Дачия Форум

Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Къде може да се купи Dacia в България

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот Allex » Нед Май Нед, 08 Май 2016 21:25:49 +0000, 2016 9:25 pm

След Дачия Логан карам Мазда 5, закупена 2009г. На 1-вата година и 15000 км. беше подменен заден амортисьор- гаранционно, не поискаха да подменят вторият тъй като бил добре. На 45 000 км., на 3-тата година, 2 седмици преди да изтече гаранцията минах на ТО, този неподмененият амортисьор беше за смяна, установиха това при проверката, която извършиха. Поръчаха го и го смениха, гаранционно, няколко дни след като беше изтекла гаранцията. И двата пъти изобщо не и ставало дума амортисьорът подлежи ли на гаранция или не.
Dacia Logan Preference 1.4MPi
Allex
Любител
 
Мнения: 52
Регистриран на: Вто Юни Вто, 13 Юни 2006 15:13:56 +0000, 2006 3:13 pm
Автомобил: Logan 1,4 2006 г

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот penywise » Нед Май Нед, 08 Май 2016 21:49:16 +0000, 2016 9:49 pm

Allex написа:След Дачия Логан карам Мазда 5, закупена 2009г. На 1-вата година и 15000 км. беше подменен заден амортисьор- гаранционно, не поискаха да подменят вторият тъй като бил добре. На 45 000 км., на 3-тата година, 2 седмици преди да изтече гаранцията минах на ТО, този неподмененият амортисьор беше за смяна, установиха това при проверката, която извършиха. Поръчаха го и го смениха, гаранционно, няколко дни след като беше изтекла гаранцията. И двата пъти изобщо не и ставало дума амортисьорът подлежи ли на гаранция или не.

Добре дошли в Белият Свят
penywise
Дачия маниак
 
Мнения: 325
Регистриран на: Вто Авг Вто, 26 Авг 2014 22:37:21 +0000, 2014 10:37 pm
Местоположение: София
Автомобил: ----

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот ivan_zlatev » Сря Май Сря, 11 Май 2016 14:21:35 +0000, 2016 2:21 pm

Днес смених амортисьора с нов в Омникар София. Платих 141,13 лв и си взех фактурата.
Сега чакам КЗП да си свършат работата!
Уеб решения за Вашия бизнес - уеб дизайн, е-магазини, SEO оптимизация!
Уеб сайт: http://zlatevsoft.com/
Аватар
ivan_zlatev
Дачия маниак
 
Мнения: 316
Регистриран на: Съб Фев Съб, 12 Фев 2011 08:47:40 +0000, 2011 8:47 am
Местоположение: Варна- София
Автомобил: Renault Megane Sedan 1,3 TCE EDC, Intens

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот ropotamo » Сря Май Сря, 11 Май 2016 16:10:28 +0000, 2016 4:10 pm

Дано! Най-малкото рекламата подвежда.
ropotamo
 
Мнения: 16
Регистриран на: Вто Дек Вто, 25 Дек 2012 18:06:43 +0000, 2012 6:06 pm
Автомобил: Дачия Логан MCV 1,5 дизел, 90кс

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот Joro 01 » Сря Май Сря, 11 Май 2016 18:06:50 +0000, 2016 6:06 pm

Взе ли си сменения амортисьор?!
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14963
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот ivan_zlatev » Сря Май Сря, 11 Май 2016 22:24:35 +0000, 2016 10:24 pm

Дa взех го и беше брутaлно омaслен.
Нaй- интересното е, че преди смянaтa не усещaх проблеми при шофирaне, a сегa след смянaтa минaвaм през нерaвностите в пъти по - меко. Явно много отдaвнa е бил прецaкaн, просто кaто не ми хлопa, тропa или подскaзвa, че имa някaкъв проблем и не съм поглеждaл.
Десният aмортисьор е в отлично здрaве, зa товa смених сaмо проблемния.
Освен покривaнето нa плaтенaтa от мен сумa съм зaявил пред КЗП , че държa Рено-Нисaн дa си корегирaт условиятa по гaрaнция публично, зaщото в моментa с тaкa нaписaнaто 100 000 км подвеждaт всички потребители.
Уеб решения за Вашия бизнес - уеб дизайн, е-магазини, SEO оптимизация!
Уеб сайт: http://zlatevsoft.com/
Аватар
ivan_zlatev
Дачия маниак
 
Мнения: 316
Регистриран на: Съб Фев Съб, 12 Фев 2011 08:47:40 +0000, 2011 8:47 am
Местоположение: Варна- София
Автомобил: Renault Megane Sedan 1,3 TCE EDC, Intens

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот kbot » Чет Май Чет, 12 Май 2016 09:48:11 +0000, 2016 9:48 am

ivan_zlatev написа:Десният aмортисьор е в отлично здрaве, зa товa смених сaмо проблемния.

Сега имаш два амортисьора с различни характеристики. Което може да бъде много опасно в определени ситуации.
Аз бих сменил и двата вместо да влагам енергия да си търся "правата".
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1561
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот penywise » Чет Май Чет, 12 Май 2016 10:11:33 +0000, 2016 10:11 am

http://dacia.bg/support/poddrazhka-i-or ... 18?click=1

За монтирани в оторизиран автосервиз оригинални резервни части Клиентът ползва 12-МЕСЕЧНА ГАРАНЦИЯ от датата на издаване на фактурата, известна като ГАРАНЦИЯ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ. Тя покрива безплатното отстраняване (разходи за части, труд, ремонт и теглене на автомобила) на всички дефекти на оригиналните резервни части Dacia, монтирани в сервиз от дилърската мрежа на марката, които са били своевременно установени по инициатива на клиента, и повредата на други части или елементи на автомобила, причинена от частта, разпозната като дефектна.

Направените в оторизиран автосервиз на Dacia ремонти също се покриват от 12-МЕСЕЧНА ГАРАНЦИЯ, известна като ГАРАНЦИЯ ЗА СЕРВИЗ. Тя покрива безплатното отстраняване (части и труд) на всички грешки при ремонта, възникнали в сервиз от дилърската мрежа на марката, и повредата, причинена от тези грешки, на други части или елементи на автомобила и свързаните с тях разходи за ремонт и теглене на автомобила.


Да не се окаже, че и тука има някоя уловка? :mrgreen: :mrgreen:
penywise
Дачия маниак
 
Мнения: 325
Регистриран на: Вто Авг Вто, 26 Авг 2014 22:37:21 +0000, 2014 10:37 pm
Местоположение: София
Автомобил: ----

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот ivan_zlatev » Чет Май Чет, 12 Май 2016 16:13:55 +0000, 2016 4:13 pm

kbot написа:Сега имаш два амортисьора с различни характеристики. Което може да бъде много опасно в определени ситуации.
Аз бих сменил и двата вместо да влагам енергия да си търся "правата".

За мен амортисьора е в отлично здраве, защото при натискане сега и двата са еднакво твърди, а и 40 000 км пробег основно извънградско и внимателно шофиране са прекалено малък пробег за да се повреди амортисьора.
А по отношение на "правата" , за това сме на това положение, защото хората разсъждават като Вас.
P.s. Интересно ми е колега Kbot, ако докато автомобила Ви беше в Гаранция се беше строшило примерно турбото и от сервиза откажеха да Ви го подменят гаранционно, щяхте ли да сте доволен и да не влагате енергия за да си търсите " правата"?
Уеб решения за Вашия бизнес - уеб дизайн, е-магазини, SEO оптимизация!
Уеб сайт: http://zlatevsoft.com/
Аватар
ivan_zlatev
Дачия маниак
 
Мнения: 316
Регистриран на: Съб Фев Съб, 12 Фев 2011 08:47:40 +0000, 2011 8:47 am
Местоположение: Варна- София
Автомобил: Renault Megane Sedan 1,3 TCE EDC, Intens

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот svezar » Чет Май Чет, 12 Май 2016 17:04:17 +0000, 2016 5:04 pm

kbot написа:
ivan_zlatev написа:Десният aмортисьор е в отлично здрaве, зa товa смених сaмо проблемния.

Сега имаш два амортисьора с различни характеристики. Което може да бъде много опасно в определени ситуации.
Аз бих сменил и двата вместо да влагам енергия да си търся "правата".

Да може да е опасно....ако участваш в пистовия шампионат на България :D Ако случката се развиваше при пробег от 150 000км щях да съм твърдо ЗА смяната,но при този случай ще са едни 140лв хвърлени в коша :idea: С нетърпение чакам развитието на случая и се надявам правото да е на страната на клиента !
Да си сложиш китайски ксенон е все едно да вървиш по улицата и да псуваш всички на ред ! А халогените са за да виждаш ти в мъглата,а не всички да те виждат къв прост гъзар си в ясно време !
1.5 Dci 110кс
РАЗХОД
Аватар
svezar
Дачия маниак
 
Мнения: 2088
Регистриран на: Вто Ное Вто, 04 Ное 2014 10:35:21 +0000, 2014 10:35 am
Местоположение: Поморие
Автомобил: Dacia Lodgy Stepway

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот Joro 01 » Чет Май Чет, 12 Май 2016 17:13:02 +0000, 2016 5:13 pm

Абсолютно съгласен и без коментар по -
kbot написа:...Сега имаш два амортисьора с различни характеристики. Което може да бъде много опасно в определени ситуации...
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14963
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот kbot » Чет Май Чет, 12 Май 2016 20:57:04 +0000, 2016 8:57 pm

Прегледах си моята гаранционна книжка.
С радост установявам, че още съм в гаранция за корозия "отвън навътре" :)
Наистина там не пише нищо за амортисьорите, но всички знаем, че за гуми, акумулатор и окачването има ограничения. Изрично е написано, че книжката не съдържа всичко по въпроса - вероятно съвсем умишлено.
Аз например с удоволствие бих пилил по два чифта гуми годишно, ако ми ги подменят по гаранция, ама не става.
Опирал съм два пъти до гаранцията на дъстъра:
1) акумулатор - казаха ми че за него гаранцията е 2 г.. при мен беше минала, но го подмениха защото бил част от цяла дефектна серия.
2) предната емблема - месец преди да изтече гаранцията се появиха мехурчета. Смениха я веднага, дори избързаха защото след седмица гаранцията изтичаше.
Нямам причини да съм недоволен, или да мисля, че някои иска да ме прецака.
А за различните амортисьори - не е нужно да си състезател за да караш със 120. Малко дъжд и една средностатистическа бабуна от нашите магистрали стигат за да стане белята. Това, че единия е "много здрав" нищо не означава. По добре е два еднакво "не-здрави" отколкото два здрави, но различни. Не съм сигурен, но май става дума за предни? - още по лошо. "На око" не може да се прецени, ако толкова е въпрос за стотинките, закарай я поне на диагностика ("тресачка" му викат май).
Аватар
kbot
Дачия маниак
 
Мнения: 1561
Регистриран на: Сря Дек Сря, 21 Дек 2011 11:15:49 +0000, 2011 11:15 am
Местоположение: София
Автомобил: Duster Е2 dCi 90кс 4х4 кожа TPMS DRL

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот Dragan_Trial » Чет Май Чет, 12 Май 2016 21:57:16 +0000, 2016 9:57 pm

Тъй като работя от близо 10 години в генералното представителство на една друга, бих казал доста контрастна на Дачия, марка автомобили и нерядко се занимавам именно със съдействие за изготвяне на подобни отговори на клиентски оплаквания, мога да ви кажа как стоят нещата при нас:

- Автомобилите имат 2 години (считано от датата на първа регистрация) гаранция без никакво ограничение в пробега (ако успеете да навъртите 1 000 000 км за две години, това няма да бъде предпоставка за отказване на гаранция). В този период, ако възникне някакъв технически проблем с някой автомобил, сервизът или представителството (но не и производителят) решава дали става дума за гаранционен или негаранционен ремонт. Реално погледнато сервизът може да предяви гаранционни разходи практически за всякакви дефекти, за които е предвиден код за дефект в сервизната програма (примерно код на дефект 12ABCD#* e заводска гаранция на преден ляв амортисьор, поради неплътност). Практически всичко, което бъде предявено към производителя, се заплаща от него. Разбирате, че ако този процес, се остави без контрол, сервизите ще имат възможността да "товарят" безкрайно много производителя. Затова периодично се провеждат одити, при които се проверява дали платените от производителя ремонти са извършени в съответствие с гаранционните условия на производителя. Имайте предвид, че условията на производителя към представителствата и сервизите са много по-детайлни (поне при нас) отколкото условията на представителствата към клиентите (това е нормално и поне според мен, напълно правилно - в противен случай с всеки автомобил ще трябва да се предава и по една книга от калибъра на Война и Мир на клиента). В случай, че по време на проверката производителят установи, че е извършен гаранционно ремонт (подмяна на амортисьор, подмяна на двигател, ...), който съгласно условията на производителя към сервиза не е гаранционен (примерно в следствие на ПТП, използване на неподходящо двигателно масло, ...), сервизът трябва да върне парите, изплатени за този ремонт (200 лева, 10 000 лева, ...), на производителя (понякога дори в неколкократен размер). Поради тази причина сервизите много внимават какво подменят по гаранция и гаранционните специалисти четат между редовете за всякакви уловки, за които могат да ги хванат (примерно текстове като " гаранцията не покрива подмяната на части, които са подложени на нормално износване, в следствие на използването на автомобила и на изминатия от него пробег"). Няма как в гаранционните условия да няма такива изречения, защото в противен случай спирачните накладки, спирачните дискове, гумите, чистачките, дори маслото и горивото (!!!) ще могат да бъдат предявявани към производителя, без той да има основание да възрази и да откаже да заплати такива разходи. Колко точно са описани частите "подложени на нормално износване" в гаранционните условия на Renault-Nissan Alliance към Рено Нисан България EАД не мога да кажа, а и Рено Нисан България EАД едва ли ще публикува такова нещо, защото това е част от техния си догоовр, с който ние като потребители нямаме много общо от чисто правна гледна точка. В заводската гаранция на автомобилната марка, за която аз работя, също не са описани особено проблемни. Може би защото става дума за премиум марка, дори амортисьори за по 10 000 лева бройката (примерно за бронирани автомобили) се приемат по гаранция независимо от пробега, стига сервизът да може да докаже, че е бил наличен дефект на материала или сглобката на компонентите. Освен това голяма част от сменените по гаранция дефектни части се изпращат обратно директно към производителя, който анализира проявилите се дефекти. Разбирате, че ако при този анализ бъде установено, че подменената по гаранция част няма заводски дефект, а има "нормално износване" или е дефектирала поради "неправилно използване на автомобила", сервизът почти няма какво да направи -> нито може да се обади на клиента половин година след ремонта и да му каже "абе, знаеш ли - отказаха ни амортисьора, ще дойдеш ли да платиш на каса 200 лева", нито пък може много-много да възрази на производителя и да му каже "не бе, клиентът не е минал с 60км/ч през дупка две педи". Затова сервизите трябва много да внимават какво подменят по гаранция. От дългогодишния ни опит, ние сме установили, че при нас първа смяна на амортисьор не се отказва от производителя (при повторна смяна вече нещата седят по друг начин). Вероятно колегите от Рено Нисан България EАД също имат някакъв опит, който ги е подтикнал да ти отговорят именно по този начин. Разбира се, можеш да отидеш в друг сервиз, където може и да ти сменят амортисьора по гаранция - въпрос на това, колко е смел съответния сервиз. Обикновено сервизите под шапката на едно представителство са еднакво смели, защото подлежат на едни и същи одити. Но пък относно цитирания случай за подмяна на заден амортисьор на Докер в Испания -> сигурен съм, че в Испания при един одит не се обръща толкова много внимание на подменени гаранционно части по окачването, колкото в България. И ние се сблъскваме понякога с подобни проблеми. Отказваме нещо по гаранция, баровецът отива в Германия и там му сменят компонента по гаранция. Е да, ама там и оборотът е много по-голям, и не ги гледат толкова под лупа. И пак подчертавам, вероятно гаранцията на автомобил за 200 000 лева и автомобил за 20 000 лева се различава в обхвата си. Чисто като калкулация при формирането на цената на автомобила имам предвид.

- Поради спецификата на пазара ни (клиентите карат дълго автомобилите си, чувствителни са към цената на продуктите и услугите), в България е немислимо да се предлага нов автомобил само с две години гаранция - както премиум марка, така и :) непремиум марка. Производителите в Европа обаче законово са задължени да предлагат 2 години гаранция и не са склонни да предлагат повече. Имат си и те своите съображения - не мислете, че Dacia произвежда амортисьори например. След като Dacia плати на сервиза амортисьора и смяната му, тези разходи се префкатурират към производителя на амортисьора, който също си има някакъв отделен договор с производителя на автомобила. Този договор и той си има някакви условия, пробези и валидности. Sachs като каже на Dacia "за 80 000 000 евро ще ви продам 4 000 000 предни леви амортисьора с гаранция 2 години или 1 000 000 предни леви амортисьора с гаранция 5 години", нали се сещате кое си избира Dacia. Пък дилърите да се оправят. Ами как мислите, че се оправят дилърите - търсят някаква застраховка на риска за допълнителните години/пробег гаранция над определените от производителя. Тези застраховки се наричат удължени гаранции. Изключенията от гаранцията в тези случаи са доста по-детайлно описани, защото не става дума за милиони потребители, а за десетки, до стотици хиляди застраховани автомобила. При нас примерно в удължената гаранция (от втората до четвъртата година) съвсем ясно е описано и клиентът се подписва под изречението "гаранция на амортисьори се приема до пробег 80 000км". Тези условия не зависят от представителството, а от застрахователната компания, която застрахова риска "гаранция на автомобила". Доколкото знам, Рено Нисан България EАД работи с Марш ЕООД.

Не се опитвам да защитя нито едната, нито другата страна, защото много добре разбирам както едната страна (семейството ми притежава към момента две гаранционни и две извънгаранционни автомобила Dacia), така и другата страна (работя в представителство на автомобилна марка, макар и да не се занимавам пряко с гаранционните въпроси).

Не очаквай чудеса от КЗП. Те не могат и нямат пълномощията непосредствено да принудят някой да ти плати амортисьора, макар и често крайният ефект от намесата им да води до резултати в тази насока. Те могат да откриват разни нередности. Понякога и клиентите се обръщат неправилно към КЗП и те се чудят какво да правят горките. Когато баровецът напише на КЗП "климатроникът ме простуди, искам автомобилът ми да бъде подменен с друг, защото застрашава здравето ми", пишат ни едни писма, изискват някакви документи от проведени на автомобила проверки. А и с адвокати не е лесно да се пребориш срещу адвокатите на големи фирми като автомобилните представители. Не че е изключено, но досега не съм чул в България краен клиент да е осъдил (в истинския смисъл на думата) голяма фирма-автомобилно представителство. Обикновено се стига до някакво споразумение по взаимно съгласие, което се сключва извън съда.

Ефектът от оплакване директно към производителя обикновено е празен ход на клиента, защото производителят, като види, че става дума за клиент от България, обикновено препраща оплакването точно на този служител в представителството в България, който ти е написал първото писмо. Поне при нас е така. Не е резонно производителят да отговаря директно на крайни клиенти, защото в твоето оплакване, той прочита само едната страна, която е изкривена през твоята призма, а на базата на това пречупване, не може да се даде обективно правилен отговор. Затова производителят се обръща към представителството си в съответната държава и изпраща оплакването за обработка. Освен това производителят няма правни взаимоотношения с теб и това съвсем не е случайно и не е твой избор. ;) Системата е направена да работи за тези, които са измислили системата, не за тези, които я използват.

Според мен въобще не е коректно в заводска гаранция да ти отказват амортисьор под предтекст, че е износваема част, без това да е конкретизирано в общите и гаранционните условия. Хубаво ще е, разбира се, ако успееш да ги принудиш да си променят текстовете в договорите към крайните потребители. Невъзможни неща няма...
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот Joro 01 » Чет Май Чет, 12 Май 2016 22:28:25 +0000, 2016 10:28 pm

kbot написа:...А за различните амортисьори - не е нужно да си състезател за да караш със 120. Малко дъжд и една средностатистическа бабуна от нашите магистрали стигат за да стане белята. Това, че единия е "много здрав" нищо не означава. По добре е два еднакво "не-здрави" отколкото два здрави, но различни. Не съм сигурен, но май става дума за предни? - още по лошо. "На око" не може да се прецени, ако толкова е въпрос за стотинките, закарай я поне на диагностика ("тресачка" му викат май).

Тези твои предположения са абсолютно в сферата на теорията, няма данни от практиката.
И един въпрос - Ако беше признат амортисьора по гаранция, производителя щеше ли да смени и другия амортисьор и с това си действие застрашава ли сигурността на собственика и на други, ако да какво правим, ако не длъжен ли е собственика и по чии указания за собствена сметка на гаранционен автомобил да си смени здрав амортисьор. И т.н.
По същата логика с бабуната може и с два напълно еднакви сменени заедно амортисьора с една от двете страни да пипнеш в завой или ситуация омаслено петно, песъчливо, мокро ... и да стане по-голяма беля дори. Е ...

За другите неща Драго е изнесъл информация за това как стоят нещата от другата страна и е дал реалистична картина.

Друг е въпроса при конкретния случай и моят ясен въпрос -
Joro 01 написа:...Отново питам - Какво се случва между 20 000 км. и 40 000 км. между 1-во и 2-ро ТО и загубване на някаква негласна гаранция за някои части, които биха били признати за гаранционен проблем до 30 000 км. :?:

На прегледа на 20 000 км. може и да е имало индикация за проблем с този амортисьор, но да е премълчан от сервиза и след това на следващото посещение на 40 000 км. вече според сервиза е извън гаранция за този дефект. А и ако е от дупка/трап, то последствията НЯМА да са само върху амортисьора.

Затова пак ще питам - Някой някъде написал ли е след смяната на амортисьора, че всичко по окачването и особено от страната на сменения амортисьор че е в здраво състояние?! Ако не, каква е вероятността при следващото посещение за гаранционно ТО, че няма да се окаже че има за смяна накрайник или шарнир например, който отново ще се окаже, че вече е извън гаранция. А ако всичко пък е здраво, то значи, че амортисьора действително е имал заводски дефект. Няма как да ме убедите, че амортисьора си е отишъл заради наште пътища.

Мойто MCV е видяло през голямата си част от експлоатацията доста товар, много дупки/трапове, няколко пъти изправяне на джанти, последния път есента лично Явор занесе за изправяне 3 броя от мойте и въпреки всичко лично той смени предните ми заводски амортисьора на почти 300 000 км. А ако действително е минато през трап, то отива първо накрайник и/или шарнир, както на мен се случи, но НЕ и амортисьора.
http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-348 888 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 14963
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Отказана гаранция на 40 000 км. на амортисьор

Мнениеот Dragan_Trial » Чет Май Чет, 12 Май 2016 22:49:08 +0000, 2016 10:49 pm

Относно това:
Joro 01 написа:Ако беше признат амортисьора по гаранция, производителя щеше ли да смени и другия амортисьор и с това си действие застрашава ли сигурността на собственика и на други, ако да какво правим, ако не длъжен ли е собственика и по чии указания за собствена сметка на гаранционен автомобил да си смени здрав амортисьор. И т.н.
някои производители си имат своите препоръки:

Изображение

За който е бягал от час по английски или за който е живял в едни по-малко глобални времена:
Основното правило е, че се подменя само дефектния компонент. Повреден ляв амортисьор, не означава автоматично, че трябва да бъде подменен и десния амортисьор.
При пробег на амортисьорите над 150 000км се препоръчва подмяната и на двата амортисьора. Също така се препоръчва подмяна и на двата амортисьора, в случай че доставеният нов амортисьор се различава от стария по каталожен номер (примерно промяна на производителя, или промяна на изпълнението на амортисьора).

Дачия може разбира се да препоръчват значително по-малък пробег, при който да трябва да се подменят и двата амортисьора... Аз в Dialogys нищо за пробег или симетрична смяна не откривам.
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Аватар
Dragan_Trial
Дачия маниак
 
Мнения: 3023
Регистриран на: Пон Яну Пон, 04 Яну 2010 21:18:03 +0000, 2010 9:18 pm
Местоположение: София, Стрелбище; skype:dragan_trial; тел.0888339683
Автомобил: Sandero 1,5 dCi 85hp 04/2010

ПредишнаСледваща

Назад към Дилъри за България

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта