Дачия Форум

ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Пионер в достъпната електрическа мобилност!

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот lod_nasko » Чет Ное Чет, 09 Ное 2023 11:09:31 +0000, 2023 11:09 am

Пускам няколко интересни клипа за DACIA SPRING

Инсталиране на FRUNKY
https://www.youtube.com/watch?v=UFLkMyraZRk


Пожарите на DACIA SPRING - английски субтитри.
https://www.youtube.com/watch?v=F7AgARIvQSE


Катастрофите с DACIA SPRING
https://www.youtube.com/watch?v=LbIEtQPRaMc
EURO nCAP
https://www.youtube.com/watch?v=2indFTVpQ_Y

Въпреки лошия си сейфти рейтинг от една звезда в Euro NCAP за две години, над 14 хил продадени автомобила в Румъния и над 10 пътни инцидента все още няма загинал човек в Дачия Спринг.
Аватар
lod_nasko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Ное Сря, 08 Ное 2023 10:07:57 +0000, 2023 10:07 am
Местоположение: Бургас
Автомобил: Dacia Spring 2022 pre-face white

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот lod_nasko » Пет Ное Пет, 10 Ное 2023 05:08:04 +0000, 2023 5:08 am

spring_chicken написа:Здравейте! От петък съм и аз собственик на Spring, но втора ръка, импорт от Румъния разбира се. Регистрирана е там ноември 2021. Утре ще видя дали тук ще ѝ признаят гаранцията, само на 20'000 километра е.

Някой да е имал проблем с паленето? Малката батерия (акумулатора) си работи, тръгва дашборда, натискаш спирачката, оставяш я в неутрална скорост, въртиш ключа още една позиция напред (обикновено пише ОК на таблото след това) и.. нищо. Няма предупредителни лампички по таблото. Не го прави всеки път (предвид че я докарах от Русе) но малко ме смущава и разбира се ще я нося на сервиза още утре като отвори. Но се чудя дали е нещо известно и дали нещо много ясно пропускам.

В тази връзка аз също минах по тея перипетии с паленето.
Може би ще е полезно на новите собственници да знаят, че за да подкарате автомобила трябва да се спазва точна последователност:
1. Влизате в автомобила
2. Поставяте ключа на контакт, позиция 3 (позициите са общо 3+ четвъртата на горе за паленето- то не е точно позиция защото след пускане ключа се връща сам в позиция 3.
Позиция 1- най долу изключена мултимедия.
Позиция 2 контакт мултимедията работи .
Позиция 3 активиране на таблото и селф тест.
3. Натискате педала на спирачката- на таблото ви мига едно краче и един педал.
4. От позиция 3 въртите на дясно за палене към позиция 4 и задържате ключа около секунда -все едно палите кола с ДВГ и въртите стартер. Ако го завъртите много бързо и го пуснете няма да ви го отчете и няма да светне зеленото ОК на таблото, трябва да започнете от начало.
5. След като Ви светне зелено ОК на таблото последното нещо което се бара е врътката от N към D, пускате ръчната спирачка и колата потегля.

Следващото нещо е сдвояването на приложението на телефона MY DACIA с автомобила, ако някой го направи от първия път ще му стисна раката и ще му кажа БРАВО!
Реда пак строго определен и въпреки, че има инструкции на телефона какво след кое следва рядно се получава от първия път.
Ако има интерес ще напиша какъв е реда.
Аватар
lod_nasko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Ное Сря, 08 Ное 2023 10:07:57 +0000, 2023 10:07 am
Местоположение: Бургас
Автомобил: Dacia Spring 2022 pre-face white

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот lod_nasko » Пон Ное Пон, 13 Ное 2023 12:27:20 +0000, 2023 12:27 pm

Здравейте.

Ще добавя тук нова информация за Dacia Spring и за електрическите коли като цяло.
С тази кола every day is school day за мен.
Има няколко основни полужения които не знаех, но трябваше да вляза в час.
Надявам се да бъде интересно и полезно за всеки който чете темата.

Има 4 вида зарядни станции в зависимост от мощността им като те самите се делят на AC и DC. В зависимост какъв ток се подава на автомобила, който си има трансформатор в самия себе си да преобразува променливия ток в постоянен какъвто е нужен на батерията, според приложението ChargeMap е изключително добро и подробно за всеки който има електрическа кола.

1. Нормални зарядни станции: 2-5kW AC
2. Средно ускорени 5-16kW AC
3. Ускорени 16-30kW AC
4. Бързи 30-350kW -това са най-често DC станции със собствен трансформатор който подава директно постоянен ток на автомобила.
(те са по шумни защото имат вентилтори за охлаждане и по скъпи заради високата себестойност на трансформатора).

Интересното в случая е, че Dacia Spring може да приема само до 30kW т.е. дори и да я включите на скъпа DC станция от 350kW тя не може да я утилизира и ще черпи само до 30kW.
Също така тези 30kW са абсолютния максимум за дареждане при разредена батерия,...когато батерията приближи 80% тя започва да се зарежда на 20kW -15kW и т.н.
Кривата на зареждане е намаляваща парабола.
Т.е. ако сте на 80% и искате да заредите до 100% на бърза станция (30kW -350kW) вие реално плащате за нещо което не ползвате.
За разлика от Meрcedes EGS който може да черпи до 200kW и може да утилизира максимално бързите зарядни станции.

Домашното зарядно на Dacia Spring e 2,3kW което зарежда колата от 20 до 80% за около 7 часа.
Разочароващо е че app-a My Dacia няма опция да ограничи зареждането на батерията до 80% а трябва да ходиш до колата и ръчно да я изключиш…..Въпреки че ако си циганин и дневната тарифа от 0.25ст/кВ с ДДС не ти е достатъчно евтина, а искаш да зареждаш на нощна 0.14ст/кВ с ДДС, но в комбинация с това си и мързелив и не ти се слиза до колата в 2200часа и в 0600 часа (Зимно часово време) да включваш и изключваш зарядното....си купих този смарт контакт на HAMA, https://mr-bricolage.bg/smart-kontakt-h ... /p/1015066 на който може да зададеш разписание кога да се включи и кога да се изключи също така следи колко ток е минал през него. Условието е да има WIFI там където е контакта защото можете да си го следите пускате и спирате през телефона.

2_1557713538453r.png
2_1557713538453r.png (96.52 KiB) Прегледано 803 пъти



Отностно батерията ще пусна нова тема, тази стана малко дълга.
Аватар
lod_nasko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Ное Сря, 08 Ное 2023 10:07:57 +0000, 2023 10:07 am
Местоположение: Бургас
Автомобил: Dacia Spring 2022 pre-face white

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот lod_nasko » Пон Ное Пон, 13 Ное 2023 15:18:21 +0000, 2023 3:18 pm

Батерията на DACIA Спринг е литиево-йонна от старото поколение NCM ( Никел-Кобалт-Магнезий) или NCA ( Никел-Кобалт-Алуминий) и е запалима за разлика от новото поколение литиево-йонни батерии LFP ( Литий-ЗелезенФосфат) които са пожаро безопасни, но до скоро нямаха достатъчно голям капацитет за да бъдат използвани при електро автомобили. Производителя на батерията е SunWoda Китай за Рено корпорация.
Този стикер може да се види ако се наведете под задната броня на колата.
Capturдддe.PNG
Capturдддe.PNG (246.99 KiB) Прегледано 794 пъти
Capturwwwe.PNG
Capturwwwe.PNG (238.18 KiB) Прегледано 794 пъти


Инфо за батерията:
https://www.batterydesign.net/dacia-spring/
Европейската кола DACIA SPRING е с батерия произведена от SunWoda, Китайската версия на автомобила Рено K-ZE e със същата батерия ,но произведена от LISHEN.

Добрите новини за нас собственниците на Dacia Spring са, че батерията явно е добра защото от Рено я пускат като 26,8kWh при стартиране на продажбите на Spring, към днешна дата на сайта им Спринг се рекламира като 27.4 kWh. Но на лепенката пак си пише 26.8kWh.
Т.е. SunWоda продават батерията на рено като 26,8kWh, при някакви си гаранционни условия, от там Рено я тестват и казват, че ще предлагат колата с тази батерия като 27,4kWh.
Какво всъщност се крие зад тези леки промени в цифрите? За да разберем рекламните хитрости трябва да направим някои изчисления и да имаме следното в предвид:

1. Батерията има пълен капацитет total energy [Wh]: 27.4 kWh и практически използваем капацитет usable energy [Wh]: 26.8 kWh
2. При направен тест на нова батерия Spring изминава 41км при 0% на батерията в режим костенурка до напълно спиране на автомобила.
т.е. тези 41км са в общия капацитет на батерията, но не трябва да се използват за да се запази живота на батерията.
3. Рено продават автомобила с 8 години или 120 хил км гаранция на батерията, но какво означава това? Ако два дни след като купиш колата батерията ти се срине и колата ти не може да мине повече от 10км важи ли гаранцията?! Батерията работи просто няма първоначалния си капацитет....

Цифрата е много трудна за намиране и много от търговските представители и оторизирани сервизи не го знаят, както и от рено Франция си мълчат до колкото могат, но гаранцията покрива до 75% овехтяване на батерията до 8-мата година или 120 хил км.

Ако направим елементарна калкулация 100% -75% =25% овехтяване за 8 години което звучи добре ако не малтретираме батерията като я зареждаме всеки път до 100% и не я оставяме под 20%. (Литиево Йонните батерии имат най дълъг живот когато се експлоатират м/у 20-80%)

По горното обаче не е всъщност точно така.....
Капацитета на батерията заедно с неизползваеми и запас и е 115% -75% = 40% т.е. от рено се застраховат че дори батерията да умре почти на полувина те на базата на по горното изчисление ще влязат в тези 25% овехтяване,но на практика от по долното се вижда реалното овехтяване е 40% и пак ще бъде в рамките на гаранцията. Т.е. те ни дават повече батерия за сметка на по голямо овехтяване.

Това е за сега, надявам се някой ще му бъде полезно по горното четиво и анализ.

Поздрави !
Аватар
lod_nasko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Ное Сря, 08 Ное 2023 10:07:57 +0000, 2023 10:07 am
Местоположение: Бургас
Автомобил: Dacia Spring 2022 pre-face white

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот spring_chicken » Пон Ное Пон, 13 Ное 2023 16:36:33 +0000, 2023 4:36 pm

Мерси за информацията, това за батерията колко тр да се скапе за да ти я сменят и аз съм се чудил. За вкъщи, ако я зареждаш а нормален (шуко) щепсел през нощта, просто купуваш едно от тия https://mr-bricolage.bg/elektrichestvo/ ... /009010002 и го настройваш да спре тока когато трябва. Ся разбира се по-добре би било ако автоматично имаше такава опция ама нейсе.

Edit: а ти си дал линк, аз реших че смарт контакта е някво друго приложение за самата кола. Ясно.
Аватар
spring_chicken
 
Мнения: 6
Регистриран на: Нед Ное Нед, 05 Ное 2023 07:55:21 +0000, 2023 7:55 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Spring 2021

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот teodordt » Вто Ное Вто, 14 Ное 2023 09:24:36 +0000, 2023 9:24 am

И аз благодаря за информацията!
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox+IXEH20TT
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!"
Мои материали има и тук: https://accountingnews.bg
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 5352
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: ЕлектроМобили... Dacia Spring 2021

Мнениеот spring_chicken » Вто Ное Вто, 14 Ное 2023 22:29:03 +0000, 2023 10:29 pm

spring_chicken написа:Здравейте! От петък съм и аз собственик на Spring, но втора ръка, импорт от Румъния разбира се. Регистрирана е там ноември 2021. Утре ще видя дали тук ще ѝ признаят гаранцията, само на 20'000 километра е.

Някой да е имал проблем с паленето? Малката батерия (акумулатора) си работи, тръгва дашборда, натискаш спирачката, оставяш я в неутрална скорост, въртиш ключа още една позиция напред (обикновено пише ОК на таблото след това) и.. нищо. Няма предупредителни лампички по таблото. Не го прави всеки път (предвид че я докарах от Русе) но малко ме смущава и разбира се ще я нося на сервиза още утре като отвори. Но се чудя дали е нещо известно и дали нещо много ясно пропускам.

В случай че някой друг запецне с подобен проблем - докато чакам да ми дойде часа в сервиза в началото на декември, установих че с рестарт това се оправя, ама трябва да изляза извън колата. Без майтап, знам процедурата по паленето вече подсъзнателно, но изключа ли двигател и извадя ли ключ докато съм все още в купето - не тръгва. 90 минути така един път се мъчих с какви ли не редове и изключвания до различни степени. Сега като не тръгне главния двигател а всичко друго работи - изключвам я, вадя ключа, излизам от колата, заключвам я, чакам 2-3 мин да изгасне всичко вътре, влизам пак и засега тръгва от първия път така. (До момента се е случвало 5 пъти с този нов метод за рестарт, от към 50-60 стартирания общо.) Предполагам е софтуерен проблем щото явно ѝ няма нещо механично с жиците (т.е. не тръгва просто като дадеш контакт или позиция Drive наново няколко пъти с ключа, докато не я "рестартираш" нищо не помага).
Аватар
spring_chicken
 
Мнения: 6
Регистриран на: Нед Ное Нед, 05 Ное 2023 07:55:21 +0000, 2023 7:55 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia Spring 2021

Предишна

Назад към Dacia Spring Electric

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта