Дачия Форум

CVT-кутия в някои марки

Мнения за свързани и несвързани с Dacia марки автомобили

CVT-кутия в някои марки

Мнениеот Hard_Cat » Нед Апр Нед, 05 Апр 2020 15:49:18 +0000, 2020 3:49 pm

ozicorp написа:Като цяло много ми допада какво са направили от Тойота в Королла, единственото което не ми допада е CVT кутията. При теста на Аурис не ми допадна как бучи двигателя при желания за по-бързо ускорение.

CVT-кутията изисква по-особено третиране. Всички роптаят, че при рязко натискане моторът почвал да вие - така е, защото кутията позволява на мотора да вдигне почти до максималните обороти. Натискането до дупка просто няма да накара колата да завърви повече, отколкото може и това много хора не могат да си го набият в дебелите тикви. Особено пък германците по представянията на автомобилите по различни информационни медии.
Когато караш конвенционална ръчна скоростна кутия, натискането до ламарината също не предизвиква нищо - колата върви колкото може.
За мен най-добрата CVT-кутия в момента е тази на Субару, в комбинация с атмосферния 1,6-литров бензинов и 2,0-литровия дизелов мотор. Пробвал съм вероятно всички такива на пазара - и на Тойота, и на Мицубиши в различни модели, и на Хонда. Мазда не слагат такива, но вероятно може и да имат модел.
Ако караш CVT-кутията съзнателно и без да издевателстваш, тя си върши работата отлично - поддържа мотора точно в максимума на въртящия му момент и ти дава невероятно предимство при равномерно движение с поддържане на скоростта. Смъква оборотите при висока скорост, дотолкова, че става икономична, а не губиш скорост.
Ще трябва да сменяме Пунтото май тази година и ще трябва да търся оптималния вариант за домакинството.
Много са ми скъпи хибридите - може на бензин-газ вариант да минем. Едно Сандеро на бензин-газ добре ще дойде.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5736
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: todorslavkovslaveev взе Corolla Touring 1.8 Hybrid 2019

Мнениеот Vitku » Пон Апр Пон, 06 Апр 2020 09:11:15 +0000, 2020 9:11 am

В Германия са добри цените на Subaru XV бензин, всичките са със CVT, което доста го хвалят, даже и американците.
"Добри" в смисъл, че понякога стигат до 10 000лв. по-ниски от тези в България.
Това защото спомена CVT.
Иначе - Зои или PSA електричките, не са ли опция, особено като втора градска кола? Все пак кола за дълъг път имате.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2705
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: todorslavkovslaveev взе Corolla Touring 1.8 Hybrid 2019

Мнениеот Hard_Cat » Пон Апр Пон, 06 Апр 2020 11:12:00 +0000, 2020 11:12 am

Subaru XV в оптимална конфигурация (за мен) коства около 21.000 Евро - това е второто от три нива на оборудване. Имаме приятелско семейство, което са с първото ниво на оборудване с по-слабия мотор (1,6 литра), модел 2018-та (не знам, дали се води второ поколение, но е второто му преработено издание след първоначалното пускане на модела в продажба). Нямам идея, дали това е по-изгодно от цените в БГ, не съм гледал сайтовете за сравнение, но тук определено има някакви промоции със сравнително добри отстъпки според модела и модификацията.
Чисто електрически автомобил не е особено добра опция - употребяван ЗОИ може да се намери до 10.000 - 11.000 евро, но повечето са с допълнителен наем на батерия (70-85 евро на месец). Като допълниш и това, че трябва и да се зарежда, а през нормалния контакт отнема повече от 13-15 часа, то трябва да си добавиш и WallBox-инсталация, която да ти дава по-силен ток за по-бързо зареждане - а това също струва пари.
С една дума - всичките тези разходи ще надхвърлят дори ново Сандеро Степуей с EASY-R кутия. А да не забравяме, че жените и тока (разбирай зареждането на електрически автомобил) не са в особено добра комбинация. И не изключвам спешни обаждания, че токът свършил на пичковци, щото някой не го е заредил предварително. Предпочитам да си спестя такива удари по сърдечно-съдовата система. А и по-точният термин е втора селска кола, щото сме далеч от голям град и "токостанции" нямаме в околността много.
Но да се върнем на CVT-то - все повече ги усъвършенстват и наскоро пробвах и втората им кола на тези наши приятели (Mitsubishi Space Star 1,2 с CVT), която също никак не е лоша, но за тази цена не ме удовлетворява обема в купето и багажника. Нивото на шум също е приятно високо. Кутията става, ако наистина не издевателстваш над автомобила - държи постоянно на 2100-2200 оборота при нормално ускорение и при 100 км/ч поддържа 2000 оборота. Абсолютно достатъчно - но пак стигам до цената, срещу която взимаш по-обемисто и комфортно Степуейче.

За себе си стигнах до извода, че CVT-кутията е в най-добра симбиоза с атмосферен двигател. Пробвал съм и няколко турбинирани мотора с CVT - не е опция.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5736
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: todorslavkovslaveev взе Corolla Touring 1.8 Hybrid 2019

Мнениеот Vitku » Пон Апр Пон, 06 Апр 2020 14:39:27 +0000, 2020 2:39 pm

Тук най-евтиното XV въобще е 25к EUR, най-ниското ниво оборудване, 1,6 двигател. В Европа всички мисля са CVTта. Като това от 2018 и сегашното - са различни.
Vitku
Дачия маниак
 
Мнения: 2705
Регистриран на: Пет Яну Пет, 22 Яну 2010 21:53:54 +0000, 2010 9:53 pm
Местоположение: Габрово
Автомобил: Mazda 5, 115HP, 6+1, 2007

Re: todorslavkovslaveev взе Corolla Touring 1.8 Hybrid 2019

Мнениеот Hard_Cat » Пон Апр Пон, 06 Апр 2020 17:19:32 +0000, 2020 5:19 pm

Да, първият модел беше актуализиран през 2018-та, някъде към средата. Нашите приятели си получиха тяхното през Август 2018-та и това беше вече "лифтнатото" спрямо стартовата модификация. Със сигурност е голяма крачка в подобрение не само на екстериор и интериор, но и в мотор и кутия. Аз лично предпочитам 1,6 пред 2,0 мотора - и двата съм ги карал. Въпреки по-високата мощност и въртящ момент на двулитровия, все пак предпочитам по-слабия. Разликата не е толкова фрапираща - колата си върви нормално и със слабия мотор, но се чувства някак по-лека, от тази с двулитровия. Той ми се стори нещо по-тромав - два различни такива автомобила карах, и двата ми се сториха по-тромави от двата 1,6-литрови, които тествах. Отделно от това, двулитровият мотор е с директно впръскване, а по-слабият е класически атмосферен (в случая класическия атмосферен боксерен). Миналата година разправяха, че двулитровият ще отпадне вече от листата, щото не можел да покрива нормите, и да съм бързал да го взема него. И наистина, вече го няма. Ама пък аз не бързам. По ценова листа второто ниво е 26.690 Евро, но има винаги разни промоции - в момента върви 2.000 Евро отстъпка за 1,6-литровия. На склад имат със сигурност още от двулитровите, при които отстъпката е 3.000. В края на краищата има и Impreza, ако не му трябва на човек XV. Даже ще е по-добре, щото е по-ниска, а вътре е с достатъчно добър комфорт.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение
Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5736
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

todorslavkovslaveev взе Corolla Touring 1.8 Hybrid 2019

Мнениеот yoyordanov » Пон Апр Пон, 06 Апр 2020 20:05:13 +0000, 2020 8:05 pm

"...Едно Сандеро на бензин-газ добре ще дойде."
Компетентен сте. Такава оценка увеличава достоверността на подобно мнение, споделяно и от мен :)
yoyordanov
Дачия маниак
 
Мнения: 173
Регистриран на: Нед Фев Нед, 05 Фев 2017 08:20:28 +0000, 2017 8:20 am
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Автомобил: Dacia Sandero 0,9 TCe 90 LPG Ambiance


Назад към Други марки автомобили

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта