от 10 човека ще направят е да отнемат газта, стресирани от ситуацията. Следователно, двойното задвижване е за кофата. Ще апострофираш, че то няма да допусне предницата да донезавие - не е съвсем така. Колкото и да е, ще има първоначално приплъзване, точно преди сензорите да реализират това и да започне едно святкане по таблото, придружено с обиране на газта и тук-там някое друго спирачно усилие, за да вкара предницата в пътя. И пак - двойното е за кофата.

Ситуация 2: Така любимата ми илюстрация по брошурите. Движиш се равномерно, предната ос се натъква на вода, съотвено аквапланингът е твърде вероятен. Според брошурите задната ос без аквапланинг с двойно задвижване, веднага те избутва стабилно. Пълна заблуда. Движиш се с 100 км/ч, междуосието ти е 2,6-2,7 м. Айде сметни, след колко време задната ос ще мине там където е била предната ос. Преди да успееш да реагираш, сензорите вече ще са отнели газта (ако има ESP). С една дума - задното е също така безсмислено.

Ситуация 3: Критично спиране. Задното е напълно безсмислено.
Ситуация 4: Лед и под 4-те гуми. Нищо не помага. Един таен съвет - излизаш с тубичката със зимна течност за чистачки и разливаш порядъчно пред всички гуми.
Ситуация 5: Кал. Много кал. И ако си се натикал в калта, и случайно си пропуснал момента да спреш, надявай се на късмет участъкът да е равен. При малко по-сериозен наклон и шосейните гуми са дотам. Дори и с двойно.

Относно "on-demand" системите - абсолютна заблуда. Тази на Хонда CR-V до 4-тата генерация (чиста механика с помпа) е абсолютно за кофата. По-скоро може да те претрепе. Тази на Рено/Нисан/Дъстър с трите режима 4x2/Auto/Lock може също да ти изиграе номер, ако нямаш ESP. Доста съм си играл с режимите и знам, какво точно се случва, ако на снежен завой ти подаде въртящ момент към задната ос автоматично, точно когато не желаеш. И пак Ситуация 1 от по-горе - 9 от 10 ще отнемат газта, тръгне ли предната ос.
Торсен/Куатро и като цяло перманентно 4х4 (вкл. Субару) - хубаво, да. Nice to have, както се казва. Да го имаш там, нищо че караш детето до градината и предимно в града. Епизодични горски забежки. За 20.000 лв и нагоре може и да се замисля, дали си струва да имам. За под 10.000 лв, що пък не, взимам.

Ако ще караш такава техника, трябва да знаеш как да я използваш. За това си трябват "топки" на снежно и кално. Не е за градски герои.
А точно пък относно техниката на Субару - има Субару и Субару. Не всички модели имат еднакви системи. Препоръчвам едно видео на Engineering Explained от Youtube, в което се обясняват всички системи на моделите на Субару. Масовите Форестъри, които се карат в БГ са от най-елементарните системи, без блокажи. Че по-старичките дори може и ESP да нямат. Следователно по едно колело на ос без сцепление и си дотам. Рекламата е голяма, но нямаш ли някакъв тип блокаж (LSD или псевдо-LSD през спирачната система) поне на едната ос, въртящият момент е за кофата. И Субару става изведнъж Дъстър 4х4 - по нищо не се отличават. И досега твърдя, че когато са създавали Дъстър, румънците са искали да е конкурент на Субару и през цялото време са мислили, как да го приближат да резултата на Субару. За първата генерация, Фаза 1 и Фаза 2 твърдях, че Дъстър 4х4 е просто шедьовър и попадение в 10-ката.

Добавка за SUV-тата: Не съм съгласен тук относно търсенето и предлагането. В случая производителите започнаха да налагат SUV-та, защото разходите за производство не са много по-големи и продажбите им носят повече печалби. На практика масовите SUV-та не са нищо повече от "напомпани" версии на нормалните модели. На мен специално нищо повече не ми предлагат. По този начин производителите наложиха този тренд на пазара. Масовият купувач на такъв тип модели са по-възрастни представители на населението (в Европейски мащаб). Това са и най-платежоспособните в Европа. И така един много ценен сегмент просто го убиха и го натикаха там, където не заслужава да е - това е сегментът на мини-вановете. Просто го смазаха с SUV-та, които не предлагат нищо повече, но се рекламират като семейните автомобили. Така и така населението застарява, по-платежоспособни са тези над 50-55 години, защо пък да не вземем да им предлагаме SUV-та, в които се возят до 2-ма (старци, в повечето случаи), но пък се рекламира като семеен автомобил. Затова при мен е голямата драма - не искам да си загубя практичността на вана и ако искам да имам същото, трябва да мина или на по-нов модел или на SUV, което минава малко над компактния клас и отива с големина към 5 метра, което е напълно безмислено.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5795
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот nikentce » Сря Сеп Сря, 30 Сеп 2020 10:39:04 +0000, 2020 10:39 am

Hard_Cat написа:(ето, 10 мин. си писах поста и докато го пратя, излязал нов пост)


често се случва :)
Hard_Cat написа:Ситуация 1:


Ще те апострофирам, че в тази ситауция задните гуми имат задържащ ефект(дърпат предните), което помага на предницата по-стабилно да влезе в завоя, т.е. да не излезе от контрол(стабилност) и това се случва в реално време преди да възникне причина за активиране на електрониките, а ако излезе и се стартират ESP и тракшън контрол - пак същият ефект помага за по-бързото възстановане на контрола, така че AWD-то не е за кофата, и да продължаваш да го твърдиш означава много смело да оспорваш защо аджеба във WRC карат само с двойно.

Hard_Cat написа:Ситуация 2:

Пак си прав във фактологията, но грешиш в извода :). Предните гуми влизат в аква планинг, системите се задействат преди задният мост да влезе в аквапланинг, но задните са още на сухо и пак задържат предницата при наличие на AWD, което спомага за по-добра стабилност в тази ситуация и по-бързо връщане на контрол. И пак в този случай не е за кофата.

Hard_Cat написа:Ситуация 3:

Не съм твърдял противното. Казах критични ситуации, а не критично спиране(набиване на спирачка на права отсечка).

Hard_Cat написа:Ситуация 4:

Тук е много относително за конкретната ситуация - за част от подобни ситуации си прав - няма разлика с какво задвижване си, но за други не. Давам ти пример: Спускане по стръмен заледен наклон: AWD-то спуска много полесно в права линия.

Hard_Cat написа:Ситуация 5:

Ееее, прекаляваш. Макар и с чисти летни - в директно сравнение на кола с предно(или задно) и кола с AWD или 4х4, втората ще те измъкне от в пъти повече ситуации. За справка погледай малко клипчета в youtube на издевателствата на руснаци и гърци с Forester-и с летни гуми на дълбок сняг и кал. Да може да буксуваш с 0,5 км/ч, ама движиш :lol:

Съгласен за CR-V-то - това е паркетник за тротоари, както беше и стария X-trail.
Подаването на допълнителен въртящ момент(тласък) към задната ос в завои става като подаваш газ. Като не пипаш газта в пика на кривата на завоя - нямаш казус и тогава се възползваш само от задържащия ефект на задния мост и тук съм съгласен с мнението ти, че трябва да знаеш как да го използваш като го имаш.
Не знам защо толкова подценяваш задържащия ефект на задния мост.
За Subaru и Duster пак ще ти кажа от личен опит. Forester-ът ми е с механична кутия - демек с най-простото AWD на Subaru. Не стига до пълен блокаж, а само варира около него, като въртящият момент играе ту повече към предните, ту повече към задните. В сняг се държи по-добре от Duster-a(с активиран Lock). Където се заоравах с Duster-a, с Forester-a издрапвах, и всичко това с еднакви и на двете коли гуми - писал съм го и преди.
За SUV-овете и политиката на компаниите няма да споря - има си официални цифри. Разсъждението ти за тях и вановете е вярно, но пак в частичен случай - само за SUV 4x2, а основният тренд при SUV е към вдигане на дела на тези с AWD и 4х4, и затова точно са ужасени производителите, защото те харчат повече.
08осем2 0четири6 0четири4
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 515
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот nikentce » Сря Сеп Сря, 30 Сеп 2020 11:07:27 +0000, 2020 11:07 am

Ей това е видеото за което говориш:
https://www.youtube.com/watch?v=WBQlK89PyxQ&t=379s
Аз съм точно първият и най-прост вариант - с виско в централния диф.
08осем2 0четири6 0четири4
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 515
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: Прилики и разлики - SUV или 4х4/4х2 или комби

Мнениеот Hard_Cat » Сря Сеп Сря, 30 Сеп 2020 11:32:42 +0000, 2020 11:32 am

Да, точно за него говоря - с виско-съединител. Иначе не говоря само от собствената си камбанария, опитвам и други гледни точки да засегна (колкото и да не ми се получава), но малък процент от хората карат с двойно задвижване, а останалите се оправят сравнително добре. Относно тенденцията всеки да иска да кара такъв тип автомобил, повече става въпрос вече за мода, отколкото за необходимост. Просто защото се набива все повече в главата на потребителя, че без двойно задвижване е загубен. Няма как да оцелее в градската джунгла. И мотивът тук вече е сигурността. Остани си безмозъчна креатура и разчитай на техниката.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5795
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Предишна

Назад към Renault / Nissan

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта