На практика хибридите (общо погледнато, без маркова принадлежност) са ги направили винаги да стартират на електричество. Това им е идеята - да се изнесеш от дадена точка с минимално количество вредни емисии. Вярно е, че електромоторът ще работи и при внезапно натоварване (ускорение и/или доускорение, примерно), но настройките им в нормален режим са за първично изразходване на електроенергията.
В момента обвиняват собствениците на такива автомобили, че са ги купили само заради държавната помощ - да им излязат по-евтини и да ползват преференции с "Е"-буквата, която ги прави равностойни на чисто електрическите (данъци, паркиране и т.н.). И искат да ги изкарат от програмата за субсидии. Те като цяло не си зареждат батериите, което ще рече, че се ползват 95-96% от времето на бензин, което обезмисля идеята им.
С една дума - имаш електроенергия в батерията, караш на ток докато свърши. Колкото повече натискаш, толкова по-бързо ще свърши.
ЗОИ-то тежи близо 1,4 тона. Забелязвам, че като го караш в чисто селска/градска среда, потреблението може да се движи около 15-16 кВтч/100. Излезеш ли от града и движиш ли се с по-висока от 70-75 км/ч скорост, потреблението отива към 20/100, освен ако не се движиш равномерно и без изкачвания и слизания. Като такива идеални условия няма.
Меган Комби хибрид тежи почти 1,7 тона, т.е. с още 250-280 кг над ЗОИ, има 9,8 кВтч батерия и изкараш ли го извън града с нормални 80-90 км/ч можеш да си представиш, колко бързо ще свърши тока. Ако батерията е запазила пълния капацитет, потреблението от около 20 кВтч на 100 км ще ти даде около 30-35 км автономия. След това почваш да трупаш бензинов разход. 1,3 или 1,6 на 100 бензинов разход са направо утопия. Освен ако не го караш само в града и зареждаш всеки ден или през ден (ако можеш и имаш къде).
Предимството е, че има нормален мотор - не се притесняваш от нищо. Точно затова и за мен е по-подходящ такъв тип автомобил, ако ще минавам на ден по 100 км и излиза по-евтин за придобиване от конвенционален мотор. Иначе до 50 км на ден си струва да ползваш електромобил.
Още е твърде рано за сравнения между електрическо-хибридно задвижвани автомобили и дизелови автомобили - засега няма начин да ти излезе сметката с електромобила сравнен с дизелов. Особено пък и с 1,5 на Рено - един от най-икономичните мотори изобщо.
С бензиновите обаче могат вече да се сборят и засега ЗОИ-то е по-ефективен от бензиновото Пунто с около 25 до 28% - т.е. от чисто разходна гледна точка (ток/бензин) - с една и съща стойност в пари, със ЗОИ минавам повече километри. Докато не вдигнат цената на тока.
Нямам данни за този мотор, но виждам тук-там, че има два електромотора (48+20 к.с.) и един 1,6-литров с 91 к.с. (сумарно системна мощност от 159 к.с.). От тези данни за 1,6-литровия мотор съдя, че той може и да не е с директно впръскване, което не е пък чак толкова лошо с оглед поддържането на клапаните. Но пък усещам и че твърде често ще работи с тази ниска мощност. Ако човек иска да се придвижва по-бързичко, нещата ги виждам на кантар с нормалния турбо-бензинов, което обезмисля идеята за хибрид.
Някой от модерните хибриди използваше бензиновия си мотор само като генератор на ток за батерията - мисля, че беше на Хонда при CR-V модела. И това не е никак лоша идея. Ако не бързаш.