Дачия Форум

Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Впечатления от сродните марки

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Joro 01 » Нед Апр Нед, 18 Апр 2021 13:47:06 +0000, 2021 1:47 pm

Браво!
Надявах се и с друга диагностична апаратура да може да се извърши тази операция.
Колкото до другото - най-добре е ти да си пипнеш и изпипаш нещата при смяната.
При предните накладки - внимателно запази свалените предни накладки, за да поставиш по същия начин новите.
Като свалиш дисковете хубаво изчисти челото на главината. Най-добре с шабър.
https://www.dacia.bg/ ---------- https://www.dacia.bg/namerete-dilarstvo ... rstva.html

http://www.bardahl.bg/ _____________ http://www.prospeed.bg/ _____________ http://www.bardahloils.com/

Преди: Safrane 2.2 Si12V 137 к.с.-1993 # 25 2.0 TXi12V 140 к.с.-1992 # 11 Cheverny-1988
Сега: МСV dCi+ 11.2007-356 666 км. # LAGUNA III Grandtour GT AT6 2.0 dСi+ 2010 # KADJAR 4х4 1.6 dСi 2016 и 2018
Аватар
Joro 01
Модератор
 
Мнения: 16043
Регистриран на: Вто Мар Вто, 04 Мар 2008 22:33:41 +0000, 2008 10:33 pm
Местоположение: около София
Автомобил: MCV Laureate dCi+Laguna 3 Grandtour dCi+

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Пет Юни Пет, 11 Юни 2021 13:56:03 +0000, 2021 1:56 pm

Нищо не съм писал след последната закана за смяна на накладки и дискове на Сценика и днес си казах, че е време да опиша "радостите и страданията" си покрай цялата кампания.
Предни накладки поръчах заедно със задните. Докато чаках да дойдат, поръчах си и предните дискове - бях решил да не ги сменям още, ама като се замислих, закъде ще ги пазя толкова. Цялото оригинално оборудване беше изминало 103.000 км и си казах, ако новите изкарат още толкова, ехееее, защо да си правя беля сам.
И почнах аз един ден - първо от задно дясно колело. Както и очаквах, електрическата спирачка се командва през ОБД2-порта в комбинация с DDT4ALL-софтуера. Върнах през програмата в сервизен режим буталата. Свалих всичко, но явно представата ми е била, че буталата действително ще се върнат сами в изходно положение. Това, разбира се, не стана и направих грешката да бутна софтуера в обратна посока, като буталото съвсем изскочи и разпъна маншона. Голяма грешка, защото не се бях подготвил за това.
При сваляне на накладките, установих, че на вътрешната феродото е тотално отлепено от трегера - с една дума, аз се чудя, защо почна да спира доста странно и им е било съвсем дошло времето за подмяна. Почистих всичко до метал, направо лъсна. Следващата спънка беше това, че накладките ми не влизаха по местата си. Оказа се, че съм си поръчал точно този номер, който не става на моя модел, въпреки, че пише, че става. Ушите на металната основа са с малко по-различно изпълнение и не влизат свободно в каналите, когато сложа пластините, които да обират луфтовете. Отказах се от задно дясно колело и със спортна злоба смених за нула време двата предни диска с накладките - това направо стана за норматив с цялостно почистване.

Захванах се със задно ляво колело - същата работа с накладката от вътрешната страна. И тя отлепена от основата. Почистих и там всичко до здрава основа. Като се разбра, че не стават новите, си поръчах другия номер. Дойдоха след 2-3 дни и с голямо нетърпение слязох в гаража и започнах пак един петък след работа. Е очевидно имаха разлика в ушите и си станаха като у дома си. С подходяща паста омазах каналите, за да няма задържане. През времето, в което чаках преди това, се осведомих за свиването на буталата - оказва се, че само винтът в буталото се връща в изходна позиция, а самото бутало се връща на ръка. Понеже нямах подходяща стяга, приспособих си два други инструмента и с тях успях да свия буталото на десния апарат в изходно положение - той беше по-трагичен. При този процец, трябва да се внимава, дали няма да прелее съдът със спирачна течност. Да кажем, че бях успял със свиването. Поставих си накладките и от двете страни (от лявата нямах такъв проблем, защото не го бях разтегнал до край). Затворих всичко, щастлив и доволен и отивам да тествам. Нещо не ми хареса как спира - педалът ми потъваше, а нямаше логика, защото по системата нищо не бях пипал. На следващия ден се разходих малко из селото и на прибиране виждам оплескана задната джанта отдясно. Помолих се да не е спирачна течност, но беше точно това.
Пак свалих колелото, оказа се, че се пукнал маншонът - или претъркал, или цъфнал, не можах да определя, но нямаше логика да е цъфнал отвътре навън. Остана теорията за претъркване при натискане към накладката - как точно е станало, не разбрах добре. Предположих, че има ремонтен комплект за буталата - комплект гумени пръстени и маншон. Поръчах си два комплекта, защото като сменям дясното, ще подкарам и лявото. Пак се случиха почивни дни и чаках пак почти седмица, за да започна. Купих си някои липсващи инструмени и една специална стяга (дърводелска) за свиване на буталата. Свалих десния апарат.
Ако не искате да ви тече спирачна течност, натискате спирачка и я залоствате с дърво (примерно), така се затваря кръгът и течност не тече, когато се развие тръбичката.

Разглобих всичко по апарата, извадих му частите, почистих го основно и като дойдоха гумичките, го сглобих отново - всичко перфектно стана.
Тук следващия съвет от практиката - при електрически ръчни спирачки, за свиване и разпъване на буталата дори не трябва софтуер. Като се свали апаратът заедно с моторчето, достатъчна е една батерия от 9 Волта и два кабела. Моторчето работи в двете посоки, като се разменят кабелите.
Монтирах всичко на дясната страна. Цялата процедура за норматив и с лявата страна - на полеви условия, почистване на левия заден апарат, подмяна на гумички и маншон, прибиране на буталото, сглобяване, слагане на накладки. И стигнахме до обезвъздушаването. Понеже нямах втори човек под ръка, реших сам да си го правя. Припомвам, блокирам педала с дърво и тичам до колелото да изкарвам въздуха - класически с тръбичка, за да няма мазане и оливане. Започна да ми харесва педалът вече, почна да се втвърдява, както си беше. Задно дясно - перфектно, стана всичко за нула време. През цялото време внимавам да има течност отпред в контейнера, за да не дръпне въздух.
Започнах с лявото и след три-четири цикъла на гонене на въздух, викам си, това ще е последният. И както натисках педала и се радвах, че е добре, изведнъж отново пропадна. Започнах да се чеша където не ме сърби. Свалих още няколко пъти всички колела и им пусках на всичките по малко течност - не и не. Зарязах всичко. Оставих го да преспи. На следващия ден вече си мислих, че съм прецакал главния спирачен цилиндър откъм серво-апарата. Бях готов и него да си поръчам и да го сменям. Отворих пак предния капак и почнах да гледам. И осъзнавам, че имам два контейнера за спирачна течност - горният, който е закрепен точно под капака и от него слиза течност по тръбичка към долния, който е забит върху главния цилиндър на сервото. И в един момент поглеждам тръбичката и разбирам, че горният съд стои през цялото време под наклон напред и през цялото време съм гледал течността да е на МАКС, но тръбичката отзад остава по-високо и напрактика е засмукала въздух - изключително тъпа конструкция от Рено. Защо не са сложили тръбичката от долната страна на контейнера, нямам идея, но това не е решение, с което са излезли. И проследявам тръбичката до долния контейнер и виждам, че той е наполовина празен и задната му камера е празна. Имах някакъв лъч надежда, че не съм скапал частите чрез натискането на педала - тук трябва да се внимава много, защото при тези действия, гумените пръстени в цилиндъра се претъркват и/или обръщат и оттам няма налягане по тръбите. Но аз се надявах да е глътнал само въздух, който вече очевидно не може да се изгони по метода с двамата човека и педала (на колата имам предвид). В този случай трябва или специална туба с осигуряване на налягане и постоянен приток на спирачна течност, или компресор с до 2 бара по същия способ. Реших да си поръчам и специалната туба - 35 евро, която разбира се, щеше да дойде след 3 дни минимум.
Върнах се към колата - с малко трикове успях да напълня долния контейнер, но остана въздух, който няма как да го изгониш, защото не може да се качи нагоре по тръбата. Дойде понеделник и аз вече започнах да се срамувам от себе си, защото три седмици се занимавам с това и още не съм готов. Обадих се на ADAC (немския СБА) и за нула време дойдоха с платформата и го закараха на сервиза на 2 км от вкъщи. След един ден ми се обадиха, че всичко е наред и спира отново - въпрос на правилното обезвъздушаване е било. Взех си я и дори направихме една голяма екскурзия миналата събота с нея. Дори след непредвидените разходи, пак съм на 1/2 разходи от тези, които сервизът щеше да ми иска, а на мен кола през това време не ми трябваше спешно - все пак остава втората при нужда. Всичко, което съм вградил в момента е на TRW - дискове, накладки и пръстените с маншоните, направо маркови отвсякъде.
От един месец пък нямам климатик - един прекрасен ден, преди още да реша да сменям накладките, тръгваме на еднодневна екскурзия и по някое време пускам климатика на магистралата и няма никой. А миналата година през Август допълваха климатика, защото един горещ ден отказа. След това до края на Април тази година имах климатик. И как така изчезна всичко от Април насам, след като съм от 4 месеца в хоум-офис и не ходя никъде с нея почти освен събота или неделя, нямам идея. Следващия понеделник я оставям за климатика и се надявам да не е кондензатор или компресор, ама по пътя на логиката май ще се изважда повече от джоба. Шефът на сервиза ми вика - ми те са податливи на разваляне от изхвърчали камъни и подобни екстри, с които тук редовно те засипват по пътищата.
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5862
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот teodordt » Пет Юни Пет, 11 Юни 2021 15:06:29 +0000, 2021 3:06 pm

Браво на тебе!
Знам, че те сърбят ръцете да си правиш всичко сам (поздравление за което!) по колата, но пък се чудя струва ли си времето и разправиите?
За мен отговорът е "не", но всеки си решава сам.
Успех с оправянето на климатика и дано не е нещо много скъпо!
Изображение
Изображение
Tuned by ECU-chip (Thank you, Nicky!)+PedalBox+IXEH20TT
Джеймс Мей, "Топ Гиър", сезон 14, еп.1:
"Щастлива кола е тази Дачия Сандеро!"
Мои материали има и тук: https://accountingnews.bg
Аватар
teodordt
Дачия маниак
 
Мнения: 5096
Регистриран на: Вто Авг Вто, 02 Авг 2011 10:42:21 +0000, 2011 10:42 am
Местоположение: Варна
Автомобил: Dacia SanderoI 1.2 16V 75+hp D4F E2

Re: Hard_Cat взе Grand Scenic IIІ 110 dCi, EDC-2016 + ZOE

Мнениеот Hard_Cat » Пет Юни Пет, 11 Юни 2021 15:15:45 +0000, 2021 3:15 pm

Ми то нали знаеш, че намеренията бяха едни и не трябваше да отнеме толкова време. А накрая - "Каква я мислих аз, каква стана тя!"
Е, виж, климатика въобще няма да го захващам. Тя цялата работа по накладките и дисковете трябваше да компенсира счупения климатик, че тази година хем климатик, хем ТО, хем и годишен преглед - е тия пари не хвърчат около мен, та "да ги хващам из въздуха" (край на цитата).
ИзображениеИзображение[/url] Изображение

Извън темата:
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
Hard_Cat
Дачия маниак
 
Мнения: 5862
Регистриран на: Сря Сеп Сря, 01 Сеп 2010 16:36:49 +0000, 2010 4:36 pm
Местоположение: Селянин-езерняк, 30 км от Мюнхен
Автомобил: Diamonds are forever!

Предишна

Назад към Renault / Nissan

  • Кой е на линия

    Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта