Дачия Форум

nikentce - нещо повече за Субару

Мнения за свързани и несвързани с Dacia марки автомобили

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Hard_Cat » Пет Юли Пет, 26 Юли 2019 20:47:12 +0000, 2019 8:47 pm

Защоооо, защоооо ми трябваше да пробвам Forester 2.0D, защоооо! Карах го около 40 мин. и го върнах на дилъра с голямо неудоволствие. Така стисках ключа, че трябваше да викат полиция, за да ми го изземат. Тази кола е извънземна - комбинацията с 2.0D с CVT е убийствена. Мега яко изживяване без да съм го юркал зверски.
Още с тръгването, ама буквално на първия метър, осъзнах, че тука има "игра". Предавателното число на CVT-то при спрял автомобил е почти същото, ако не и същото, като на 1.6-литровия бензинов с CVT. Само с леко подаване на газ предницата подскочи просто. Покарах малко из района на автокъщата със скорост до 55-60 и установих, че непременно трябва да стигна магистралата, колкото и време да ми коства това. До 80-90 км/ч не чуваш мотора, не знаеш с каква скорост караш - очите ти непрекъснато трябва да са в скоростомера. На всяко тръгване и ускорение, кутията държи мотора до и под 2.000 оборота. Въртящ момент от 340 Нм никак не е малко. Абсолютно идентично поведение на кутията като хидро-трансформатора на Мицубиши с 2.2 дизел. Никаква турбо-дупка - кутията не му позволява да има турбо-дупка.
Осъзнах за 1-2 км, че този модел не е за градско каране - на него му трябва скорост и дълги преходи. От Субару определено са създали шедьовър - явно един от последните им, за съжаление. Изкарах го на магистралата - просто не разбрах как стигнах 150. Никакви вибрации, никакви шумове - поглеждам оборотомера 2500 об/мин със 150 км/ч. Не мога да повярвам, че се кара толкова леко и небрежно. Спечели ме този модел. Със сигурност.
И тук идва бонусът - в автокъщата имаха и XV 2.0, високо оборудване. След дизела успях да пробвам по същия път и бензиновия XV. Него не го сравнявам с дизела, а директно с 1.6-литровия. При скорости до 100 няма никаква разлика, освен, че се чувства по-тежък - все пак е с по-големи гуми и някак тежко върви воланът. Предавателното число на кутията не е същото като това на 1.6-литровия. Мога да се закълна, че тръгването с 2.0 не е като това с 1.6. Интересна ще ми е информацията за техническите подробности, дали съм успял да доловя точната разлика или всичко е в главата ми.
Директното сравнение ще го направя с интериора на Форестър - в него ми е по-тясно, това е факт. В XV се чувстваш по-приятно в седалката. Във Форестър е малко пристегнато положението. Предполагам, че това се отразява и в педалите, защото десният ми крак седи някак неестествено върху педала, когато спирам - все едно трябва да спирам със среден крак - толкова много трябва да си преместя десния крак. Не е същото като в XV-то. Там е по-просторно от кръста надолу. Сега, не бива директно да сравняваме Форестър 2018 с XV от 2018/2019. Интериорът на Форестър от тази моделна година съответства на интериора на XV до 2018, т.е. на стария модел XV, който по всички показатели бива сразен от текущия XV. Новият Форестър 2020 ще е с интериора на текущия XV и нещата са чувствително подобрени.
Относно возията - XV е категорично по-приятен за каране, поради това, че е по-нисък, с малко по-голямо междуосие и няма странично клатене.
Факт е, че вече освен XV бензин 1.6 CVT започна да ме привлича и Форестър дизел с 2.0 CVT. Ще си направя устата за Форестъра - на 20.000 км е и цената му е 27.000 EUR. Би бил достоен заместник на Сценика, въпреки, че оплюх по-горе SUV-модела и се заклех да не е повече дизел.
С тази конфигурация на боксерен дизел и CVT, която кутия държи мотора под 2000 оборота, нищо чудно, че има задръстени ФТЧ - на този мотор определено му трябват обороти и не е градска кола. Обсъдих го със собственика на автокъщата - каза ми, че предишните модели действително са запушвали често филтрите и после са ги пращали на почистване в специална фирма. Наложило се е и препрограмиране на софтуера, за да не се задръства толкова често. Явно са признали този проблем и поне са направили нещо. Дано! Аз съм впечатлен и спечелен от още един модел.
ИзображениеИзображениеИзображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5563
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Joro 01 » Пет Юли Пет, 26 Юли 2019 20:56:32 +0000, 2019 8:56 pm

... впечатлен от още един дизел.
Адаша ти затова те запита -
korgoth написа:
Hard_Cat написа:Но определено ще сменям от дизел на бензин за следващата.

Защо?

Дизела може да бъде бит само от електричка, може би.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-347 777 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14698
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Hard_Cat » Пет Юли Пет, 26 Юли 2019 21:06:17 +0000, 2019 9:06 pm

Това, че съм силно впечатлен, не значи, че утре взимам или сменям. Има и много други фактори, освен емоционалният. А ако човек добави и рационалното към емоционалното, то бензинът губи по всички показатели, предвид факта, че литър бензин е по-скъп с 0,20 евро от литър нафта и че разходът е с до 2 литра над дизеловият. Специално този Форестър беше с комбиниран разход от 7,0/100. Твърде много спрямо настоящия ми със Сценика. Но вероятно си струва, не знам. Вероятно можеш и с 6/100 да го караш. Но не всичко е разход, все пак.
ИзображениеИзображениеИзображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5563
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Joro 01 » Пет Юли Пет, 26 Юли 2019 21:09:15 +0000, 2019 9:09 pm

А аз въобще не съм споменал нищо за разход.
Hard_Cat написа:Но определено ще сменям от дизел на бензин за следващата.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-347 777 км. # LAGUNA III Grandtour GT 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14698
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Hard_Cat » Пет Юли Пет, 26 Юли 2019 21:19:56 +0000, 2019 9:19 pm

Е аз си изтъкнах причините, защо не искам дизел - ясно съм го написал. Това, че този на Субару в комбинация с кутията, изкърти представите ми, си е съвсем друго положение и все още не значи, че следващата ще е пак дизел. Все по-малко марки и модели ми харесват, все повече безумия се творят в интериора, затова за следващата всичко трябва да пасва. Ако трябва да съм честен, все още смятам XV 1,6 за по-разумния избор. При всички случаи по-разумен от XV 2,0, а и предвид комбинация от изтъкнатите по-напред фактори, по-разумен и от дизеловия Форестър. Въпросът е, дали да сме повече или по-малко разумни.
ИзображениеИзображениеИзображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5563
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот nikentce » Съб Юли Съб, 27 Юли 2019 07:52:11 +0000, 2019 7:52 am

Ти ако знаеш ръчката как подскача на 1-ва при потегляне, а 1-вата му е доста дълга. Аз затова ти писах, че с този мотор имаш чувството, че имаш целия въртящ момент веднага. Като купих колата имаше турбо дупка, която изчезна като покарах с хубав дизел и мина няколко почиствания на горивната система, та общо взето и при ръчката няма - не е от кутията. Аз го карам като бензинка, разходът ми пак е 7 и нямам проблеми с ФТЧ-то. Радвам се, че си впечатлен. Сега предполагам разбираш защо съм го нарочил за следващ :), ама чакам още малко да падне, а и да се поопарича, и живот и здраве ще си вкарам един на малко км от Германия.
0886 721 778
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 438
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Hard_Cat » Съб Юли Съб, 27 Юли 2019 09:44:36 +0000, 2019 9:44 am

Този вчерашният беше на 20.000 км. Цената, на която е обявен е почти 28.000 евро. Ако под малко километри имаш разбиране за пробег до 30.000 км, то цената му никак не е малка. Лошото е, че почти няма обяви за такива. Този е единственият на 100 км около мен - дизел с CVT. В нашия регион автомобилите са скъпи - колкото по-малка, толкова по-скъпа. Като ходих да купувам Пунтото, гледах общо три, за два от които искаха над 4.000 евро (модели 2007/2008), на които още не им бяха сменени ремъци и помпи, т.е. още трябваше да даваш.
ИзображениеИзображениеИзображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5563
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот nikentce » Съб Юли Съб, 27 Юли 2019 09:57:43 +0000, 2019 9:57 am

Под малко км. за нашия стандарт разбирам до 100 000 км. - тъкмо разработен мотор :)
Иначе като цяло си усетил само половината от Subaru, за останалата част - зимата, като падне поне 20-на см сняг при вас, или при обилни валежи в завои.
Иначе за цена - в момента трудно бих отделил повече от 20-25 000 лв. за нов-стар Форко :(
0886 721 778
Аватар
nikentce
Дачия маниак
 
Мнения: 438
Регистриран на: Пон Фев Пон, 29 Фев 2016 10:28:27 +0000, 2016 10:28 am
Местоположение: гр. София, в.з. Ярема
Автомобил: Dacia Duster 4х4, DCI, 110 к.с., 2016 г.

Re: nikentce - нещо повече за Субару

Мнениеот Hard_Cat » Съб Юли Съб, 27 Юли 2019 10:10:41 +0000, 2019 10:10 am

Е то толкова сняг тук пада един път годишно. И не съм имал проблем с нито една от колите досега. Затова повечето от Субару няма и да го усетя даже и ще е разхищение на ресурси в повечето време. И тук започва да говори рационалното и прагматичното.
ИзображениеИзображениеИзображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5563
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Предишна

Назад към Други марки автомобили

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта