Джогъра се се оказа че има 3 степени на рекуперация: B – най-силна (удобна е в градско задръстване понеже колата спира почти сама), D – средна степен, D+Eco режим – най-слаба (на мен ми допада най-много защото колата се движи по инерция най-дълго и не се налага да се натиска газта непрекъснато за да се движи, а и е по-плавна).
Имаше обаче голяма неяснота как спира хибрида когато при рекуперация батерията му се запълни при дълго спускане (често минаваме през пр. Петрохан където има спускане по 10-20км) – аз очаквах колата да хукне надолу все едно не е на скорост. Доста се опитвах да намеря информация преди да я купя, даже писах до представителствата на Тойота, Рено и Нисан за да кажат за техните хибриди. Само от Тойота ми отговориха, че при тях ДВГто се ползва като моторна спирачка и няма поблем с дълго спускане. В интернет единствено намерих тест на Рено Аркана хибрид от едни испанци които търдяха че колата симулира „безкрайна” рекуперация със спирачите. Въпреки това реших да рискувам и купих Дачията, па ако трябва, ще заобикалям Петрохан. След няколо преминавания през прохода обаче, открих че ДВГто в същност се използва за моторна спирачка! Отначало на спускането колата е в ел. режим („EV”). Когато батерията се запълни, което при стръмно спускане става много бързо, надписа „EV” изчезва, а консумацията на ДВГто се променя от „-,-” на „0.0” , и спускането продължава по същия начин без опасно ускорение. При доускоряване,когато се излиза от завой например, разхода на ДВГто се променя от 0.0 до 5.0...6.0 плавно, а като се пусне отново газта, пада плавно до 0.0. Това продължава до края на спускането и даже малко след това, когато колата отново се връща в „EV” за да изразходва заредената батерия. При различните степени на рекуперация, ДВГто оказва различно съпротивление – предполагам че се включва на различни предавки. Дори спускане на най-ниска степен на рекуперация D+Eco е безпроблемно.
Батерията Джогъра (както и на другите обикновени хибриди) е с много ниска енергийна плътност 1.2kWh/38kg = 31Wh/kg. (по-малко от на оловен акумулатор с подобен капацитет, но последния не може да отдаде такава мощност). От тези 1.2kWh реално се ползват не повече от 0.2..0.3kWh някъде около 50% заряд. Теоретично ако можеше да се ползват целите 1.2kWh или повече при същото тегло, то при такова дълго спускане като от Петрохан, може да се зареди изцяло такава батерия и да стигне след това за 10-15км пробег в ел.режим и да се постигне разход от под 4/100 по този маршрут (вместо 4.3 сега). Т.е. хибрида може и да още по-икономичен, но oграничението е в батериите.