Дачия Форум

Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Впечатления от сродните марки

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот teodordt » Чет Дек Чет, 31 Дек 2020 09:22:10 +0000, 2020 9:22 am

Честито и от мен!
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox+IXEH20TT
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!"
Мои материали има и тук: https://accountingnews.bg
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 5045
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Хектор » Чет Дек Чет, 31 Дек 2020 09:53:11 +0000, 2020 9:53 am

Честито! Очаквам впечатления.
Аватар
Хектор
Дачия маниак
 
Мнения: 1093
Регистриран на: Чет Авг Чет, 14 Авг 2014 13:51:17 +0000, 2014 1:51 pm
Местоположение: София
Автомобил: Renault MEGANE Sedan IV 1.5 Dci

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот cempay » Чет Дек Чет, 31 Дек 2020 16:37:05 +0000, 2020 4:37 pm

Честито !
Малката батерия ще е достатъчна за дневните километри , нали ?
Лада-Нива 1.7 -ВСЪДЕХОД
Сандеро Степуей 1.5 dci
cempay
Дачия маниак
 
Мнения: 1596
Регистриран на: Пон Юни Пон, 20 Юни 2016 22:17:19 +0000, 2016 10:17 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Нива , Сандеро Спепуей 1.5dci

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Чет Дек Чет, 31 Дек 2020 17:05:16 +0000, 2020 5:05 pm

Малката батерия от 22 кВтч може да ти даде автономност в идеални условия до 240 км. Което съответства на потребление от около 10 кВтч/100 км. Затова и моделът е с обозначение R240. Рено на няколко пъти променяха значенията на моделните обозначения. В момента R110 съответства на конските сили на електромотора, докато знаменията при първата фаза бяха в километри. Луда работа.
Такива идеални условия са непостижими и потреблението варира изключително силно, в зависимост от множество фактори.
В момента сме на двойно по-високо потребление - 20 кВтч/100 км, което са буквално 100-110 км автономия. Но сега е зима, парното работи постоянно и не се икономисва от нищо, дори и от скорост и брутални ускорения. Със затопляне на времето това потребление ще намалява, като по-ниско от 14-15 кВтч/100 км не виждам как може да се постигне. Всичко под тази стойност е утопия.
Предимството на малката батерия е бързината на зареждане, а като цяло предимството на ЗОИ е в зареждането на зарядни станции с променлив ток (АС), които могат да отдават до 22 кВт/ч. Това е мега хитър ход от страна на Рено. Много други и много по-скъпи електромобили не могат да се справят с такава мощност при променлив ток и зареждат в пъти по-бавно на такава станция.
Теоретично ЗОИ може да зареди от 10% до 80% батерията си от 22 кВтч за малко над един час. Практически ти трябват не повече от 40-45 минути, което е екстра. Една разходка за 30-40 мин. докато се зарежда и си готов.
В гаража също мога да зареждам, а днес открих един трик, с който ускорявам зареждането от обикновен контакт от 1,7 кВт на 2,6 кВт, което ми дава до 35% по-бързо зареждане от стандартния вариант. И говорим за защитен контакт с два бушона по пътя на кабела - по всички правила на електрификацията. Но за това в следващите разкази.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5825
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Stucko » Чет Дек Чет, 31 Дек 2020 21:42:16 +0000, 2020 9:42 pm

Уффф и аз чакам с нетърпение да видя Spring-a на какво ще прилича, като междувременно гледам на старо електрички. Ти от дилър ли я взе, какви бяха условията и какво гледа по-специфично?
Аватар
Stucko
Дачия маниак
 
Мнения: 488
Регистриран на: Сря Юли Сря, 05 Юли 2017 14:23:32 +0000, 2017 2:23 pm
Автомобил: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 к.с.

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Чет Дек Чет, 31 Дек 2020 21:54:55 +0000, 2020 9:54 pm

Взех я от търговец на Рено. Един път я пробвах за 15-16 км и направо я взех. Нищо не съм гледал - направо с главата през стената. Но преди време съм карал три пъти такова - и с малката, и с голямата батерия, та ми беше ясно, какво мога да очаквам. Вариантите бяха три - ново с батерия 50 кВтч, това употребяваното с малката батерия и новото електрическо Туинго. Най-леко ни излизаше това употребяваното - по-бързо ще го изплатим (за 3 години) и с много по-малка остатъчна вноска. Туингото също е супер, но при същата батерия имаш много малко полезен обем. То отпадна, а за новото си казахме, че няма смисъл. Като за скок в електромобилността, сегашното е безалтернативно.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5825
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот ozicorp » Нед Яну Нед, 03 Яну 2021 11:47:54 +0000, 2021 11:47 am

Ехааа Браво и честито за придобивката.
Същото на цвят и мощност съм го карал и аз, в банката имахме такива служебни и на няколко пъти се разходих с него, всеки път слизах с много голяма усмивка от колата. Да не кажа, че не ми се слизаше дори :D.
Консумацията определено се върти около 20 кВтч/100км, примерно в покой и само на отопление беше май 2кВч с малко корекция на топлината и вентилатора се сещам, че го бях смъкнал под 2кВч, ако не се лъжа на 1кВч.
Много е забавно в ускорението и в доускоряването.

Ще чакам да споделиш и за врътката със зареждането от 1,7 кВт на 2,6 кВт. Аз до колкото знам имаш две опции на 10А или 16А с домашно зареждане без станция от обикновен контакт.

Само весели моменти с новата придобивка и вярвам, че ще споделяш с подробности :) .
Dacia Logan MCV_2 1,5dCi 90k.c. - Сега
Аватар
ozicorp
Дачия маниак
 
Мнения: 523
Регистриран на: Чет Ное Чет, 22 Ное 2007 22:06:12 +0000, 2007 10:06 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Sandero 1,5dCi

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Нед Яну Нед, 03 Яну 2021 12:05:37 +0000, 2021 12:05 pm

Точно така е - на място парното при 21-23 градуса тегли около 2 кВт, но в движение е съвсем друго. За дистанция 50 км или 43-45 минути компютърът изписва потребление за отопление от около 0,6 кВт. Два пъти съм го засичал - толкова е.
В зависимост от околната температура, потреблението на ток варира в големи граници. При 4-5 градуса и спокойно каране, смъкваш спокойно на 14-15 кВтч/100 км.
Кабел-адапторът за зареждане в обикновен контакт е с опция 10А/14А. В първите проби ми зареждаше само с до 8,5 Ампера, което е твърде слабо и съответства на 1,7 кВт. Ако нямаш бърза работа, за през нощта е готов.
Има една особеност, обаче. Самият щепсел на кабел-адапторът е направен за специален тип контакт GreenUp на производител LeGrand. Тайната е в това, че този контакт има магнит вътре под гнездото на щепсела. В кабела има сензор, който разпознава това, и минава на по-бързия режим. Купил съм си уред за мерене на разходите и пробвах с магнит под него. Сложих му един, включих щепсела и видиш ли, изведнъж вдигна на 13 Ампера = 2,6 кВт. Времето за зареждане се съкрати от 7:25 на 4:30 ч. Това е значително подобрение и го наблюдавах около 30 мин. дали ще почне да топли или да прави мизерии. Всичко остана в нормални граници.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5825
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот ozicorp » Нед Яну Нед, 03 Яну 2021 22:33:41 +0000, 2021 10:33 pm

Браво за експеримента.
Големи хитреци тези от LeGrand за един магнит да искаш около 150лв (спор няма, че в комплекта има и предпазител, и дефектнотокова защита), но това си е търговски трик. Реално всяка съвременна инсталация си има дефектнотокова защита, няма нужда от втора такава.

Аз за момента се интересувам от новите модели и по конкретно от Мегане Phev, чакам да го доставят тука за да го тествам. Отделно чакам и сравнения в нета между Мегане Phev и Octavia Phev.
При Мегана не ми харесва, че двигателя е атмосферен, а при Octavia ми допада, че турбиниран, но има други неща по екстериора и интериора, които не ми допадат много.
Ако успея да ги тествам посочените модели ще споделя мнение.
Dacia Logan MCV_2 1,5dCi 90k.c. - Сега
Аватар
ozicorp
Дачия маниак
 
Мнения: 523
Регистриран на: Чет Ное Чет, 22 Ное 2007 22:06:12 +0000, 2007 10:06 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Sandero 1,5dCi

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Нед Яну Нед, 03 Яну 2021 22:58:44 +0000, 2021 10:58 pm

Не искам да съм този, който разваля партито, но двата PHEV-а на Меган и Каптур са пълна пародия. Батериите им са с изключително малък капацитет и са на практика (почти) безполезни. На това отгоре струват една камара пари, при което ако нямаше държавна помощ, биха станали непродаваеми. Те и без това почнаха да реват срещу тази помощ при този тип хибриди. И на всичкото отгоре вързани с атмосферни мотори (както и при много други марки). Ако си карал 1,3 TCe със 160 кс (дори и само с 140) и очакваш да имаш нещо подобно под капака, “надежда всяка тука оставете”. Доста време ми трябваше да намеря данните за капацитета на батериите на сайта на Рено. Умишлено не се изтъква на това, щото и 30 км може да не изкараш на електричество.
На мен по-скоро от много време ми е интересен PHEV-а на Хюндай IONIQ, както и чисто електрическия IONIQ - това е електрическият автомобил с една от най-добрите аеродинамики (0,25) и потреблението му е наистина едно от най-ниските в сегмента. Мисля, че след време бих се ориентирал към такъв - батерия от 38 кВтч е напълно достатъчна за ежедневна употреба, без никакви компромиси и лишения.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5825
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот ozicorp » Пон Яну Пон, 04 Яну 2021 09:31:04 +0000, 2021 9:31 am

:) споко и аз очаквам да съм разочарован от атмосферния двигател, но все пак искам да го тествам.
Относно батерията по WLTP дават до 60км, което и мен ме съмнява, но едни 40 ако държи ще ми е ОК, долу горе толкова минавам на ден.
Реално технологично повече ми допада модела на Шкода и по-конкретно на Octavia.
Хюндай IONIQ - не съм го разглеждал в детайли, може би няма да е зле да потърся повече инфо за него да го разгледам - благодаря за насоката!
Dacia Logan MCV_2 1,5dCi 90k.c. - Сега
Аватар
ozicorp
Дачия маниак
 
Мнения: 523
Регистриран на: Чет Ное Чет, 22 Ное 2007 22:06:12 +0000, 2007 10:06 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Sandero 1,5dCi

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Пон Яну Пон, 04 Яну 2021 10:07:28 +0000, 2021 10:07 am

Разочарован от атмосферния двигател няма да бъдеш - затова има и електромотор, който компенсира слабостта на ДВГ-то до 2000-2500 оборота. Разочарован по-скоро бих бил от разхода, защото той няма да е това, което обещават. Хибридът вози със себе си постоянно едни 243 кг (разлика в теглата). Предимството му би било единствено в близките разстояния до 10-20 км в посока. Оттам нататък, като всеки един друг хибрид, започва рязко да вдига разхода. А ако ще го караш на по 10-20 км в посока, защо ти е изобщо Меган комби (или подобен вид автомобил), който е с идеята за дълги разстояния? В края на краищата, ако разгледаме двата разхода, в единия случай, ще имаш разход на 9 кВтч ток + около 3-4 литра бензин за 100 км (7,81 евро на 100 км). В другия случай ще имаш само около 6 л бензин за същите 100 км (7,8 евро на 100 км). Това е в момента по актуалните цени на ток и бензин при мен. Като идеята на PHEV-а е да го зареждаш постоянно, иначе ще харчи сравнително повече от другия.

Пряко сравнение само с бензиновия мотор на Меган комби не можеш да направиш, защото го виждам само с TCe 140 EDC. Отделно от това са направили разлика и в допълнителните опции в пакети и като почнеш да слагаш, каквото ти трябва, и разликата между двата модела (нормален и хибрид) се стопява до едни 3.000+ (+/-) евро.
Без да говорим за държавната помощ от 7.500 евро, която можеш да смъкнеш от хибрида. И на практика хибридът ти излиза по-евтин от конвенционалния. Факт в момента.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5825
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот ozicorp » Пет Яну Пет, 08 Яну 2021 14:31:49 +0000, 2021 2:31 pm

Hard_Cat написа:Разочарован от атмосферния двигател няма да бъдеш - затова има и електромотор, който компенсира слабостта на ДВГ-то до 2000-2500 оборота.

Точно за това искам да тествам, за да видя на практика как стоят нещата.

Hard_Cat написа: А ако ще го караш на по 10-20 км в посока, защо ти е изобщо Меган комби (или подобен вид автомобил), който е с идеята за дълги разстояния?

Реално сме четиричленно семейство, колата се кара през седмица постоянно, училище, работа, училище, други ангажименти. Почивните дни на разходка. На година минавам 20+к км, които са долу горе 50/50 за Извън гр./градско.

Hard_Cat написа:В края на краищата, ако разгледаме двата разхода, в единия случай, ще имаш разход на 9 кВтч ток + около 3-4 литра бензин за 100 км (7,81 евро на 100 км). В другия случай ще имаш само около 6 л бензин за същите 100 км (7,8 евро на 100 км). Това е в момента по актуалните цени на ток и бензин при мен. Като идеята на PHEV-а е да го зареждаш постоянно, иначе ще харчи сравнително повече от другия.

Примерно за Мегана дават 1,6/100, но това до колкото разбрах е в случай, че два пъти заредиш за тези 100км и аз си правя калкулацията точно с две зареждания.
Пример:
9,8kWh батерия х 2 зареждания (1път нощна+1път дневна) + 3лв за гориво, приблизително около 6,7лв на 100км.
Но тази сметка е само в случай на градско каране, основно на PHEV, наясно съм че за дълга извънградско ефекта ще е друг, бенза ще си харчи вече като мек хибрид, ще ползва батерията само при натоварване и т.н. и то до определена скорост. При Мегана уж до 135кмч, над това ще си прави водовъртеж в резервоара.

Hard_Cat написа:Пряко сравнение само с бензиновия мотор на Меган комби не можеш да направиш, защото го виждам само с TCe 140 EDC.

Аз си правя сравнението с моя мегане 1,5dCi комби и вечния ми среден разход стои на 5,2/100. Тъй като сравнявам колко ЛВ на 100.

Hard_Cat написа:Без да говорим за държавната помощ от 7.500 евро, която можеш да смъкнеш от хибрида. И на практика хибридът ти излиза по-евтин от конвенционалния. Факт в момента.

Тука е проблема, че в БГ нямаме държавна помощ :(
Dacia Logan MCV_2 1,5dCi 90k.c. - Сега
Аватар
ozicorp
Дачия маниак
 
Мнения: 523
Регистриран на: Чет Ное Чет, 22 Ное 2007 22:06:12 +0000, 2007 10:06 pm
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Sandero 1,5dCi

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Пет Яну Пет, 08 Яну 2021 16:14:38 +0000, 2021 4:14 pm

На практика хибридите (общо погледнато, без маркова принадлежност) са ги направили винаги да стартират на електричество. Това им е идеята - да се изнесеш от дадена точка с минимално количество вредни емисии. Вярно е, че електромоторът ще работи и при внезапно натоварване (ускорение и/или доускорение, примерно), но настройките им в нормален режим са за първично изразходване на електроенергията.
В момента обвиняват собствениците на такива автомобили, че са ги купили само заради държавната помощ - да им излязат по-евтини и да ползват преференции с "Е"-буквата, която ги прави равностойни на чисто електрическите (данъци, паркиране и т.н.). И искат да ги изкарат от програмата за субсидии. Те като цяло не си зареждат батериите, което ще рече, че се ползват 95-96% от времето на бензин, което обезмисля идеята им.
С една дума - имаш електроенергия в батерията, караш на ток докато свърши. Колкото повече натискаш, толкова по-бързо ще свърши.

ЗОИ-то тежи близо 1,4 тона. Забелязвам, че като го караш в чисто селска/градска среда, потреблението може да се движи около 15-16 кВтч/100. Излезеш ли от града и движиш ли се с по-висока от 70-75 км/ч скорост, потреблението отива към 20/100, освен ако не се движиш равномерно и без изкачвания и слизания. Като такива идеални условия няма.
Меган Комби хибрид тежи почти 1,7 тона, т.е. с още 250-280 кг над ЗОИ, има 9,8 кВтч батерия и изкараш ли го извън града с нормални 80-90 км/ч можеш да си представиш, колко бързо ще свърши тока. Ако батерията е запазила пълния капацитет, потреблението от около 20 кВтч на 100 км ще ти даде около 30-35 км автономия. След това почваш да трупаш бензинов разход. 1,3 или 1,6 на 100 бензинов разход са направо утопия. Освен ако не го караш само в града и зареждаш всеки ден или през ден (ако можеш и имаш къде).
Предимството е, че има нормален мотор - не се притесняваш от нищо. Точно затова и за мен е по-подходящ такъв тип автомобил, ако ще минавам на ден по 100 км и излиза по-евтин за придобиване от конвенционален мотор. Иначе до 50 км на ден си струва да ползваш електромобил.

Още е твърде рано за сравнения между електрическо-хибридно задвижвани автомобили и дизелови автомобили - засега няма начин да ти излезе сметката с електромобила сравнен с дизелов. Особено пък и с 1,5 на Рено - един от най-икономичните мотори изобщо.
С бензиновите обаче могат вече да се сборят и засега ЗОИ-то е по-ефективен от бензиновото Пунто с около 25 до 28% - т.е. от чисто разходна гледна точка (ток/бензин) - с една и съща стойност в пари, със ЗОИ минавам повече километри. Докато не вдигнат цената на тока. :lol: :lol:

Нямам данни за този мотор, но виждам тук-там, че има два електромотора (48+20 к.с.) и един 1,6-литров с 91 к.с. (сумарно системна мощност от 159 к.с.). От тези данни за 1,6-литровия мотор съдя, че той може и да не е с директно впръскване, което не е пък чак толкова лошо с оглед поддържането на клапаните. Но пък усещам и че твърде често ще работи с тази ниска мощност. Ако човек иска да се придвижва по-бързичко, нещата ги виждам на кантар с нормалния турбо-бензинов, което обезмисля идеята за хибрид.
Някой от модерните хибриди използваше бензиновия си мотор само като генератор на ток за батерията - мисля, че беше на Хонда при CR-V модела. И това не е никак лоша идея. Ако не бързаш.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5825
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Предишна

Назад към Renault / Nissan

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron