Докато бях в шоурума през март чух неволно разговор между търговец и клиент: "Ако искаш тази екстра, не мога да ти доставя автомобил" - каза търговеца по телефона; касаеше за някой модел Рено...
Тук според има няколко фактора за това:
1. ковид в Китай (затварят всичко и всички, ако кихнеш), фабриките не правят електроника с познатите темпове, отделно и логистиката е в режим "ще дойде бавно и ще струва скъпо";
2. всички тези хибриди и електрически автомобили искат чипове за управлението на модулите си, а индустрията на чиповете от години страда от недостиг на капацитет за производство (това породено от бума на криптоиндустрията между другото)
3. 5* NCAP рейтинг в краш тестовете - за да го постигнеш сега всички електронни асистенти трябва да са серийни, така че производителите на автомобили, стремейки се да го достигнат, допълнително изтискват пазара на електроника;
Sandero + Jogger имат само 1* NCAP рейтинг не защото са опасни, а защото голяма част от асистентите не са серийни
4. Според мен Dacia/Renault са били изненадани от търсенето на Sandero и Jogger и съответно техния отдел снабдяване е сварен "по без гащи" без буфери нагоре. Sandero сега се произвежда в Мароко (на капацитета от Dokker / Lodgy), но търсенето му в Европа почти гони това на Клио и за него се чака доста време за доставка. В Миовени вървят Sandero Stepway и Jogger, като по-премиум модели и цялото количество електроника предполагам трябва да се дели между двата завода. Как приоритизират ми е трудно да си представя... За това и изтискват пазара с повишаване на цените...
Междувременно получих потвърждение, че между 20 май и 10 юни при мен има вероятност да се получат нещата с доставката. Ще постна тук, при развитие
